Minkäikäinen tenava voi juoksennella omassa pihassa alasti?
minusta 4v alastijuoksentelu on jotenkin irvokasta. Eilen naapuri tuli 4v ja 2v kanssa meidän pihaan , ja lapset alasti. On se aika kornia 4v olla pippapaljaana ja en tiedä..edes pikkuhousut jalkaan, välillä rapsutteli itseään alapäästä, hyh
Kommentit (34)
alle kouluikäinen mun mielestä ihan ok on
Voihan sitä kuitenkin omakotitalon pihalla uiskennella nakuna altaassa lapsi aina siihen ikään asti kun itse kehtaa.
Muistan kun olin eskarin jälkeisenä kesänä hoidossa päiväkodissa ja sielä oli pihalla sellainen puhallettava uima-allas ja kyllä kaikki lapset nakuna siinä ui. Oltiin 4-7 vuotiaita.
En kyllä täällä kerostalo alueella antaisi omien poikieni nakuna juoksennella. Ei nuo ole edes ilman paitaa olleet ulkona.
Pieni lapsi vielä.
Mutta kerro toki, mikä se pippa on. Muakin kiinnostaa, onko tyttö vai poika tuo pipalla varustettu yksilö.
Kiinnostaa tietää, että kumpaa sukupuolta on pippa-elimen omaava lapsi.
vaikka intersukupuolinen, älä oo niin rajoittunut... Pippahan on hirveän kätevä kontaminaatiomuoto pimpasta ja pippelistä, ja pakkohan semmoistakin vehjettä on jollain nimittää, josta ei oikein tiedä, mitä se on.
Meillä nuorempi (2-v) oli eilen pelkässä t-paidassa kun harjotellaan potalla käyntiä. Potta oli sitten puun juurella jossa kävi kävillä kokeilemassa.
Niin ja asutaan rivitalossa.
Meillä nyt nuorin 5 v., eikä varmaan edes haluaisi enää.
uima-altaassa 5v ja 2v. Tosin maalla asutaan, kukaan ei näkisi vaikka itse tepastelisi ilkosillaan takapihalla, joten olkoon niin pitkään kuin haluavat. Kyllä minäkin harrastan mökillä naku-uinteja. Eli kyllä maalla kelpaa :)
kyllä sentään edes pikkuhousut voi jalassa olla eikai ne liika kuumenna lasta.
kyllä sentään edes pikkuhousut voi jalassa olla eikai ne liika kuumenna lasta.
Jotkut lapset nyt vaan tykkää juoksennella alasti.
Että 4- vuotiaan alastomuus on jotenkin IRVOKASTA???
4- vuotias on vielä leikki-ikänen.
Eiköhän lapset ihan itse ala pitään vaatteita päällään kun kasvaa!
Meidän 5- vuotias saa kirmata pihassa nakuna jos haluaa! Ja missään maalla ei asuta.
ilkosillaan aina saunan jälkeen pohaa ympäri. Ja miilloinkin saavat juosta jos huvittaa, yleensä kyllä pikkarit on päällä.
ja saa kesalla olla varmastikin nakuna meidan omassa pihassa. Yleisella rannalla tai muiden pihoissa ei.
Lapset varsinkin!!
Jos ap:n mielestä se on irvokasta, älä katso...
Sun pitäis muuttaa rapakon taakse, siellä naapurit olivat yhteistuumin soittaneet poliisin paikalle kun suomalaisperheen tyttö (2v) oli istuskellut pelkät bikinihousut jalassa puhallettavassa kahluualtaassa! Poliisi oli tullut sit paikalle ja pyytänyt että jos viittisitte noi tytön tissit peittää ku se ei ole soveliasta että ne näkyy!!
Daah :D
pitäisi olla muksut alasti pihalla? En ole vielä niin kuumaa säätä kohdannut, että esim. pelkät alushousut olisi liian kuumat päällä.
Kyllä meillä kaiken ikäiset muksut on asiallisissa vaatteissa.
Me asutaan maalla ja meillä on ulkosauna. Mies kävelee sinne usein ilman pyyhettä jos katsoo ettei naapurit ole ulkona. Lapset ui uima-altaassa nakuna meidän pihalla. Miksi ei saisi, asiassahan ei ole yhtään mitään seksuaalista. Kyllä on nykyään hienot ihmiset vieraantuneet luonnosta. Käyttehän te sentään saunassakin, jopa uimahallissa muiden kanssa ehkä? Mökillä appiukkokin meni nakuna järveen uimaan miun (miniän) nähden, vaikka itse en kyllä menisi kuin oman perheen tai naisten kesken.
Ap sanoi, että heidän pihaan lapset tulleet alasti. Kyllä jokainen kotipihallaan saa juoksennella ilkosillaan, mutta en kyllä naapuriin päästäisi alastomia lapsia. Irvokasta tai ei, mutta kyllähän lapsillekin on pienestä pitäen neuvottava fiksuja tapoja. Naapuriin meno alsti ei ole fiksua, onpa lapsi tai aikuinen.
Meillä lapset 4 ja 5 v ovat kotona, sisällä aina (jos ei ole vieraita) alasti. Kaikki vaatteet putoavat heti eteiseen. Mun mielestä jokainen saa ja pitää olla kotona kuin kotonaan eli niin kuin haluaa.
Toinen juttu sitten onkin tuo piha, meillä on 2 tyttöä ja naapurissa 2 poikaa jotka usein leikkivät meidän pihassa niin kyllä laitoin tytöille pikkarit jalkaan kun läträsivät kahluualtaassa. Jotenkin tuli sellainen olo ettei ihan nakuna sovi olla ja uimarannalle aina uikkarit päälle.
Asia riippuu paikasta ja lapsen iästä. Omalla ok-talon pihalla 3 vuotias nakuna ihan ok, mutta kerrostalonpihassa ei.
kai teit LS-ilmon?