Voi että, mua ärsyttää kun kaveri kirjoittaa lauantain "lauVantai"
ja tekee tämän toistuvasti. Juuri luin hänen facebook-päivityksen johon on kirjoittanut että jotain kivaa tiedossa lauvantaiksi.
Ei kai vaan TEISTÄ kukaan erehdy kirjoittamaan samalla tavalla?!
Kommentit (26)
Jos ärsyttää niin sano se kamulle suoraan eläkä täällä itke!
Vituttaa tollaset slän takana valittaj-ämmät!
kolmonen taitaa kuulua näihin jotka kirjoittavat lauantain tunkemalla v:n sinne väliin :D :D
ja puhtaaksi kirjoitti pöytäkirjaa, kaveri sanoi että lauantaihin ei tule v-kirjainta, mies väitti että kyllä tulee. Ei auttanut kun soittaa naapurin ovikelloa klo 22 illalla.
vois siirtyä käyttämään tuosta foneettisempaa kirjoitusasua lauwantai TAI JOPA lauwwantai, kuten yks sukulaiseni sanoo.
Hullulla on halvat huvit, filologilla ilmaiset!
kaverisi Tampereelta. Tampereella se päivä perjantain ja sunnuntain välissä on lauvantai tai oikeastaan lavvantai.
kaveri olla pohjanmaalta.. murre...
mutten tietenkään virallisissa tilanteissa.
Lauvantai (ja vastaavat kirjoitustavat) sopii mun mielestä hienosti, jos siteeraa jonkun sanomisia ja haluaa esiin puheen sävyn ja nuotin. Mutta että omassa tekstissä kirjoittaa tuolla tapaa on joko huonoa huumoria tai yritys vaikuttaa juurevalta ja alkuperäiseltä. Tai peruskoulu on jäänyt kesken.
Sun huumori kolahti minuun ihan täysillä!
vois siirtyä käyttämään tuosta foneettisempaa kirjoitusasua lauwantai TAI JOPA lauwwantai, kuten yks sukulaiseni sanoo. Hullulla on halvat huvit, filologilla ilmaiset!
kirjoitti numeron seitsemän aina seitsämän... Ja ihan oikeasti luuli että se kirjoitetaan ja lausutaan niin.
mua ärsyttää kun työkaveri sanoo vauvan sijaan vavva, oikeen ihanalla lässytysäänellä tietty
Jos ei osaa kirjoittaa kirjakielellä, nii se kertoo jo paljon ihmisen älykkyydestä. Lukutaito on luultavasti yhtä heikko, eikä se siitä Seiskaa lukemalla parane.
Terveiset toiselta filologilta! :D
Terveiset toiselta filologilta! :D
Ja tähän viestiin olisi siis kuulunut lainaus tuosta filologin viestistä. Kolmen tunnin yöunet, kolmen tunnin yöunet...
Noh, se on ennen ollut nimenomaan lauvantai. Ehkä kaverisi haluaa vain kunnioittaa perinteitä.
Hän on selkeästi innoissaa kun rankan työviikon päätteksi vihdoin viiimein lauVantai ja riennot koittaa vai onko se rokulipäivä. Perjantaiiina vedetään haippiin ja lauantaina tasotelllaan.
Maavantai, tiivstai, kevskiviikko, torvstai, pervantai, lauvantai, sunvuntai.
Vierailija kirjoitti:
Maavantai, tiivstai, kevskiviikko, torvstai, pervantai, lauvantai, sunvuntai.
Halonen Tarja?
Vaikka mulla on vuoro työ oon lauvantai vapaa päivä.
Onneksi on erin laisia työ vuoro sydeemejä niin voi olla lauvataina vapaa aikaa.
kaverisi Tampereelta. Tampereella se päivä perjantain ja sunnuntain välissä on lauvantai tai oikeastaan lavvantai.