Olen tehnyt abortin. Haluatko kysyä tai sanoa jotain?
Kommentit (32)
olisi jo 5-6cm kokoinen, ei viinirypäleen...
Mähän kirjoitin etten tietänyt tarkoin millä viikoilla. Voi siis olla että oli paljon nuorempikin.
ap
Itse tein abortin 18-vuotiaana, ja vaikka se olikin silloin oikea ratkaisu, jotenkin se lapsen "ajatus" kulkee yhä mielessä! Aina toisinaan tulee mieleen, että nyt lapsi menisi kouluun, nyt se olisi jo 10 vanha, nyt melkein teini. :/
Samanlailla mullakin ajatuksissa mukana seuraa, aina. Sitä en ymmärtänyt silloin, että niin mukana pysyisi. Silloin luulin, että tää tästä ja sit unohdan koko jutun. Aina se on silti mukana, sairaalapapereissakin tullut usein esiin ihan muissa asiayhteyksissä (esim synnytyksissä) mikä on ollut yllätys. Tai siis sellainen, mitä en ollut osannut odottaa.
Mielessäni abortoitu sikiö rv 7-8, on lasteni isosisko, vaikken sukupuolta tiedäkään, mutta tyttönä se mun mielessä aina on. Sittemmin olen synnyttänyt kaksi poikaa ja yhden tytön.
En mä vain vieläkään tajua, että miksi joku täysin tuntematon ihminen haluaisi pahoinpidellä minua, varsinkaan kun en ole edes tehnyt yhtään mitään pahaa.
ap
Et edes osaa provoilla! Elluko on linjoilla? :D
Samanlailla mullakin ajatuksissa mukana seuraa, aina. Sitä en ymmärtänyt silloin, että niin mukana pysyisi. Silloin luulin, että tää tästä ja sit unohdan koko jutun. Aina se on silti mukana, sairaalapapereissakin tullut usein esiin ihan muissa asiayhteyksissä (esim synnytyksissä) mikä on ollut yllätys. Tai siis sellainen, mitä en ollut osannut odottaa.
Mielessäni abortoitu sikiö rv 7-8, on lasteni isosisko, vaikken sukupuolta tiedäkään, mutta tyttönä se mun mielessä aina on. Sittemmin olen synnyttänyt kaksi poikaa ja yhden tytön.
Mä olen aina mieltänyt lapsen pojaksi (noilla viikoilla myös keskeytetty). Mitä kauemmin abortista on, sitä vahvemmaksi se mielikuva on kasvanut. Kai kun on itsekin kasvanut ihmisenä. Mitä vanhemmaksi käy, sitä enemmän katsoo asioita taaksepäin, miten eri tavalla elämä olisi voinut mennä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että oli silloin oikea ratkaisu. Menneisyyden haamujen kanssa pitää vaan elää. :/
Mutta minulla on ihan samanlainen tarina kuin sinulla. Ihan kuin olisin tämän itse kirjoittanut. Sydämmessäni kulkee hautaan saakka! ;( Ja tosiaan tulee vastaan aina joskus, niin kuin synnytyksissä.
Itse tein abortin 18-vuotiaana, ja vaikka se olikin silloin oikea ratkaisu, jotenkin se lapsen "ajatus" kulkee yhä mielessä! Aina toisinaan tulee mieleen, että nyt lapsi menisi kouluun, nyt se olisi jo 10 vanha, nyt melkein teini. :/
myönnettäköön, että olen provo. Ärsyttää vain se asenne, että abortti aina paha ja huono ja maailman kamalin juttu. Mun yksi ystäväkin aina on pahoillaan mun puolesta, koska olen joutunut tekemään abortin.
Eli mulla oli tuulimunaraskaus ja se abortoitiin.
ap
myönnettäköön, että olen provo. Ärsyttää vain se asenne, että abortti aina paha ja huono ja maailman kamalin juttu. Mun yksi ystäväkin aina on pahoillaan mun puolesta, koska olen joutunut tekemään abortin. Eli mulla oli tuulimunaraskaus ja se abortoitiin. ap
ärsyttää tälläset nössöt..
..että, olet yksi yli 10 000:sta suomalaisesta(vuosittainen), eli et sinä mitään ainutlaatuista tekoa ole tehnyt, ikävä kyllä. Ilmeisesti lapsi olisi saanut kanssasi huonon elämän.
..että, olet yksi yli 10 000:sta suomalaisesta(vuosittainen), eli et sinä mitään ainutlaatuista tekoa ole tehnyt, ikävä kyllä. Ilmeisesti lapsi olisi saanut kanssasi huonon elämän.
No nyt vasta huomasin, että tällä kertaa oli provo. Aikamoinen määrä noita abortteja kuitenkin joka vuosia Suomessa.
kahdesti.