Onko teille jo tullut kelan kirje kesäajan päiväkoti-hoidosta?
Meille ei ole tullut, ja ihmettelen että viime vuonna se muistaakseni tuli jo varhain keväällä.
Siinähän oli joku uhkaus, että jos et vastaa määräpäivään mennessä, et saa kesäajalta kelakorvauksia...
Kommentit (9)
Meille ei ole kuunaan tullut tuollaista kirjettä vaikka lapsiamme on ollut päiväkodissa jo 8 vuotta.
tai siis milloin lapsi ei ole hoidossa. Piti palauttaa viikko sitten (Helsinki).
Mistään Kelan lapuista en ole kuullutkaan, mitä Kelalle kuuluu päivähoito?
jos puhutaan päivähoidon tarpeesta kesäajalle, niin kyllä on kysytty jo. Viime kuun loppu puolella oli viimeinen ilmoittamispäivä hoidon tarpeesta.
olevan lapseni kohdalla olen joka vuosi täyttänyt KELALLE tuollaisen kesälomalapun. Siinä kysytään milloinka lapsi on hoidossa ja milloin vapaalla ja maksetaanko mitkä kuukaudet. Ihan muistin varassa, mutta muistaakseni kela tukee yksityistä hoitoa noin 700€ (maksaa suoraan sinne hoitopaikkaan) ja itse kustantaa sen 240€ (tai paljonko se on???)
Että Kelalta se tuki tulee, ei kaupungilta.
En ole ap.
Päiväkodista ilmoittivat, että ne Kela lähettää ne toukokuussa. Meillä päiväkodin johtaja haluaa itse palauttaa kaikki lappuset (myös nämä vanhemmille osoitetut kyselyt) Kelaan yhtenä könttänä ja siksi informoi vanhempia asiasta hyvissä ajoin.
Tiedoksi muutamille ihmettelijöille, että näitä lappuja lähetetään niille perheille, joiden lapsia on yksityisessä päivähoidossa. Sitä tukea ei makseta vanhemmille, vaan päivähoidon tarjoajalle vanhempien tuloista riippumatta.
Kesän hoidon tarpeen kyselevät aina keväällä, sillä eivät maksa tukea pk:lle lapsen kesäloman ajalta.
Tietysti hoidontarve ilmoitetaan myös päiväkodille. Tuo Kelan lappu vaikuttaa vaan päiväkodin tuloihin.
En muista yhtään milloin se tuli viime vuonna, mutta päiväkodillekin piti kesä-ajan hoitotarpeet ilmoittaa viime perjantaihin mennessä.
Kylläpä se KELA muistaa ne kysellä...
Mistään Kelan lapuista en ole kuullutkaan, mitä Kelalle kuuluu päivähoito?
yksityisen hoidon tuen maksamisesta kyse.
Mistä sinä oikein puhut? Mitä Kela -korvauksia päivähoitomaksuihin muka saa? Ymmärtääkseni ei mitään. Puhutko nyt jostain toimeentulotuesta tai muusta sosiaalietuudesta varattomille?