vertaistukea/neuvoja alkoholin käytön lopettamiseen (ov)
Meillä on 4 suht pientä ipanaa, mies paljon matkoilla, minä kotona ja tissuttelen.... En kehtaa kenellekään kertoa. Miten ihmeessä jonnekin AA-kerhoihin voisin mennä, kun käytännössä olen yksin lasten kanssa usein viikkojakin. Onko niitä keskellä päivää jos saisin esim. MLL lastenhoitajan palkattua?
Katselin tänään ruotsalaisdokkarin alkoholisteista TV1 ja minulla on NIIN huono omatunto omasta juomisestani!!! Kiitos ja anteeksi, ei moraalisaarnoja eikä vittuilua.
Kommentit (11)
siideriä kuluu iltaisin kun lapset ja mies nukkuu. Mitäs jos aloitettaisiin yhdessä, että kerran viikossa vain viikonloppuna saa ottaa muutaman? Absolutistiksikaan en halua ryhtyä.
Alkoholisti ei voi ottaa "vain vähän". Sen on loputtava kokonaan.
Ei mun käyttöni niin hunnigolla vielä ole. Vähentää voisin kylläkin.
No vähennä!
Jos se ei onnistu, olet alkoholisti.
Ovat alkoholisteja juovat, joka viikonloppu. Nytkin kuulin, että mies oli pistänyt paskaksi 12 vuotiaan huoneen, kun oli vahingossa kaukosäätimen kannen särkenyt. Ja tappouhkaukksia ladellut, oli pakojaisissa sukulaisissa.Olisin ollut valmis ilmoittamaan lastensuojeluun, mutta tyttöhän rupesi minua haukkumaan, paska äiti.
tarvii juoda edes sinne suurkulutukseen asti?
No en rupea teidän kanssanne vänkkämään, mulle riittää se, että onnistun tavoitteessani ottaa muutama siideeri mutta max. kerran viikossa.
tarvii juoda edes sinne suurkulutukseen asti?
Ei se siitä ole kiinni. Jos et osaa olla ilman alkoholia, olet alkoholisti.
en osaa nukahtaa, jos en ole ottanut annosta.Ei hirveen paljon, mutta kumminkin.
Ei tietenkään kaikilla ole näin. Meilläkin konjakki säilyy kaapissa vuosia, kun ei se oikein kummallekaan maistu. Mutta jos joku lonkeroa tuo kaupasta, niin kummasti ne kuluu.
Niinpä sieltä kaupasta ei tuoda niitä lonkeroita, jos ei haluta, että niitä juodaan. On paljon helpompi valita, että en juo, kun kotona ei ole mitä juoda.
Ihan sama se on vaikka piparien kanssa: Jos kaapissa on piparipaketti, niin sieltä ne vähitellen häviää ilman, että kukaan on välttämättä niitä kerralla rohmunnut. Tai karkit ei säily kaapissa. Eikä jäätelöt pakastimessa tai nakit jääkaapissa.
Eli jos ei halua syödä karkkia, niin ei niitä karkkeja kannata kiusalla pitää kaapissa härnäämässä. Ne karkit jätetään jo kauppaan. Ihan niin kuin lonkerotkin. Ja kassalle mennään toisesta hyllyvälistä, ettei siinä matkalla edes nähdä niitä lonkeroita.
en osaa nukahtaa, jos en ole ottanut annosta.Ei hirveen paljon, mutta kumminkin.
Alkoholilla on monia hyviäkin puolia, joita Suomessa tietysti ei saa edes mainita. Yömyssy on juuri yksi tällainen, jos sillä paukulla uni tulee, niin hyvä. Mun mielestäni parempi kuin unipilleri.
siideriä kuluu iltaisin kun lapset ja mies nukkuu. Mitäs jos aloitettaisiin yhdessä, että kerran viikossa vain viikonloppuna saa ottaa muutaman? Absolutistiksikaan en halua ryhtyä.