Missä iässä pitää alkaa pukeutua jakkupukuun?
Milloin ei voi esim. häihin mennä tyttömäisessä mekossa tai hameessa ja paidassa?
Milloin pitää hommata jakkupuku?
Kommentit (13)
Siitä lähtien aina tarpeen vaatiessa, avajaisissa, edustustehtävissä...
on ikää 30 vuotta, enkä omista vieläkään yhtään jakkupukua. Yhden jakun tosin, mutta sekään ei ole kovin perinteisen mallinen eikä siihen ole yhteensopivaa hametta. Enkä aio jakkupukuja koskaan hankkiakaan, eivät ole minun tyyliäni
Mulle jakkupuku on työvaate (business-tyyli).
Juhlaan laitan aina mekkoa sen mukaan, mitä pukukoodi vaatii.
Vai tarkoititko mekko+juhlajakku -yhdistelmää?
En KOSKAAN tee niin. Kyllä juhlat kuin juhlat kaipaavat mun mielestä mielenkiintoisemman pukeutumisen. Mulla on jakkupuku työvaatteena lähes päivittäin, enkä todellakaan pue sitä "haarniskaa" päälleni juhliin.
Eivät kaikki mekot ja hameet ole edes mitään tyttömäisiä.
Jakkupuku on jotenkin aika mauton juhlavaate. Se on mielestäni vain työvaate.
tykkään vaatteista ja pukeutumisesta, mutta jakkupuku ei ole minun tyyliäni.
jakkupuku on työvaate, en juhliin laittaisi. Mekolla mä menen juhliin ja ikää 37.
Häät ovat juhla, sinne mennään juhla-asussa. Tietty jos jakkupuku on silkkiä ja häät päivällä niin käyhän sekin, mutta jos juhlat jatkuvat iltaan niin jakkupuku on täysin väärä valinta.
Olen 50 ja käytän jakkupukua vain kaikkein virallisimmissa työtilanteissa. Käyttäisin sitä mieleuummin useamminkin, koska tykkään siististä, muodollisesta pukeutumisesta, mutta niitä tilanteita ei vain kovin usein ole.
Häihin menen mekossa.
Meillä töissä alkavat olla vähemmistössä. Enemmän näkee housujen ja hameen kanssa paitapuseroita, neuleita tms. Aika monet käyttää tiukkaa kokomekkoa (joko kangas tai neule) korujen kanssa. Varmaan käytetään myös jakkuja, mutta ei enää silleen univormumaisesti, että on jakku ja samaa kangasta kapea hame... eli niinku jakkupuku.
Milloin ei voi esim. häihin mennä tyttömäisessä mekossa tai hameessa ja paidassa?
Milloin pitää hommata jakkupuku?
Mitäs se Suomen Laki nyt tuohon sanoikaan...? =0
T. Nimimerkki Ei muista ulkoa
Voin hyvin kuvitella että joissain firmoissa esim. juristit pukeutuvat edelleen jakkupukuun, mutta ainakaan meillä eivät enää edes juristit. Itsekin (markkinointireiskatar) pukeuduin vielä kymmenen vuotta sitten, enää ei tulisi mieleenkään.
En mä ainakaan keneltäkään kysele millon voin laittaa mitäkin päälle.
Mä ostin ekan jakkupukuni 22-vuotiaana. Mä olen jakkupukutyyppi, haluaisin pukeautua aina jakkuun ja korkkareihin. Mutta eipä tuolla yliopistolla kehtaa. Onneks töissä saa pistää jakun päälle. Juhlissa suosin enemmän sellasta mekko/hame ja jakku -yhdistelmää.
Jos olet Suri Cruise, 1v.
Jos olet av-riippuvainen, 25v.
jos päätät itsenäsesti omasta elämästäsi ilman av-raatia, never.