60 vierasta, puolet lapsia, montako kakkua?
siis ihan normaalikokoisia kakkuja, montakohan tarttee juhlapöytään, jos lisänä on siis kaikkee muutakin??
Kommentit (18)
montakohan pitäis olla kumpaakin, riittääkö 3 ja 3?
- ap
Meillä esim. oli juhlissa prinsessakakku (ja sairaan hyvää vieläpä), joka leipomon mukaan oli 16-20 hengelle tarkoitettu. Vieraina meillä oli 10 aikuista ja 13 lasta. Kakusta jäi puolet syömättä... Ja mainittakoon, että lapsista 9 (6-7 -vuotiaita) ei edes halunneet maistaa kakkua. Mokkapalat ja sipsit sen sijaan katosivat hetkessä tuon ikäisille.
lapsille jäätelöä, keksiä, jotain suolasta naposteltavaa esim. nakkivartaita (nakki, juusto, kurkku ja tomaatti) suolakeksitkin uppoavat.
ette varmasti halua syödä kakkuja vielä viikonkin päästä?
lapsille jäätelöä, keksiä, jotain suolasta naposteltavaa esim. nakkivartaita (nakki, juusto, kurkku ja tomaatti) suolakeksitkin uppoavat.
ette varmasti halua syödä kakkuja vielä viikonkin päästä?
anteeksi, etten ollut tarkempi :)
- ap
määrä kakkuja, sillä lapset ottavat VALTAVIA kakkupaloja! Riippuu tietty siitäkin, onko kakku lasten makuun, mutta mulla ainakin loppu peruskermakakku viimeksi melkein kesken, kun lapset söi tupla-annoksia=)
Ja minä kun luulin, että kukaan ei enää syö kakkuja.
minä taas meinasin vastata, että 1,5 -kertanen määrä kakkuja, sillä lapset ottavat VALTAVIA kakkupaloja!
Mä kyl luulisin kans, et lapset syö mieluummin mokkapaloja ja keksejä :)
- ap
määrä kakkuja, sillä lapset ottavat VALTAVIA kakkupaloja!
Ja minä kun luulin, että kukaan ei enää syö kakkuja.
jos sinulla ei ole muuta kun ne kakut niin sitten kolme kumpaakin mutta tietysti jos on muuta niin sitten saattaa jopa kaksi riittää. kannattaa miettiä millasia syöjiä sinne juhliin noin yleensä tulee, koska osa ihmisistä ei kehtaa ottaa juhlissa kuin ihan pienen palan vaikka olisi hyvääkin. ja kuivakakkuhin ja pullaan ei kannata sortua koska niitä ei oikeesti kukaan enää nykyään syö kun kohteliaisuudesta korkeintaan.
onko ne esim 12 hengen kakkuja ? Sitten 5. tai jos teet 2 erilaista, varaa 3 kumpaakin.
Muistan parhaiten juhlat, joissa tarjoilu loppui kesken NOLOA !!! kakkua voi syödä seuraavalla vkolla töissäkin.
Ja 1 kakku voi tippua, joku pentu voi sylkästä yhteen kakkuun jne. Aina pitää ajatella jos jotain tapahtuu ja sen mukaan tehdä 1 extra.
Mä olen kondittoria ja saan hyvin harvoin hyvää kakkua. Jos kakku on hyvää, otan sitä 2 palaa enkä mitään muuta makeeta.
o joku pentu voi sylkästä yhteen kakkuun jne. Aina pitää ajatella jos jotain tapahtuu ja sen mukaan tehdä 1 extra.
ei kai kukaan nyt sentään SYLJE ruokii??
jos sinulla ei ole muuta kun ne kakut niin sitten kolme kumpaakin mutta tietysti jos on muuta niin sitten saattaa jopa kaksi riittää.
Mokkapaloja, keksejä, suklaata ja ehkä jotain leivoksia.
Ja lisäksi tietty suolaista.
- ap
ja kakkujen lisäksi munkkeja, karkkia ja sipsejä ja kakkua meni sellainen noin 30 annos. Ei kannata turhaan leipoa ihan hirveästi, tee ihan normaalisti kolme 20 hengen, ei ainakaan yhtään enempää!
kakkua riittävästi. Periaatteessa jokaiselle saisi laskea santsipalankin (tai siis kumpaakin kakkua pala), mutta jos on muuta makeaa ja lapsia vieraista puolet, ei ehkä tarvitse 120 kakkupalaa laskea. Mutta tee varuiksi kakkupohjia, jotka on nopea tehdä valmiiksi tarvittaessa.
ja varaisin vaikka neljäneteen ainekset 8esim. itsetehty kakkupohja tms.) valmiiksi, että jos meinais loppua, niin sais nopeasti kasattua.
Mä aina tosin varaan liikaa tarjottavaa, kun musta on jotenkin outoa, jos on juhlissa laskettu tyyliin 2 Marie-keksiä/vieras tai jos ruoka loppuu kesken.
Ei kai se niin suuri sääli olisi, vaikka yo-juhlissa 1 kakku menisi haaskuun.
yleensä noin 20-30 vierasta. Tarjottavaa on aina suolaista (1 tai 2 laatua), täytekakkua ja lisäksi jotain muuta makeaa leivonnaista sekä keksejä, karkkia, sipsiä/ poppareita, koktailtikkuja tms.
Meillä menee aina 2 täytekakkua! Tuolle vierasmäärälle tekisin ainakin sen 3, ehkä jopa 4 (varsinkin jos teet hyvää kakkua ja tiedät, että moni vieras syö paljon).
eli teen ainakin 2+2 ja jos jääkaappiin mahtuu, niin 3+3
- ap
4 riittää