Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammatutun hupaisa piiloylpeys =D Tunnistatko tyypin?

Vierailija
21.05.2010 |

Itsetehdyt ruuat, täysimetys, kestovaipat jne perinteiset "tosi ihmeelliset" äitiyden saavutukset. Hänen täytyy kertoa jotain aiheesta, jotta pääsee pätemään kuinka hän on suoriutunut noista ihmeellisistä tehtävistä niin moitteettomasti. Hän on näennäisen vaatimaton, mutta hänen elekielensä paljastaa, että hän on haljeta omahyväisyydestä ja itsetyytyväisyydestä. Mua niin huvittaa kun tänään taas tapasin tällaisen tuttuni.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valinnoistani ja arvoistani, mitäpä sitä piilottelemaan. Jos sinä tunnet seurassani olosi kiusalliseksi, niin mene pois, hus!

Vierailija
2/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huvittavaa tehdä itsestäänselvistä asioista joitain kummallisia ylpeilynaiheita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin jaksanut tehdä safkat lapsilleni itse. Meillä oli vain purkkiruokaa.

Vierailija
4/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt ruuat, täysimetys, kestovaipat jne perinteiset "tosi ihmeelliset" äitiyden saavutukset. Hänen täytyy kertoa jotain aiheesta, jotta pääsee pätemään kuinka hän on suoriutunut noista ihmeellisistä tehtävistä niin moitteettomasti. Hän on näennäisen vaatimaton, mutta hänen elekielensä paljastaa, että hän on haljeta omahyväisyydestä ja itsetyytyväisyydestä. Mua niin huvittaa kun tänään taas tapasin tällaisen tuttuni.

Oli muuten loppujen lopuksi masentunut, ja vanhin lapsi lensi kuin leppäkeihäs virikehoitoon, jo ennen kuopuksen syntymää!

Loppui se omahyväisyys ja itsetyytyväisyys siihen :D

Vierailija
5/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten loppujen lopuksi masentunut, ja vanhin lapsi lensi kuin leppäkeihäs virikehoitoon, jo ennen kuopuksen syntymää!

Loppui se omahyväisyys ja itsetyytyväisyys siihen :D

Siis mikä teitä vaivaa. Jos joku on kerran elämässään ylpeä jostain mitä on saavuttanut ja kertoo sen teille, niin te menette ja nauratte selän takana toisen epäonnistumista. Ihan sairasta. Hankkikaa omat ylpeydenaiheenne, niin ei tarvitse elää noin katkeraa elämää.

Ällöttäviä teidänlaiset ihmiset, jotka nauraa toisen epäonnelle ja sen jälkeen toisessa ei ole enää mitään hyvää. Yhtäkkiä se kestovaippojen käyttäminenkin on ollut vaan syypää toisen väsymykselle. Jo on teillä huvit.

Vierailija
6/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huvittavaa tehdä itsestäänselvistä asioista joitain kummallisia ylpeilynaiheita.

ap

kun sanoit, että "ylpeilee" kestovaippailulla, itsetehdyllä ruoalla ja täysimetyksellä.

Itse olen täysimettänyt (ja olen tyytyväinen, mutta helpommalla olisin päässyt jos olisin välillä tuttelia antanut!), kestovaippojakin käytin vuoden, sen jälkeen luovutin (en minä ainakaan jaksanut enää sitä pyykkäämistä ja pyykinripustusta!) ja meillä syödään valitettavan usein myös einesruokaa tai ainakin puolivalmista.

Nostan hattua niille, jotka jaksavat enemmän!

Vierailija
7/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja te vaan kiherrätte partaanne ja odotatte milloin se onni kääntyy, että pääsette nauttimaan ja pomppimaan toisen hautakummulla. Voin vaan kuvitella missä olette kasvaneet.

Vierailija
8/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pureskeltuna? Taidat vain kateellinen ja laiska ihminen... et ilmeisesti tiedä mitä tyydytystä itse tehty elämä voikaan saada aikaan...heippa vain rakennekynsinesi ja muine tylsine olemuksinesi

Vierailija
9/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja te vaan kiherrätte partaanne ja odotatte milloin se onni kääntyy, että pääsette nauttimaan ja pomppimaan toisen hautakummulla. Voin vaan kuvitella missä olette kasvaneet.

Vierailija
10/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huvittavaa tehdä itsestäänselvistä asioista joitain kummallisia ylpeilynaiheita. ap

Hah...

Vierailija
11/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle sattunut rouva joka imettää (ja paatoksella saarnaa jos muut ei imetä vähintään vuotta), käyttää kestovaippoja lapsilla (ja paatoksella saarnaa kun joku vaihtaa kertiksiä), käyttää kantoliinaa vielä isoillakin lapsilla ja kehuu maasta taivaaseen kuinka ihan paras ja mahtavin juttu ne liinat on kun voi kahta lasta kantaa kerralla (toinen selässä, toinen edessä)... vauvan pöperöt on kuitenkin kaupanpöperöitä (ei siinä mitään vikaa, niin omatkin lapseni on syöneet ekan vuoden lähes pelkästään purkkiruokia).

MUTTA... sitten tulee se isoin ihmetyksen aihe; käyvät useamman kerran viikossa sekä lounaalla että päivällisellä hesessä, pitsapaikassa, kiinalaisessa, nakkarilla yms. paikoissa. Ja kun lapsi on täyttänyt vuoden niin hän osallistuu myös noiden ruokien syöntiin.

Mielestäni käsittämätöntä... ensin hehkutetaan luomua ja ekologisuutta ja sitten mätetään safkaa jossain hesessä ja nakkarilla monen monta kertaa viikossa, ruuat huuhdotaan alas tottakai cocacolalla ja pillimehulla.

Jos pitäisi valita niin ennen kuormitan maapalloa kertiksillä kuin syötän lapsilleni mokomia ruokia jatkuvasti.

Mutta joo, jokainen toimii tavallaan. Jokin ristiriita tuossa kuitenkin mielestäni on.

Vierailija
12/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammaa jotka halkeavat ylpeydestä jos viitsivät nostaa perseensä netin äärestä lapsen vuoksi? Eikö se nyt ole ihan selvä asia, että äidit kokkaa lapsilleen, imettää näitä eikä tuo kestovaippailukaan enää mikään poikkeus ole. Laiska en ole itse, mutten ole ajatellut, että olisin mikään suuri tehomimmi jos teen ruokaa. Rakennekynsiä ei ole mutta voisi olla kiva joskus ottaakin =)

ap

Vierailija
13/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisluonto on kyllä joskus niin kamala.

Vierailija
14/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en välitä juurikaan kertoilla omista hyvistä valinnoistani muille kuin niille, joiden tiedän olevan a) päästään terveitä ja b) mahdollisesti itsekin tehneen samoja valintoja.

"Kertoo tarkoituksella jotain niistä päästäkseen ylpeilemään". Niinpä niin ja joopa joo.

Vierailija
15/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammaa jotka halkeavat ylpeydestä jos viitsivät nostaa perseensä netin äärestä lapsen vuoksi? Eikö se nyt ole ihan selvä asia, että äidit kokkaa lapsilleen, imettää näitä eikä tuo kestovaippailukaan enää mikään poikkeus ole. Laiska en ole itse, mutten ole ajatellut, että olisin mikään suuri tehomimmi jos teen ruokaa. Rakennekynsiä ei ole mutta voisi olla kiva joskus ottaakin =) ap

kyllä aika monet vaavalle antaa sitä pilttiä koska se on aikas lailla helpompaa, kuten minäkin. Siksi ollaankin ruvettu syömään perheen kanssa samaa ruokaa reilusti alle 1v iässä, en tod. olis jaksanut vauvalle vääntää soseita koko ajan. Ja itse en henk.koht tunne ainoatakaan täysimettänyttä..

Vierailija
16/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne yrittää olla niin ku eivät tekisi siitä numeroa, mutta kyllähän ne ajattelee, että kaikki miettii: "onpas mahtava äiti, vau!". Mulle on ihan yks lysti kunhan lapset saa vatsat täyteen, puhtaat vaatteet. Ei tarvii vetää överiksi ja elää kuin oltas vielä 70-luvulla :D.

Vierailija
17/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en välitä juurikaan kertoilla omista hyvistä valinnoistani muille kuin niille, joiden tiedän olevan a) päästään terveitä

siksi mikä on? Vai meneekö täydestä sen muka ystävällisyys?

Vierailija
18/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aika menee soseiden kokkaamiseen, kestojen pesuun ja muuhun ekohörhöilyyn. Eipä siinä sitten ehdi päivässä tehdäkään, niin ei ole muita puheenaiheitakaan.

Vierailija
19/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni naissukulaiset ovat aika lailla samanlaisia. Heille kun kertoo omista tekemisistään, he ovat aina paaaaljon parempia ja paaaaljon kyvykkäämpiä (vaikka eivät olisikaan), ja jos eivät ole vielä tehneet samoja asioita kuin minä, tulevat ne kyllä tekemään ja paaaaljon paremmin.

Vierailija
20/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. kokemusta on

en välitä juurikaan kertoilla omista hyvistä valinnoistani muille kuin niille, joiden tiedän olevan a) päästään terveitä

siksi mikä on? Vai meneekö täydestä sen muka ystävällisyys?