Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somalityttöjengi Itä-Helsingissä, heidän annetaan riehua kun pelätään rasistisyytöksiä

Vierailija
19.11.2008 |

Somalivanhemmat ovat kovaan ääneen syyttämässä rasismia jos heidän kullannuppujensa tekoihin puututaan...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä somalit käyttää pesutupaa miten huvittaa,pokkana menevät toisten vuorolla pyykkitupaan ja jopa ovat ottanee toisten pyykit poisja laittaneet omat pyörimään ja kiinteistö ei puutu koska PELKÄVÄÄT ETTÄ HEITÄÄ SYYTETÄÄN RASISMISTA.

Vierailija
2/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opena tiedän kyllä sen, että jos mamulle/mamutaustaiselle sanoo poikkipuolisen sanan mistään, niin kakarat alkaa huutaa rasistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin että parkkihalli ei ole leikkipaikka niin somali poika huusi ole hiljaa vitun huora eli hyvin sujuu suomen kieli

Vierailija
4/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi käännyttää nämä saatanan pakolaiset pois niin Suomi ottaa ne avosylin vastaan!! Jossain asiassa Suomen pitäisi Ruotsista mallia.

Vierailija
5/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikea näiden nuorten on sopeutua Suomeenkaan...

Itse opettajana tiedän voivani puuttua myös maahanmuuttajalasten huonoon käytökseen, eikä kukaan heistä tai heidän vanhemmistaan ole minua koskaan rasistiksi syyttänyt. Eikä myöskään maahanmuuttajalapset ole koskaan minua huoritellut yms., vaan kyllä nämä huonoiten käyttäytyvät ovat aivan näitä "perussuomalaisia" lapsukaisia ja heidän vanhempiaan.

Vierailija
6/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkonaamajengi, en piiskaa ja vitsaa siinä säästäis.

Remmiä ja komeroon tommoset älykääpiöt. Nenäkkäät riidanhaluiset pennut hyppii silmille nykyään jokapaikassa. Mistähän se johtuu, kurin puutteesta.

Ja pennut tietää, että jos tukkapöllynkin saa, voi vanhemmat/ antajan haastaa oikeuteen.

No mun nenälle ei hypi naapurin erkki tai muhammed. Täältä pesee ja rankalla kädellä.

Vierailija
7/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta osaltani pyrkinyt jotenkin puuttumaan asiaan. Asun Vuosaaressa ja lapset ovat päiväkodissa. Olen pyrkinyt tutustumaan lasteni ryhmässä olevien maahanmuuttajalasten vanhempiin. Olemme järjestäneet synttärijuhlia ym. ja siinä sivussa tutustuneet toisiimme. Vaikea olisi uskoa, että lasten kesken esiintyisi rasismia puoleen tai toiseen jos vanhemmat ovat esimerkkinä.

Vierailija
8/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan erittäin hyväkäytöksisiä. Mutta kaipa heissäkin on jengiä joka lähtöön. Ja toki ongelmia heillä onkin. Mun kokemukset kuitenkin ovat erittäin positiivisia.

Vierailija
9/42 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta osaltani pyrkinyt jotenkin puuttumaan asiaan. Asun Vuosaaressa ja lapset ovat päiväkodissa. Olen pyrkinyt tutustumaan lasteni ryhmässä olevien maahanmuuttajalasten vanhempiin. Olemme järjestäneet synttärijuhlia ym. ja siinä sivussa tutustuneet toisiimme. Vaikea olisi uskoa, että lasten kesken esiintyisi rasismia puoleen tai toiseen jos vanhemmat ovat esimerkkinä.

Hyvä!

Vierailija
10/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pitäisi saattaa vastuuseen alaikäisen tekemisistä?

Vierailija
11/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittäisi pelotella niitä pukeutuneena kummitukseksi, sellaiseen valkoiseen lakanaan? Sittenhän voisi vielä polttaa sellaisen pienen t-kirjaimen niinkuin "tee toisille niinkuin haluat itsellesi..."

Vierailija
12/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni työskentelee lasten ja mm. maahanmuuttaja lasten parissa ja sanoo

että usea somaliapsi voi huonosti. Vanhemmat ovat syrjäytyneet ja ovat onnettomia täällä ja se näkyy lasten käytöksessä.

Hän on sitä mieltä että syy löytyy tämän yhteiskunnan vihamielisestä asenteesta somaleja kohtaan.

Vierailija
13/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajissa ei ole koskaan mitään vikaa! Moni maahanmuuttaja ei edes halua sopeutua! Ei haluta oppia kieltä tms. Mutta on helppoa aina syyttää rasismia kaikesta eikä nähdä syytä itsessä.

mieheni työskentelee lasten ja mm. maahanmuuttaja lasten parissa ja sanoo

että usea somaliapsi voi huonosti. Vanhemmat ovat syrjäytyneet ja ovat onnettomia täällä ja se näkyy lasten käytöksessä.

Hän on sitä mieltä että syy löytyy tämän yhteiskunnan vihamielisestä asenteesta somaleja kohtaan.

Vierailija
14/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän muslimikulttuurissa tytöt pidetään kotona. Näin oli ainakin Amsterdamissa marokkolaisten parissa. Tytöt kotona ja pojat kadulla hillumassa. Somalikulttuuri on muuttumassa naisten aseman suhteen?

Mutta juu paras olisi vaan se tutustuminen sekä lapsiin että aikuisiin ja sovittelu. Vihanpidosta ei hyödy kukaan (tai ehkä asekauppiaat, jos niin pitkälle päästää).

Itse asun Kontulassa ja täälläkin on paljon somaleita (ja muitakin maahanmuuttajia), ikinä ei ole mitään ongelmia ollut.

Vierailija
15/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuhan vain luullaan tietävämme.

Yleensähän muslimikulttuurissa tytöt pidetään kotona. N.

Vierailija
16/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme, jos ei Suomeen sopeudu. Jos aikuiset ihmiset ajattelevat ulkomaalaisista tosiaan kuten tämäkin viestiketju antaa ymmärtää, niin koeta siinä sitten integroitua yhteiskuntaan. Monilla on taustalla traumaattisia kokemuksia (sotaa, sukulaisten menettämistä, ja päätyminen täysin outoon kulttuuriin), ja sitten vielä kadulla vastaantulevat halveksuvat ja haukkuvat.

Itse olen asunut ulkomailla useaan otteeseen omasta tahdostani. Olen muuttanut ns. hyväosaisena, ja silti minulla on ollut paljon vaikeuksia integroitua paikalliseen yhteisöön. Voin vain kuvitella miten vaikeaa näillä pakon edessä maahan muuttaneilla on, kun on suuri huoli taloudesta, perheestä ja suvusta.

Nämä lapset selvästi reagoivat tällaisiin muutoksiin ja ympäristön ja perheen erilaisiin kulttuureihin. Tuollaiseen jengikäyttäytymiseen pitäisikin puuttua mahdollisimman pikaisesti, eikä sitä saisi suvaita lainkaan. Mutta toisaalta tuollaista halveksuntaa, mitä tälläkin palstalla huudellaan, ei pidä myöskään suvaita.

Vierailija
17/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän sanon koska 90-luvulla katsoin vierestä yhden mamuluokan touhuja ja jo silloin pelotti että kuinka käy.

Vierailija
18/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa eivät ole nähneet päivääkään. Jos vanhemmat eivät ole sopeutuneet niin saavat kyllä syyttää itseään siitä. Miksi eivät vaivaudu opettelemaan kieltä? Kirja vain käteen ja harjoittelemaan, televisio ym. apuna. Somalinaiset mukaan suomalaisten kerhoihin ym. ilmaistakin on tarjolla jos heitä vain kiinnostaisi. Siellä sitten tutustumaan suomalaisiin. Mutta ongelma on usein se että eivät halua/saa lähteä suomalaisten pariin, sitten jäädään sinne omien luo.

Eipä ole ihme, jos ei Suomeen sopeudu. Jos aikuiset ihmiset ajattelevat ulkomaalaisista tosiaan kuten tämäkin viestiketju antaa ymmärtää, niin koeta siinä sitten integroitua yhteiskuntaan. Monilla on taustalla traumaattisia kokemuksia (sotaa, sukulaisten menettämistä, ja päätyminen täysin outoon kulttuuriin), ja sitten vielä kadulla vastaantulevat halveksuvat ja haukkuvat.

Itse olen asunut ulkomailla useaan otteeseen omasta tahdostani. Olen muuttanut ns. hyväosaisena, ja silti minulla on ollut paljon vaikeuksia integroitua paikalliseen yhteisöön. Voin vain kuvitella miten vaikeaa näillä pakon edessä maahan muuttaneilla on, kun on suuri huoli taloudesta, perheestä ja suvusta.

Nämä lapset selvästi reagoivat tällaisiin muutoksiin ja ympäristön ja perheen erilaisiin kulttuureihin. Tuollaiseen jengikäyttäytymiseen pitäisikin puuttua mahdollisimman pikaisesti, eikä sitä saisi suvaita lainkaan. Mutta toisaalta tuollaista halveksuntaa, mitä tälläkin palstalla huudellaan, ei pidä myöskään suvaita.

Vierailija
19/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäiset tytöt vankilaan? Ehkä pitäisi tehdä Suomeen kaksi eri lakia, toinen suomalaisille ja toinen muille. Eli jos kyseessä on esim. somali, niin hänet tuomitaan iästä riippumatta ja mielellään oikein ankarasti?

Onko kukaan pahoinpidellyistä muuten käynyt lääkärissä/joutunut sairaalaan. Täyttyykö pahoinpitelyn raja?

Jos samaa lakia sovellettaisiin myös suomalaisiin eli jokainen lapsi joka lyö toista niin vankilaan, täytyisi rakentaa kyllä rakentaa paljon uusia vankiloita.

Ehkä näillä ihmisillä onkin mielessä karkoitus koko perhelle takaisin Somaliaan? Sinne vaan tädit ja sedätkin kun eivät ole osanneet kasvattaa.

Tai peräti se leiri Lappiin somaleille mitä se Halla-ahokin ehdotti?

Itse puhuisin edelleen sovittelun ja keskustelun puolesta.

Vierailija
20/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edesmennyt natsimies Siitoin. Yritähän pysyä faktoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan