Mitä odotettavissa pillereiden lopettamisen jälkeen?
Kokemuksianne kaipailen..
Olen syönyt pillereitä raskauksia lukuunottamatta lähes 20 vuotta ja nyt päättänyt luopua niistä. Kannattako vaihtaa suoraan esim. kierukkaan vai pitäisinkö taukoa kaikelaisesta hormonaalisesta ehkäisystä?
Miten kuukautiset ovat tulleet pillereiden lopettamisen jälkeen, pilaanko kesäni jos jätän pillerit nyt (siis sekoaako rytmi kokonaan..)?
Kommentit (9)
Mulla ei tapahtunut kahteen kuukauteen yhtään mitään, sitten vihdoin alko normaali kierto.
Kakkoselle ;)
Ei lapsia enää kiitos! Lähinnä pohdiskelen meneekö kuukautiskierto totaalisen sekaisin pilaten kesälomailut..
Itse kahteen kertaan olen lopettanut, toisella ei puoleen vuoteen tullut menkkoja ollenkaan, sitten sain jonkun lääkekuurin, toisella kertaa kierto oli heti normaali.
Kuparikierukkahan on hormooniton vaihtoehto. Minä yksi tyytyväinen käyttäjä nyt parin vuoden ajalta. Kovasti sitä aina haukutaan mutta mulla ei pahaa sanottavaa.
miten kuulkautiset tulee pillereiden jälkeen? Pohdin siis yhä sitä, että onko kovinkin yleistä että tulevat jonkin aikaa miten sattuu vai asettuuko yleensä heti kohdalleen?
seksihalut katosi täysin kun lopetin pillerit...
No ainakin on odotettavissa seksihalujen paraneminen :)
parempia seksihaluja ja turvotuksen vähenemistä.
Kokeilin taas yksiä pillereitä, mutta ei vaan sovi minulle yhdetkään..
En tiedä vielä pysyykö kierto samana, kun vasta lopetin, mutta aiemmin kun olen lopettanut pillereitä lapsia tehdessä jne, niin aina on kierto heti ollut normaali.
heitti hormonit ihan sekaisin. Ekat kuukautiset jäi välistä. Yhtäkkiä alkoi hiukset ja naama rasvoittua hurjasti (ei normaalia mulle) ja ainoan kerran elämässäni mulla haisi jalkahiki ja ihan hirveelle! Näitä kesti noin 3kk, sitten normalisoitui. Paitsi kuukautiskierto jäi ihan sekaisin. Kierto oli 25-48 päivää ilman mitään logiikkaa. Yli vuoden tuota seurasin, kunnes kävin hakemassa Primolut -tabletteja kierron tasaamiseksi. En kyllä ehtinyt ottaa ensimmäistäkään, kun tulin vahingossa raskaaksi tuollaisesta 48 päivän kierrosta. Synnytyksen jälkeen oli ihan normaali kierto.
Alan kallistua pillereiden lopettamiseen. Hauska nähdä millaisia muutoksia se tuo tullessaan vai tuoko mitään... Mielelläni luen lisääkin kokemuksia...
Ap