Äh, mitä mä voin tehdä ? ( anteeksi kun avaudun )
Tuo lapsi itkee, itkee ja itkee. on hieman yli 4kk. Ennen ei itkuisuutta ollut, nykyään iltaisin tai öisin sitä on senkin edestä.. Ensteks, vauva menee niin myöhään nukkumaanki, olisi edes joskus kiva päästä aikaisemmin nukkumaan. Toiseks, imetyksestä on tullut täys kaaos ! Päivisin se menee iha ok, mutta öisin. Kauheeta itkupotkuraivareita tulee. Mä luulen, tai tiedän että mulla ei maitoa tule enään niin hyvin kuin ennen ja vauva itkee sitä. Neuvolassakin paino alakäyrässä hieman-ei kuulemma yhtään huolestuttavaa. Kiinteitä annan aamupäivällä ja illalla hieman. Nyt viisaat mammat kertopaakas mulle ; mistä sen huomaa, että lapsi jää nälkäisesksi ? Syöttöjen jälkeen vauva jää huutamaan kuin hullu ja olen pistänyt sitten tuttelia, mutta ei huoli ! En edes halua tietää, kuinka monta tuttelia mulla mennyt hukkaan. Tähän ei auta " jos tulee 8 pissavaippaa päivässä ja paino nousee, niin saa tarpeeksi ruokaa " vaan tarkoitan sitä, että jos nyt imetän ja kun tissit on syöty, niin millä voin tietää jäikö lapsi nälkäiseksi ? Tuo monesti jäänyt huutamaan, mutta ei korvike kelpaa. Huoh :( Oikein sydäntä kirpasee, kun näkee miten toisella huono olla ja kaikenlisäks se, jos hänellä on nälkä eikä äiti anna tarpeeksi ruokaa ...
Jos ei kerran tutteli kelpaa.
Mitä sä itse arvelet? Nälkääkö kuitenkin?
Ottaako lapsi tutin? Onko sillä ollut mahanpuruja? Röyhtäytätkö? Mitä kiinteitä annat ja paljonko? Kakkaako normaalisti?