Tytölle nimeksi Tiiasini, mitä mieltä?
Löytyy jo yksi kappale, minusta niin kaunis nimi, mutta onko se "tekemällä tehty" ja väännetty?
Kommentit (30)
tyttäresi tulee kantamaan tuota nimeä hyvässä lykyssä n. 80 vuotta. Ajattele mielummin sitä kuin mitä jotkut sinulle tuntemattomat palstamammat ovat tällä hetkellä nimestä mieltä.
Ensin luin, että tiasiini. Vitamiini tai lääke tulee mieleen ensin.
ja antaisi tyttärellesi jonkun normaalin nimen.
Elä muutama viikko Tiiasininä ja mieti sitten uudestaan :)
Njääh, väliviivakin pelastaisi edes jotain: Tiia-Sini. Ei se kuitenkaan minun(kaan) korvaani maailman hemaisevin nimiyhdistelmä ole, anteeksi vaan.
että tiasiini ja mietin, että onkohan se joku lääkeaine :/
Jos nuo kirjoittaisi väliviivalla, niin näyttäisi paremmalta.
Tota nimeä joutuu oikeesti tavaamaan monta kertaa, ennenkä tajuaa mitä siinä oikeesti lukee: Tiiasieni, Tiimari, Tiimalasi vai mitä lie.
Mulle tuli mieleen joku kemikaali, ei ollenkaan "Tiia-Sini"
tyyliin jalkasilsa :(
Tietty ihan makuasia toi nimeäminen.
mä oon ite Tiia ja se on minusta itsessäänkin jo ihan typerä nimi, mutta saatika nyt sitten jollain toisella nimellä höystettynä. Ei, ei, ei ja ei. Saletisti kiusataan ja keksitään uusi lempinimi joka ikinen päivä.
tekemällä tehty, ei sovi yhteen nimet ollenkaan. Laita saman tien vaikka pirjokatri tai villekalle, oikeesti!!
Kahta erisnimeä ei kirjoiteta yhteen kuin vakiintuneissa ja yleisissä. Nimilain perustelujen mukaan näitä ei haluta yhtään lisää ja luulen, että tuo on kyllä niin outo, että perustella ainakin joudutte.
Onhan se yksi perhe, jonka kaikilla lapsilla on vastaavat nimiyhdistelmät; mieleen tulee tällä nyt heti vain Norairis. Ei ole mitään "vakiintunut" sääntöä.
sillä nimellä sitä kutsutaan koulussa
tiiasieni..?
sini on kaunis nimi.
Laita väliviivalla Tiia-Sini.
Saa sitten joskus itse valita kumpaa käyttää etunimenään.
Tai Sini-Tiia.
Mut ei yhteen kirjoitettuna kiitos!