Hampaan juurihoidon hinta yksityisellä??
Onko kellään kokemusta? Minulla hammas juurihoidettu noin 8vuotta sitten, hoito ksti kaikkineen noin vuoden eli oli todella pahasti mädääntynyt:/ Hoidon loppuvaiheilla hampaasta vielä kaiken lisäksi mureni noin kolmasosa pois ja siis hammas rakennettiin uusiksi. Nyt hammas kuitenkin koko viikonlopun ollut aivan tajuttoman kipeä (kuten silloin aikoinaan) ja epäilen, että mätä kertynyt juureen uusiksi. Huomenna pitäis soitella hampilääkäriin, vaikka ei haluttaisi..
Kommentit (5)
miten juurihoidettu hammas voi olla kipeä? Sehän kuolee juurihoidon yhteydessä. Meniköhän viimeksi jokin vikaan?
jos noin kauan on hoidosta. Enkä usko, että sitä aletaan uudelleen juurihoitamaan, en ole kuullut tällaisesta. Jotain muuta vikaa, ehkä..?
Mutta minulla on 3 juurihoitoa tehty yksityisellä, ihan tarkkoja hintoja en muista, mutta käynti- ja hoitokerroista riippuen olisko ollu 400-500€. Siitä tietty Kelan korvaukset.
jos noin kauan on hoidosta. Enkä usko, että sitä aletaan uudelleen juurihoitamaan, en ole kuullut tällaisesta. Jotain muuta vikaa, ehkä..?
Siis olen myös ajatellut ettei kyseinen hammas enää koskaan vaivaisi minua, mutta niin se vain aina välistä on vuosien varrella ollut sellainen turran oloinen, mutta vain hetkittäin. Olen itse asiassa maininnut asiasta hammaslääkärille, mutta eivät ole oikeastaan reagoineet. Nyt hammas on aivan pirun kipeä enkä voi syödä mitään...täytyy varoa ettei kieli tai ylähampaat osu ko hampaaseen..päätäkään ei voi alaspäin laittaa eikä vahingossakaan mitään tärähdyksiä, kun aivan jumalaton kipu koko ajan!
Ja siis juurihoito tehtiin ko hampaaseen varmaan 20 kertaa ennen hoidon loppumista!! Ja en ole kipuherkkä, sillä valitettavasti olen "saanut" kärsiä hampaideni vuoksi jo paljon..myös tapaturmien vuoksi. Lääkärien mukaan johtuu syljestäni, kun hampaista kuulemma näkee, että hoidettu on. Ja siis on hoidettu aina ja sokereiden syönti vähäistä:(
miten juurihoidettu hammas voi olla kipeä? Sehän kuolee juurihoidon yhteydessä. Meniköhän viimeksi jokin vikaan?
tulehtua uudelleenkin ja myös juurihoidettu hammas voi olla kipeä. suosittelen yksityistä ehdottomasti, jos haluat hampaasi kuntoon. kunnallisella ei ole varaa panostaa vaativampiin hoitoihin.
mietin et yritänkö aamulla ensin kunnalliseen vsi olisiko varaa yksityiselle..
-ap