Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vauva/taapero kuivahtaa helteessä?

Vierailija
20.05.2010 |

Meillä on 13 kk ikäinen poika. Poika ei syö enää rintaa vaan juo tavallisesta lasista vettä. Liikkuu ja touhuaa kovasti ja on tänäänkin hikoillut melkoisesti. Nukkumaan laittaessa huomasin äsken, että silmien aluset on mustana. Myös nenän puolelta silmän ympärys on tavallista tummempi.

Voikohan tuon ikäinen kuivua näillä helteillä kuinka helposti?

Pitääköhän poika herättää yöllä vesihörpylle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti olet provo.oikeesti

Vierailija
2/8 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen tarvitsee melkein 1,5 l nestettä. Ja jos hikoilee kovasti, niin silloin pitää tarjota tosi usein vettä. Ei lapsi välttämättä itse osaa pyytää juomista, vaan se on aikuisen tehtävä katsoa, että muksu juo riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauanko olet juottanut sille pelkkää vettä?

Vierailija
4/8 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai niinkuin kaikki muutkin helteellä ja hikoillessa tulee nesteen lisätarvetta.

Mutta kyllä touhuamisesta väsyy ja voi silmänaluseet tummua koska on vaan kertakaikkiaan niin väsynyt.

Vierailija
5/8 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nestettä saa myös ruuasta. Kuivumisen näkee siitä, kun vähän nipistää sormenpäillä vatsamakkaroista, niin jos siihen jää jälki (iho ei kimmoisasti heti palaudu), niin nestettä tarvittis saada.

Silmien alusten tummuminen voi olla silkkaa väsymystäkin.

Vierailija
6/8 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on ollut ilman rintaa noin kuukauden. Olen tarjonnut vettä tänään ja muina hellepäivinä vähän väliä. Nyt pitäisi kuitenkin saada juoda itse ja vettä menee muuallekin kuin suuhun. Tämän takia on vaikea arvioida paljonko on juonut. Ruoka ei ole koko hellejakson aikana juurikaan maistunut, lähinnä jogurttia ja banaanin on syönyt tänään.

Kävin katsomassa poikaa ja herättelin ja annoin vesihörppyjä. Lakana oli likomärkä pään kohdalta, vaikka nukkuu pelkällä vaipalla. Vatsan iho vaikutti normaalilta, eikä aukile ollut kuopalla.

Täytyy seurailla tilannetta ja toivoa, että ilmastointi saisi taloa jäähdytettyä. Tällä hetkellä sisälämpötila 29.

Vierailija
7/8 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteellä mä annan lapselleni mehua, mehujäätä ja jäätelöä, koska muuten nestettä ei mene tarpeeksi. Helteet ja kuume on poikkeustapauksia, jolloin annan lapsen juoda suurinpiirtein mitä vain mikä menee alas. Mä huolehdin, että lapseni saa desin nestettä tunnissa, vähemmällä hän ei näillä helteillä oikein pärjää.

Vierailija
8/8 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli myös toisena kesänä lapsi minä itse - vaiheessa ja me ostettiin lapsen kanssa lapselle sellainen sporttipullo, jossa on pilli.. siinä päällä sellainen korkki, että voi laittaa kiinni kun ei käytä.. tyttö on tykännyt käyttää sitä jo monena kesänä, nyt tyttö siis 5v.. siitä on myös helppo seurata paljon nestettä menee. suosittelen :)