Ikuisuusaihegallup, hometta rattaiden kankaassa
Rattaiden istuinosan alapinnalla hometäpliä (tai "esiintymiä"), käyttäisitkö lapsella?
Kommentit (28)
eikö tuo yksi oikeasti tiedä mitä haittaa homeesta on?
Esikoisen jäljiltä oli säilytetty matkarattaita ulkovarastossa ja tietysti ne menivät homeeseen. Mies fiksuna pesi ne painepesurilla ja hänen mielestään asia oli sillä hoidettu. Näkyvä home oli ehkä poissa, mutta homeitiöistä en ole niin varma.
Ilmoitin, että uusi ostetaan ja ostettiin.
Vanha lähtee tänään roskiin.
Muistakaa sitten, että homeisia EI myydä eteenpäin.
Ulkonahan niitä rattaita kai käytetään, joten tuuletus pelaa koko ajan, joten vähän eri juttu kuin sisätiloissa talossa oleva home! Ulkona on paljon muutakin "Pöpöä" (home, siitepölyt, pakokaasut, tupakansavu ...). Kiihkoiletteko niistäkin?
Mistäs tuon niin tarkkaan tietää, ovatko hometäpliä vai pinttyneitä kuratahroja? Itse en rattaita käyttäisi jos homeessa olisi aivan se istuinosa ja kuomu, jonka sisällä lapsi hengittelee, mutta jos rattaiden pohjassa hometta niin en sen vuoksi rattaita roskiin heittäisi. Kunnon puhdistus vaan.
kysymys vielä vaivaa, tuleeko lisää gallup-vastauksia? Miksi ehdottomasti et käyttäisi tai miksi et välittäisi?
homeitiöt kuolevat piimäliotuksessa tai homeentappoaineella. Sen jälkeen voisin käyttää ja käytinkin.
Otin kerran käytetyt rattaat, joiden kuomussa oli homepisteitä ja käsinojien kankaat irrotettuani (neppareilla kiinni) niitä löytyi myös. Otin myyjään yhteyttä ja hän ymmärsi heti yskän ja korvasti homeentappoaineet ja vähän päällekin. Käsittelin kankaat piimällä ja ison kuomun homeentapposuihkeella, jonka jälkeen käytin rattaita huoletta. Pilkute eivät tietenkään lähde, mutta ne ovat tapon jälkeen vain kosmeettinen ongelma.
Mutta ilman käsittelyä EN missään nimessä käyttäisi!
Minimoin muutenkin terveysriskit lapsilleni. Saasteita ja kaikkia säilöntä- ja lisäaineita ei voi tietystikään kokonaan välttää, enkä ole asian suhteen hysteerinen, mutta home on niin helppo tappaa rattaista, että en jättänyt sitä huomiotta. Piimät maksoivat alle pari kymppiä, joten miksi en olisi kankaita käsitellyt? Lapseni terveys on minulle tärkeä asia ja home sille pahasta.
En oikeastaan ymmärrä tätä keskustelua. Kaikki täysjärkiset aikuiset tajuavat esim. käyttöönottopestä vaatteet vauvoille käsittelyaineiden vuoksi, mutta sitten lapsia pukellaan homeisissa rattaissa päivittäin. Ja kun ne rattaat harvoin on täysin kuivat, niin siellähän se pesii. Ilmassa on aina kosteutta!
Siis ne voi varmaan pestä harjalla ja saipualla. ONKO KUKAAN KUULLUT PESEMISESTÄ JA KUIVATTAMISESTA. ONHAN TÄÄ KAI AIKUISTEN PALSTA, vai erehdyinkö
mutta oletko koskaan kuullut, ettei homeitiöt kuole huutamissasi toimenpiteissä?
22
Eli siis moni käyttäisi homeisia vaunuja, kun on pessyt piimällä tms. homeen tappavalla aineella kangasosat. Onko täällä joku, joka ei edes tuollaisen käsittelyn jälkeen haluaisi vaunuja käyttää? Entä jos vaunuissa on joku osa, jota ei saa pestyä, mutta ei näytä olevan homeessa, luotatteko silmiinne homeen leviämisen arvioimisessa?
jonka jälkeen ne pestään pesuohjeen mukaisesti. Ja ne pilkut sitten jää, mutta ovat vaan kosmeettinen haitta. Kuomun suihkutin homeentappoaineella, kun kyse oli suuresta tuplien kuomusta. Eiköhän joka vaunuista saa kankaat käsiteltyä ainakin tuolla homeentapposuihkeella? Toki piimä on taas se turvallisempi ja myrkytön vaihtoehto. Ja sen jälkeen ovat turvalliset käyttää. Ei ole iso homma.
22
Joten se pesu kyllä auttaa,esineisiin kankaan värin kyllä muuttaa.Mutta vihreessä teessä kestomakkarassa juustossa ym käytetään valmistukseen myös hometta. joten se siitä.Tutustu homeeseen niin tiedät. Googleta "home" ja lue Wikipedia.Koneesi mailman suurin tietokirjasto.
Itse homeallergikkona voin sanoa, että tämä "tauti" on vihonviimeinen, jonka lapselleni haluan. Allergisoiduin itse altistuttuani homeelle entisessä työpaikassani. Nykyään minua voisi käyttää hyväksi, kun selvitellään onko jokin rakennus homeessa: menen aivan tukkoon, silmät kutisee ja punoittaa kun olen oleskellut 5 minuuttia homeisessa rakennuksessa. Saan oireita myös ulkona syksyisin.
Ehkä ajoittainen altistuminen rattaissa ei tällaista aiheuta, mutta enpä olisi valmis ottamaan riskiä.
Olisko ne jusstojen homeet kuitenki pikkasen eri lajia kuin nämä tekstiileissä ja talojen rakenteissa piileksivät :D
Minä käyttäisin jos pesisin ensin, eikä olisi pikkuvauva kyseessä.
kyseessä ei ole pieni vauva, joka nukkuisi rattaissa pitkiä päikkäreitä.
Riippuu vähän paikasta, en haluaisi että lapsen ihoa on ko. kohtaan kosketuksissa, esim. kesällä paljaat sääret tms. Mutta niin kai niitä homeitiöitä siitä leviää, en osaa sanoa.
ylisiisteyttä, miksi ette käyttäisi? mitä pieni home haittaa?
koska jos se täplä ei leviä niin miten siitä voisi kuivana olla lapselle haittaa? Kuiva "home" on yleensä pelkkää homeesta jäänyttä likaa.
homeenpoistoaineella? sitten siihen jää vain se väri joka ei ole enää hometta. en nukkuisi itsekkään homeisessa.