Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö häihin n. 3viikkoisen vauvan kanssa?

Vierailija
22.05.2010 |

Minä olen vielä raskaana ja laskettu aika on noin kolmisen viikkoa ennen kun on hyvän ystäväni häät. En ole kaasona tai muutakaan tehtävää minulla ei siellä ole, mutta ystäväni sanoi, että hänelle olisi tärkeää, että tulisin hänen häihinsä.

Olemme olleet esikoisen kanssa häissä kun hän oli 4kk ikäinen ja kaikki meni hyvin, mutta 3viikkoinen on vielä niin pieni eikä välttämättä ole vielä mitään rytmiäkään.

Sen jo sanoin ystävälleni, että jos raskaus menee yliaikaiseksi ja vauva syntyykin vasta esim. viikkoa ennen häitä niin sillon me emme tule häihin.

Kolme aikaisempaa lastamme ovat syntyneet 2-3viikkoa etuajassa, mutta tästä raskaudesta ei vielä tässä vaiheessa voi tietää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12päivän ikäinen ystäväni häissä. Minä olin toinen kaasoista (kaksi just siksi kun laskettu aikani oli lähellä ja tästä huolimatta ystäväni halusi minut kaasoksi, mutta ymmärsi, etten ehkä kaikkea voi tehdä). Kaikki sujui todella hyvin, vaikka panikoin, että miten menee

Vierailija
2/25 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) mihin vuodenaikaan häät ovat (muita kuin kesähäitä tuskin edes harkitsisin)

b) kuinka lähellä kotia häät ovat (toiselle paikkakunnalle tuskin lähtisin, ellei siellä olisi jonkun kaverin/sukulaisen kotia "tukikohtana")

c)pystyisinkö itse istumaan jo ihan normaalisti (viime synnytyksen jälkeen kesti pari viikkoa ennen kuin istuminen sujui normaalisti)

d)onko vauva sellainen, joka tekee muutakin kuin imee rintaa (esim. nukkuu...)

e) onko vauva ns. perustyytyväinen, vai huutaako pitkiä pätkiä päiväsaikaan siten, ettei "mikään auta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vointi

Vauvan vointi

Kenen häät

Miten pitkä matka

Vierailija
4/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kantoliina ja matkarattaat... hyvin se sujui onhan siinä tietysti infektio vaara olemassa...

Pidin tosiaan siinä kantoliinassa melkein koko ajan emmekä olleet sisällä pahimmassa tungoksessa vaan ulkona olevissa "teltoissa"

Vierailija
5/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse 3-viikkoisen vauvan kanssa serkkuni lakkiaisissa, emme olleet kauaa ja kaikki meni hyvin.

Häissähän voisi ajatela että menisi kirkkoon ja istuisi ihan takana, josta pääsee tarvittaessa ulos.

Sitten kävisi vaikka vaan nostamassa maljan hääparille ja lähtisi kotiin.

Ja siis ihan ilmoittautuisitte näin, jottei hääpari varaa teille ruokaa ja plaseerausta.

Vierailija
6/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu esim sukujuhlissa kaksiviikoisen kanssa.

Vierailija
7/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 5 viikkoa kun matkustimme serkun häihin autolla 500 km suuntaansa.

Häät sujuivat niinkuin häät yleensä. Minä imetin joten olin ilman alkoholia, tietenkin.

Lapsi meni sylistä syliin (mummit/tädit jne) joten sain hetken levähtääkin siinä.

Aikojen alusta on lapsia syntynyt, ja elämä ei ole pysähtynyt siihen. Maalaisjärki käyttöön!

Vierailija
8/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laske seuraavilla kerroilla, kun lisäännyt - sitähän sinä vielä teet - että ajoitus olisi parempi..

Vierailija
9/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä varauksella, että olisin itse riittävästi toipunut synnytyksestä (normaalisti varmasti kyllä) ja vauvalla ei olisi mitään erityisiä ongelmia.

Vierailija
10/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, vaunut kannattaa ottaa mukaan niin saa vauvan jonnekkin sivuun nukkumaan välillä. Tuon ikäisen kanssa on yleensä tosi helppoa.

Vierailija
11/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat isoja juhlia ja hienosti meni.

Vierailija
12/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti jos imetus/pulloruokinta (kumpaa sitten käyttääkään) sujuisi hyvin.

Noin pieni nukkuukin ylensä vielä tosi paljon.

Vierailija
13/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi- ja keväthäitä välttäisin kyllä kuin ruttoa koska silloin on niin paljon tarttuvia sairauksia liikenteessä.

Vierailija
14/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa välillä tissiä. Voi mennä siis helpostikin.

Vierailija
15/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpaikka olisi sopivalla etäisyydellä ja muutenkin passeli (ei esim. vene josta ei pääse pois 10 tuntiin).

Täytyy jättää se varaus ettei itsellä tai vauvalla olisi kaikki kunnossa. Todennäköisintä kuitenkin on, että olette molemmat niin toipuneet synnytyksestä että pikkuhäävisiitti onnistuisi :)

Mutta tee miltä sitten tuntuu, älä anna kenenkään painostaa! Synnytys ja lapsen elämän alku on niin iso juttu et älä stressaa tällaisesta, ystäväsi ymmärtää jos on yhtään järkeä ja sydäntä.

Vierailija
16/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laske seuraavilla kerroilla, kun lisäännyt - sitähän sinä vielä teet - että ajoitus olisi parempi..

Vierailija
17/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei, jää kotiin.

Äiti varmaan ymmärtää kuinka paljon pöpöjä ja kaikkea muuta tilassa on ja voi silti sanoa tulkaa, kun tietää mitä on tarjolla.

Tuskin kukaan ammattilainen suosittelee mitään ihmismäärää noin pienelle vauvalle.

Vierailija
18/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkossa oltiin, siellä myös syötin. juhla ajan nukkui melkein koko ajan turvaistuimessa.

Vierailija
19/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkossa oltiin, siellä myös syötin. juhla ajan nukkui melkein koko ajan turvaistuimessa.

Vierailija
20/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva nukkui lähes koko juhlat.