Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks ihmiset monesti toteaa äideille, jos valittavat väsymystä, että hoida

Vierailija
22.05.2010 |

nyt ne lapset kun olet ne tehnytkin/halunnutkin? Minä kun oon aina luullut, että lasten tekoon tarvitaan kaks, mutta lienen kai sitten väärässä :)

Meillä on ollut neljä enemmän ja vähemmän vaikeaa/valvottavaa vauvaa ja jos olen erehtynyt valittamaan välillä, että väsyttää niin kommentit on olleet tuota luokkaa, että hoida ne lapses nyt kun kerran olet halunnutkin. Tätä samaa sain kuulla eläessäni vielä lasteni isän kanssa ja nyt kun olen yh.

Eivät kaikki siis ole noin sanoneet, mutta osa sukulaisista ja muutama ystävä. Nämä kaikki sellaisia, joilla ei ole kokemusta millaista on ns. vaativan vauvan kanssa. Helppohan se on sillon sanoa, että vika on minussa tai tavassani hoitaa eikä osata ajatella, että vauvoja on erilaisia. Tai sit vaan todetaan, että hoida nyt kun olet halunnutkin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta on pitänyt vääntää ja joka kerta sitten uupua ja valittaa.

Olisi pitänyt lapsiluvun kahdessa, niin se mieskin olisi todennäköisesti vielä nurkissa.

Vierailija
22/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totea, että hoida itse kun olet halunnutkin.

Sukulaisten, ystävien, naapureiden? Kysyitkö ennen vauvahaaveita, että sopiiko teille, että teen lapsi ja te muut sitten ne hoidatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän heille ois voinut tulla ero, vaikka lapsia olis vain yksi. Ihme logiikka/ajatusmaailma sinulla.

Neljä lasta on pitänyt vääntää ja joka kerta sitten uupua ja valittaa.

Olisi pitänyt lapsiluvun kahdessa, niin se mieskin olisi todennäköisesti vielä nurkissa.

Vierailija
24/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies lähti neljännen lapsen takia.

Ihan lukutaitoon perustuva logiikka.

Vierailija
25/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää sen lapsensa hoitamatta? Mä olen käsittänyt että tuo asian julkituominen on vain tapa myöntä se väsymyksensä ja ehkä saada siihen vähän tukea keskustelukumppanilta.

kyllähän ihminen voi olla väsynyt ihan ilman lapsiakin, vaikka työhönsä, remontiiin tai iham mihin vaan. Eikä sekään meinaa että hän on jättämässtä työtään tai remontointia kesken.Mun mielestä on ihan normaalia että ihminen väsyy välillä enkä näe sen kieltämisessäkään mitään järkeä.

Vähän hölmö tyilanne sekin että kun kaveri kysyy että miten jakselet niin lopen uupuneena univeloissaan pitää vaan hymyillä tekohymyä ja vannoa kuinka lopistavasti jaksaa ja energiseksi itensä tuntee.

Vierailija
26/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sanoi myös, että eron todellinen syy oli luultavasti toinen nainen

että mies lähti neljännen lapsen takia.

Ihan lukutaitoon perustuva logiikka.

Vierailija
27/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "mies halusi eron neljännen lapsen takia".

Muu on ap:n horinaa.

Vierailija
28/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "mies halusi eron neljännen lapsen takia".

Muu on ap:n horinaa.

suostu aborttia tekemään kun ehkäisy petti. Tämä nyt oli ohi aiheen kyllä.

Itse kysymykseen totean saman kun joku toinenkin, että nykyään ei saisi valittaa mistään, näin ainakin moni tuntuu ajattelevan

Vierailija
29/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ääliökavereista, että näistä ääliökommenteista.

Mihin ihmisellä sitten on oikeus väsyä? Jos joku tekee paljon töitä ja on uupunut, niin pitääkö vaan todeta, että "itsepä otit sen työpaikan vastaan"?

Vierailija
30/30 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerää sanoa, että hoida kun olet lapset halunnutkin - eihän se, että valittaa esim. väsymystään, tarkoita, etteikö hoitaisi. Valittavathan ihmiset töistään, tympeistä pomoista ja inhottavista työkavereistaankin, eikä kukaan silloin sano, että tee nyt se työsi kun olet siihen kerran ruvennutkin.

Ja se, että ap kieltäytyi abortin teosta, jonka vuoksi tuli ero, ei tarkoita, että jos ap olisi abortin tehnyt, eroa ei olisi tullut. Mun eräs tuttavani abortoi neljännen lapsensa, koska miehensä sitä vaati, mutta tästä syntyi parisuhteeseen sellainen lommo, etteivät he päässeet siitä yli, ja seurauksena oli avioero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme