oitan huomenna KARPPAUKSEN vinkkejä,please!
Ja juu,olen käynyt ja käyn edelleen karppaus.info sivuilta lukemassa mutta siellä tietoa niin PALJON,että jos nyt joku äkkiseltään viitsisi pari vinkkiä antaa. Ajattelin aloittaa heti alkuun tiukasti atkinssilla ja pikkuhiljaa lähempänä tavoite painoa siirtyä hyväkarppiin,eli pikkuhiljaa lisäämällä hiilareita.
Eli mitä ostan kaupasta atkinssi vaiheessa,hyviä ruoka vinkkejä,mitä odotettavissa,liikunta?
Painoa on pudotettavana 10-15 kg
Kommentit (8)
ja mulla oli sama juttu, että karppaus.infon sivuilla oli ihan liikaa tavaraa, rumat sivut ja tosi vaikeaselkoinen..
Mutta täältä ja kiloklubista olen saanut tosi paljon hyviä vinkkejä ja opastusta :).
Mun päivän ruokalistani on seuraavanlainen:
aamu: omena, kahvia + vähän rasvatonta maitoa + makeutusnappi.
lounas: kanaa/kalaa, kasa jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, oliiveja, raejuustoa ja vähän salaatinkastiketta.
päivällinen sama kuin lounas. Jälkkäriksi 2-4 palaa yli 77% suklaata.
iltapalaksi: maitorahkaa, mantelilastuja, vattuja, loraus kermaa ja makeutusjauhetta.
Joskus syön päivällisellä munakasta ja pekonia kera salaattikasan.
En varsinaisesti lue itseäni karppaajaksi, koska syön omppuja ja joskus banaania. Mulla on 1tyypin diabetes, joten hiilareita on saatava jostain..
Syön lisäksi liian vähän kaloreita päivässä. Mulle ei kerry kuin 800-900 kaloria päivässä, vaikka olen ymmärtänyt, että määrän pitäisi olla suurempi..
Muista juoda paljon vettä! Mulla vedenjuominen laukaisi aineenvaihdunnan parempaan suuntaan. Monivitamiinia kannattaa ottaa purkista.
Varaudu siihen, että eka viikko on vaikea. Mielihalut voi olla tosi voimakkaita, mutta aseta itsellesi pieniä tavoitteita. Esimerkiksi se, että karppaat täysillä kaksi viikkoa. Kun painosi on pudonnut tuon parin viikon jälkeen, on jatko tosi helppoa :).
Kerro läheisillesi uudesta elämäntyylistä. Se antaa tukea, kun voit jutella ihmisten kanssa vaikeinakin hetkinä ja hakea tukea heiltä. Blogin pitäminen auttaa myös!!!
Kirjaudu kiloklubiin. Se on oikeasti tosi hyvä tuki painonpudotuksessa, vaikka sitä käyttäisi minun tavoin vain ruokien satunnaiseen merkkailuun, edistymis-välilehden käyttöön ja keskustelupalstan käyttöön.
Kovasti tsemppiä sulle!! Itse lähdin lähtöpainosta 108kg/168cm ja nyt olen laihtunut kymmenen kiloa tammikuusta.
En ole vetänyt tuota tiukkaa rytmiä joka päivä, enkä edes joka viikko. Viikonloput syön milloin huvittaa ja mitä huvittaa (yleensä jää tosi vähiin, koska en viikonloppuisin pakota itseäni säännöllisyyteen... aamulla syön jotain ja vasta illalla seuraavan kerran).
TSEMPPIÄ!! :)
niin paljon kuin napa vaan vetää. Lisäksi munia, lihaa, kalaa, kermaa, voita, majoneesia, marjoja, avokadoa jne.
Älä käytä alkuun makeutusaineella makeutettuja limsoja ym., koska ne aiheuttavat pian juomisen jälkeen nälän tunteen, mikä ei välttämättä ole ihan oikeaa nälkää. Vesi on paras janojuoma. Älä syö liikaa proteiinia, siitä et saa kuin vatsasi jumiin, sama saarna koskee juustoja.
Alkuun voi olla nälkä koko ajan. Voi olla myös helkkarin paha olo, mutta se menee ohi. Jos vatsasi toimii vain kuidulla, osta kuitulisää luontaistuotekaupasta ja lisää rasvaa samalla, jos vatsa ei toimi.
Herkkunälkään olen itse käyttänyt pakastemarjoja ja vispannut kaveriksi kermavaahtoa ja lisännyt siihen vähän vanilja-aromia. Valiolla on myös sokeriton mansikkajätski, mikä toimii kesäherkkuna. Se on sellainen pieni pikari ja maistuu minusta aivan tavalliselta mansikkajäätelöltä.
missä lukee SOKERITON on tosi paljon hiilareita!! Joten lue tarkkaan, jos aiot ostaa jotain sokeritonta.
syödä muka marjoja? luin ettei voi,vasta kakkos vaiheessa?
Aloitin viikkoa ennen pääsiäistä ja nyt -10 kg.
Koskaan en alussakaan laskenut hiiihydraattien määrää. Lopetin vain leivän, pastan ja peunan. Sinällään jauhoja, enkä kastikkeita milloinkaan ole käyttänyt. Lopetin myös leivonnaisten ja karkin mässyttämisen.
Rupesin tekemään kaiken ruoan itse sen sijaan, että olisin syönyt eineksiä.
Ruokavalioni koostuu lihasta, kalasta, munasta,kasviksista ja maitotuotteista. Mitään määriä en edelleenkään laske. Käytän surutta voita ja kermaa.
Olen pienistä annoksista todella kylläinen, enkä tällä ruokavaliolla napostele.
Olen sallinut itselleni myös jäätelön ja tumman suuklaan.
Parasta on, etten ole vetänyt mitään tiukille: En laske, punnitse, enkä mittaa aineita. Syön kun on nälkä ,olen syömättä, kun ei ole nälkä. Tunnistan nykyään aidon nälän ja siihen vastaan. En edes mieti olenko syönyt sinä päivänä miten paljon.
Tämä on helppoa näin. Ei kitukuureja, ei nälkää, ei laskemisia.
Tämä tapani karppaa heti alusta on samalla loppuelämäni ruokavalio, eikä se tunnu tiukalta.
lihaa, kalaa ja kanaa. Niin ja tietty kananmunia jos niistä tykkää. Maitotuotteet, etenkin juusto hidastaa painonpudotusta monilla kaurppauksen alussa. Tsemppiä =)