Onko kenellekään käynyt näin (raskaus/paino)?
Olen ylipainoinen ja nyt viikolla 25+
Alussa taas lähti paino ihan reippaasti nousemaan, vielä viime viikolla sitä oli n. 10-14 kg, mutta viikon aikana se on yhtäkkisesti ilman näkyvää syytä pudonnut (kotivaaka) n. 8 kg, miksi ihmeessä?
Vauva potkii kyllä, toivon mukaan sillä ei ole hätää, mutta siis viikossa 8 kg?!
Ekassa ja kolmannessa raskaudessa painoa mulla tuli vain 7 kg, tokassa 21 kg, mutta näin ei ole ennen ollut.
Kommentit (10)
Mulla ei ihan noin rajua painon pudotusta oo ollu, mut nyt viikolla 22 ja kilon tippui paino viimeviiksota. Mulle ainakin kätilö sanoi että ei ole yhtään pahasta että se paino on vähän tippunut, itsekkin siis ylipainoinen.
Ootko ehkä syöny vähemmän näiden helteiden takia?
on rikki.
Neuvola oli viime viikolla, jossa paino oli vielä nousujohteinen, seuraava (lääkäri)neuvola on 1.6.
olen kolmessa raskaudessa joko pysynyt lähtöpainossa tai painoa tullut +300-500g. Nyt neljännessä raskaudessa BMI36 alussa, loppussa olin -6kg.
Jos ap olisi oikeasti viikossa laihtunut 8kg, hän tuntisi sen olossaan (pyörtyilisi tms), joten ongelma on joko vaaka tai esim nesteen kertyminen elimistöön (nyt helteillä poistunutta)+ punnittaesssa päällä olleet vaatteet.
Jos turvotus ollut painon nousun takana, on todellakin syytä mennä neuvolaan, jopa lääkärille.
Mulla ei ihan noin rajua painon pudotusta oo ollu, mut nyt viikolla 22 ja kilon tippui paino viimeviiksota. Mulle ainakin kätilö sanoi että ei ole yhtään pahasta että se paino on vähän tippunut, itsekkin siis ylipainoinen.
Ootko ehkä syöny vähemmän näiden helteiden takia?
Se alun pakkosyöminen pahaan oloon on tietty ohi eikä isompaa näläntunnetta ole.
t: ap
Jos turvotus ollut painon nousun takana, on todellakin syytä mennä neuvolaan, jopa lääkärille.
voi kertyä myös sisäelimiin, jolloin ei näy. Siis kädet/jalat eivät turpoa.
yhteys neuvolaan! Siellä punnitus, pissakokeet ja uusi arvio tilanteesta. Tuommoinen painon pudotus viikossa EI KUULOTSTA NORMAALILTA.
Olo on ihan hyvä, joten en nyt isommin huolestu. Pitänee koittaa päästä maanantaina neuvolan juttusille.
käyt siellä puntarilla! Minulla oli kanssa ylipainoa ennen raskautta, mutta en laihtunut ns. missään vaiheessa, vaikka painoakaan ei tullut koko aikana kuin 1 kg.