Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cerazetten kokeneet: Loppuiko vuoto jossain vaiheessa?

Vierailija
20.05.2010 |

ja kuinka pian? Entä tasaantuiko mielialat ajan kanssa?

Itsellä 6 viikkoa takana tuhruvuotoa +kiukkua..

T: pillereiden kanssa hermonsa menettänyt

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkaako se vuoto joskus? Aloin syömään Cezarettea imetysaikana ja imetyksen päättymisestäkin on jo 2 kk, eikä kuukautisia tai mitään vuotoja vielä ole. Lapsi on nyt 1 v 4 kk, joten mulla ei ole ollut menkkoja noin kahteen vuoteen.

Estääkö Cezarette menkat kokonaan? Vai pitäiskö muuten vain mennä gynelle kysymään, onko mun hormonit kohdillaan?

Vierailija
2/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla kyllä mitään mielialamuutoksia ole pillereistä tullut. Ei kyllä tullut odotuksesta, imetyksestä eikä ole tullut muistakaan ehkäisypillereistä. Cezaretten piikkiin nyt on paha ainakaan mitään mielialamuutoksia laittaa, kun on niin matalahormoninen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuoto ei loppunut, ei edes vähentynyt. Sen jälkeen vaihdoin ehkäisyrenkaaseen.

Vierailija
4/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, kyllä mä laitan sen niiden piikkiin koska on niin selkeä muutos ja muistuttaa kovasti pms -oireita..

ja mielialan muutoksen ajankohta on ajoittunut juuri pillereiden aloitukseen.

Vierailija
5/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin cerazettea pidempään, koska en ehtinyt käydä lääkärissä. Söin niitä reilun 6kk, eikä vuoto oli max viikon poissa putkeen. Sama oli Minipillsien kanssa. Qlairalla vuoto tasaantui heti ekan liuskan aikana.

Mielialoista en kummemmin tiiä, mutta ottihan se päähän, kun lähes koko ajan oli jonkunlaista vuotoa.

Vierailija
6/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin niitä melkein 4kk, eikä kukaan idiootti lääkäri edes sanonut että vuoto voisi johtua niistä.Olin saanut niitä keskenmenon/kaavinnan jälkeen kun raskaaksi ei saanut jäädä puoleen vuoteen.Koko ajan vuosin enemmän tai vähemmän.Lopetin pillerit itsenäisesti ja siihen jäi vuoto.

Vierailija
7/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen. Mutta mulla oli niin mielettömät mielialamuutokset ettei pystyny niitä enää jatkamaan..elämä helpottui kummasti kun ne lopetti :)

Vierailija
8/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miten musta tuntuu etten ole kuullut _koskaan_ positiivisia kokemuksia kyseisesta ehkäisystä...

Vierailija
9/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko vaihtaa merkkiä, kun iski anemia ja hb laski 135 -> 105

Vierailija
10/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loppunut. Enkä puhu mistään tiputtelusta, vaan ihan voimakkaan määräisistä kuukautisvuodoista, joita jatkui non-stop 5 kuukautta! Niin kauan jaksoin, sitten oli pakko vaihtaa, minulla myös anemian vuoksi.

Ja suurin ero sen jatkuvan jokapäiväisvuodon ja oikeiden kuukautispäivien välillä oli se, että vatsa kramppasi kuukautisten aikana paljon.

Gyne totesi, etteivät nuo ilmeisesti sitten sovikaan...

Vierailija
11/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta epämääräisä vuotoja kesti ehkä sen 5-6 kk. Meinasi kans mennä hermot. Sitten tasaantui. Olen syönyt nyt niitä 4 vuotta. Kuukautiset tulevat tulevat ehkä 5 krt/vuodessa. Välillä menkat ovat tosi lyhyitä tai sitten reipasta vuotoa viikko. Tällä hetkellä olen tyytyväinen sillä kuukautiset tulevat niin harvoin. Viuh ; )

Vierailija
12/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi migreenini on nykyään melkein kadonnut.

Vierailija
13/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppui kun lopetin niiden syönnin ja otin kierrukan. Ihan ihme homma että tollasia ensimmäiseksi tyrkytetään juuri synnyttäneelle, minullakin oli hemoglobiinit synnytyksen verenvuodon takia valmiiksi alhaalla. Neuvolassa oli ihme sekoilua siitä koska voivat laittaa kierrukan, neuvolalääkäri väitti jälkitarkastuksen yhteydessä, ettei heillä laiteta kuin vasta 6kk synnytyksen jälkeen ja sitten kun olin syönyt pillereitä pari kk. ja kävin tuosta vuodosta valittamassa niin kerrottiin että kierrukan ois ihan hyvin voinu laittaa jo jälkitarkastuksen yhteydessä.

Vierailija
14/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin cerazettea pari kuukautta ja sen jälkeen siirryin ehkäisyrenkaaseen. cerazetten aikana vuosin melki kokoajan. saattoi olla päivän kaksi taukoa ja taas alkoi. ei kiva. kamalat mielialavaihtelut ja migreeni tuli myös. en ymmärrä miks tollasta ehkäsypilleriä edes suositellaan !!!

Vierailija
15/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vielä. Ja lisäksi migreenini on nykyään melkein kadonnut.

Vierailija
16/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi meinasi mennä hermot jatkuvaan vuotoon, nyt 1,5 vuotta aloituksesta ja vuotoa tulee n. joka toinen kuukausi, joskus tosin useammin niukempana.

Vuotojen aikaan selkä kukkii finnejä, mikä on ällöä, mutta kun näppylöitä ei naamassa, ei se niin paha ole. Migreeniherkkyys on yhä runsaamman vuodon aikoihin, mutta kohtaukset paljon lievempiä kuin ilman pillereitä tai yhdistelmäpillereitä syödessä.

Mielialaan (ja painoon) ei ole vaikuttanut, aina samalla lailla olen joutunut tasapainoilemaan sen kanssa...

Vierailija
17/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä tosi kiukkuinen ja halut meni kokonaan. Söin 10 kk ja lopetin, koska halusin raskautua. Mulla oli ollut aiemmin epäsäännöllinen, pitkä kierto ja seuraava gyne oli kiukkunen, että mulle oli määrätty cerazettat. Ei kuulemma sovi silloin ollenkaan. Jouduinkin sitten syömään yli vuoden eripituisia hormonikuureja, ennenkuin menkat palasi. Senkin jälkeen jouduin vielä 6 kk Primolut kuurille (jonka aikana ei saa tulla raskaaksi). Lopulta meille kävi hyvin ja n 3 v kuluttua pillereiden lopettamisesta olin luomusti raskaana.

Vierailija
18/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt syönyt 2 liuskaa ja tiputtelua ja vuotoa on ollut viikottain. Kestää aina pari kolme päivää, sitten ehkä viikko taukoa ja taas....

TYMPII. Gyne sanoi että voi kestää 5 kk ennen kuin tilanne tasoittuu ja vuodot voivat sitten loppua kokonaan.

Mulla ei ole muita oireita. Ei painoon tai ihoon liittyviä. Kärsin migreenistä, mutta tällä ei ole ollut vaikutusta.

Vierailija
19/19 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estääkö Cezarette menkat kokonaan? Vai pitäiskö muuten vain mennä gynelle kysymään, onko mun hormonit kohdillaan?

ja menkkoja ei ole ollut. Pari kertaa jotain pientä... Olen kysynyt tätä lääkäriltä ja kuulemma on ihan tyypillistä. Imetyksen aikana käytin kanssa noita vuoden eikä silloinkaan menkkoja.

Minulle nämä sopivat erinomaisesti, olen varmaan harva poikkeus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi