Kuuluvatko kristilliset perinteet (rukoukset, virret, aamunavaukset...) kouluun?
Kommentit (53)
Raamatullisempi peruskoulu olisi hyvä viesti muslimeille. Suomi on kristitty valtio. On aina ollut ja tulee olemaan. Piste.
Jos koulussa pakkosyötettäisiin raamattua, luulisitko,että minä, muslimina antaisin lasteni käydä sellaista koulua? Ei kiitos aivopesua meidän lapsille...
Raamatullisempi peruskoulu olisi hyvä viesti muslimeille. Suomi on kristitty valtio. On aina ollut ja tulee olemaan. Piste.
Jos koulussa pakkosyötettäisiin raamattua, luulisitko,että minä, muslimina antaisin lasteni käydä sellaista koulua? Ei kiitos aivopesua meidän lapsille...
ja onneksi Suomen laki takaa tämän. Eli tunnustuksellisuus (rukous ja virret) on kielletty kouluissa.
Osa suomalaista perinnettä ja kulttuuria.
seurakunta pitää aamunavauksia, ei ole edes yhtään et:n opiskelijaa
ja onneksi Suomen laki takaa tämän. Eli tunnustuksellisuus (rukous ja virret) on kielletty kouluissa.
Jos ei koulunkäynti kiinnosta niin menkää raveihin.
se tarkoittaa ettei ole oikeutta opiskella? Juu juu...
Me teemme velvollisuutemme levittääksemme sanaa että edes joku pelastuisi kanssamme.
On hyvin tärkeä tietää se että meitä jokaista on valistettu pelastuksesta. Se pieni ele vaatii vain myöntäymyksen. Kyllä Jeesus minä uskon sinuun ja kärsit syntini. Amen
Jokaisen oppilaan tulisi kuulla tämä. Sitten työ on tehty. Jokainen elää tämän tiedon kanssa lopun elämää ja tekee valinnan, jos tekee.
mutta sallittua se ei ole.
seurakunta pitää aamunavauksia, ei ole edes yhtään et:n opiskelijaa
samaan kouluun omieni kanssa. Muutimme pois Itä-Helsingistä juuri sen takia.
Me teemme velvollisuutemme levittääksemme sanaa että edes joku pelastuisi kanssamme.
On hyvin tärkeä tietää se että meitä jokaista on valistettu pelastuksesta. Se pieni ele vaatii vain myöntäymyksen. Kyllä Jeesus minä uskon sinuun ja kärsit syntini. AmenJokaisen oppilaan tulisi kuulla tämä. Sitten työ on tehty. Jokainen elää tämän tiedon kanssa lopun elämää ja tekee valinnan, jos tekee.
Olen niin samaa mieltä kanssasi. Se kuuluu yleissivistykseen. Kun tieto on meillä niin jokainen tekee oman henkilökohtaisen päätöksen elämässään seuraako Jeesusta.
Oppilaalla on oikeus saada oman uskontonsa opetusta koulussa. Virsiä ainakin lauletaan koulussa jatkuvasti. Älkää yrittäkö muuttaa suomalaista kulttuuria.
Perinteiset suomalaiset pakanauskonnot (tontut, metsänhenget, karhunpalvonta, sinipiiat, Tapiot ja Tellervot...) ja Kalevala ovat ehkä "oikeinta" suomalaisuutta. Kristinusko on nykyajan hapatusta, kaupparatsujen ja vaeltavien ULKOMAALAISTEN pappien tuomaa.
Ruuista ehkä lanttu, marjat, riista ja kala kuuluvat perinteeseen suomalaisuuteen. Peruna on ulkomailta ja siksi tietenkin epäilyttävää.
Suomi on kristillinen maa ollut vuosikymmeniä, kristilliset arvot (10 käskyä) ym. liittyvät suomalaisiin moraaliarvoihin. Lähimmäisen rakkauteen liittyvä humaanisuus, heikko-osaisten auttaminen..
Perinteet täytyy pitää kunniassa, vaikka ei niihin uskoisikaan. =)
KOSKA.. joku muu ne omat perinteemme ja kristillisen elämänkatsomuksen jättämän arvotyhjiön tulee täyttämään, jos me niistä ihan vapaaehtoisesti haluamme luopua... :/
kuulu enää.
Maailma on muuttunut ja me sen mukana.
Suuri osa ei enää usko siihen uskontohömpötykseen ja siksi moinen ei pakolliseen koulunkäyntiin kerta kaikkiaan kuulu.
Uskokaa vapaa-aikananne satuihinne, minä pilkkaan estoitta jumalianne tms.
Perinteiset suomalaiset pakanauskonnot (tontut, metsänhenget, karhunpalvonta, sinipiiat, Tapiot ja Tellervot...) ja Kalevala ovat ehkä "oikeinta" suomalaisuutta. Kristinusko on nykyajan hapatusta, kaupparatsujen ja vaeltavien ULKOMAALAISTEN pappien tuomaa.
Ruuista ehkä lanttu, marjat, riista ja kala kuuluvat perinteeseen suomalaisuuteen. Peruna on ulkomailta ja siksi tietenkin epäilyttävää.
Ja Muhammedin? Jotta voitaisiin tehdä se päätös niin, että meillä olisi mahdollisimman paljon tietoa saatavilla eri vaihtoehdoista.
Jehovan ja Muhammedin kannattajat kun ovat myös semmottii mieltä, että heidän vaihtoehtonsa olisi just se paras ja oikea.
Muutenhan kyse on yksinomaan yhden asian propagandasta, ei mistään valinnasta.
Me teemme velvollisuutemme levittääksemme sanaa että edes joku pelastuisi kanssamme. On hyvin tärkeä tietää se että meitä jokaista on valistettu pelastuksesta. Se pieni ele vaatii vain myöntäymyksen. Kyllä Jeesus minä uskon sinuun ja kärsit syntini. Amen Jokaisen oppilaan tulisi kuulla tämä. Sitten työ on tehty. Jokainen elää tämän tiedon kanssa lopun elämää ja tekee valinnan, jos tekee.
Olen niin samaa mieltä kanssasi. Se kuuluu yleissivistykseen. Kun tieto on meillä niin jokainen tekee oman henkilökohtaisen päätöksen elämässään seuraako Jeesusta.
Lainaus:
Suomea ei ollut silloin, oli vain kivikausi.
Pitääkö sen pysyä muuttumattomana iänkaikkisesti ja aamen? Onko muutos liian pelottava konsepti?
Lainaus:
Suomea ei ollut silloin, oli vain kivikausi.Pitääkö sen pysyä muuttumattomana iänkaikkisesti ja aamen? Onko muutos liian pelottava konsepti?
Suomen kieli kehittyi Raamatun ansiosta.
Ilman Raamattua täälä ei puhuttaisi tätä ihanaa kieltä. Raamattu myös yhdisti kansaa. Yksi kieli, yksi kansa, yksi Jumala, Jumalallinen ylivoima venäjän pakanallista kansaa kohtaan. Ilman Jumalaa emme olisi tässä. Ateistinen kommunismi ei vallannut Suomea. Kiitos Herralle. Teillä on lyhyt muisti, mutta täälä on rukoiltu Herraa paljon. Olemme erityinen kansa.
Kristinusko ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin vaan on Lähi-idän peruja.