Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammi-helmikuun 2011 odottajat :)

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haipparalla! Täällä ollaan=).

En oikein ymmärrä tota laskutapaa noille raskausviikoille. Periaatteessahan alkio siirrettiin minuun tasan kaksi viikkoa sitten, mut noiden laskureiden mukaan menossa olisi jo rv5. No mennään kait sit sillä. Hauskemmaltahan se kuullostaa=).

Juttelin tänään siskon kanssa tosta alavatsa kivusta. Lukenut et se olisi vain alku raskauden oireita, mut hän väitti vain hymyillen et kyllä se ainakin hänellä koko raskauden ajan sellaista oli. No saa nähdä miten omalla kohdalla, jos sinne asti päästään. Haluaisi heti alkuunsa lopettaa tuon negatiivisen spekulaation kaikesta ja yrittää vain keskittyä siihen että kaikki menee hyvin. Kai se kuitenkin on jonkinlainen itsesuojelu vaisto, että pakko koko ajan varautua pahimpaan, jotta ei sit muka pettyisi niin pahasti, jos kesken menisi...

Tänään tuli jo sellainen lievä kuvotusen tunne, mutta varmaan johtuu jostain muusta. Tuskin sitä vielä huomaa.

Vierailija
2/199 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyipäs kiva raskauskalenteri, ainakin näin aloittelijalle. Näkee mitä joka viikko tapahtuu=).

http://www.libero.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2873

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläks ollu kipuja? Mulla niitä oli viime viikolla, mut nyt vaan sitä painontunnetta alavatsalla. Ei enää menkkajuilintoja ja toivottavasti ei tulekaan.

Raskausviikot lasketaan muistaakseni punktiopäivästä, jolloin hedelmöityminen on tapahtunut. Mulla kyllä laskivat nyt siirtopäivästä eli sen mukaan ois rv5+1 tänään. Itse taisin eilen laskea punktiopäivästä. No, LA selvii toivon mukaan sitten ekassa ultrassa. Kuukautisten alkupäivästä sitä ei hoidoissa voi laskea, koska kierto on tehty "keinotekoisesti" klinikan aikataulujen mukaan.

Oot muuten löytäny tosi kivan raskauskalenterin, kiitos linkistä :) Raskaus on niin ainutlaatuinen kokemus ja varsinkin näin, kun sitä on niin kauan odottanut. Jokainen raskaus on yksilöllinen. Nautitaan nyt täysin siemauksin...sitä vaan odottaa nyt sitä masun kasvamista :) Ja se ensimmäinen potku, joka tuntuu pieneltä ilmakuplalta, se on jotain niin ihanaa. Toivotaan, että elokuussa saadaan ensimmäiset potkut tuntea!

Vai etovaa oloa siellä jo havaittavissa, se on hyvä merkki. Mulla ihan ajoittaisi pieniä öglötyksiä, mut ei vielä mitään kummempia. Ootko ollu miten väsyny? Mie en ainakaa viel oo huomannu merkittävää väsymystä.

Hyviä vointeja sinne!

endotar

Vierailija
4/199 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös mukava saada muitakin mukaan alusta asti vertailemaaan tuntemuksiaan=).

Nuo raskausviikkojen laskutavat vieläkin mietityttää. Normaaleissa raskauksissahan ekalla lasketulla viikolla voi vain raskaus olla haavena ja vasta kolmanella viikolla se hedelmöitys tapahtuu, joten eikö ne jo neuvolassakin mene sekaisin ellei laskutapa ole kaikilla sama...?

Ei itselläkään sellaista jatkuvaa kipua enää ole. Joskus voi tuntua aika reippaastikin juilintaa alavatsassa, jos tulee sillai yllättäen venytettyä kylkeä. Sellainen pieni paine siel kyl todellakin on jatkuvasti. Rinnat edelleenkin tosi arat. Pitää sängyssä oikein miettiä miten itsensä asettaisi. Muutana päivänä nyt ajoittain tullut pieni sellainen kuvotuksen tunne mut ei nyt suoraan oksetutakaan. Vessassa saan jousta öiseen aikaan parikin kertaa. Ei nukuta sillai päivisin, mutta illalla väsymys iskee tosi nopeesti ja nukahdan kuin tukki (kunnes herään tunnin päästä vessaan ;-)).

Tänään olisi tarkoitus anoppilaan mennä uutisia viemään. Eivät ole olleet tietoisia hoidoistamme, joten jännittää reaktio=). Mieheni kuitenkin ainoa lapsi. Toisaalta tekisi mieli jättää kertomattakin, kun ovat jaksaneet hehkuttaa sukulaistensa lapsia kyllästymiseen asti. Oikein hieroivat suolaa haavoihin...Noh, luulis hehkutuksen kohteen nyt siirtyvän... Lähimmille ystävillekin tulee vielä kerrottua, mutta yritämme sit muuten pitää vielä salassa, kunnes kaikki ihan varmaa. Mites teillä? Salaillaanko?

Hyviä vointeja sinnekin=)!

Vierailija
5/199 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sillon vuosia sitten kävi melkoinen kuhina. Nyt on kahdestaan täs kirjoiteltu, mut toivottavasti saadaan muitakin mukaan.

Ei ne neuvolassa sekaisin mene. Näissä alkion siirroissahan tiedetään tarkka hedelmöittymispäivä, mutta luomuraskauksissa ei. Ekassa ultrassa kertovat lasketunajan.

Mulla kans väsymystä pukkaa ja tänä aamuna etovaolo heti ku sain silmät auki. Toivottavasti ei oksentamisen tasolle menis...hui. Tänään endo ilmoitellu olemassa olostaan, vähä yrittäny kipuilla tai sit ne on kasvukipuja. Kohdunkannattimet ainakin tuntuu venyvän, kun yöllä kylkeä kääntäessä sattuu ihan oikeesti.

Meillä tästä raskaudesta tietää miun vanhemmat ja veli sekä hänen vaimo. He tiesivät myös hoidosta, kenellekään muulle ei oo kerrottu. Aiotaan kertoa anopille ym. vasta, kun riskiaika on takana. Yhdestä keskenmenosta oppineena näin tuntuu nyt viisaammalta. Miun ystävätkään eivät ketkään tiedä hoidosta, toivottavasti saan kertoa heille jymy-yllätyksen sitten heinäkuussa!

Mehän saadaan viel jännittää, että onko molemmat matkassa. Siinäpä se olisikin sitten tuplapotti, jos kaksoset saataisiin. Vielä pari viikkoa ultraan, sittenhän se selviää. On kyl niin voimakas painontunne vatsassa näin istuessa, että kaikki on mahdollista :) Jänskättää...

Vierailija
6/199 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hiljaista on täällä....

Ihanaa jos saisittekin kaksoset=)! Meillähän oli eka icsi joten vain yksi siirrttiin.

Nyt on vähän sellaiset pari päivää ollut, et ei oikein mitään uutta. Vatsa on turvoksissa joten vois luulla et on jo pidemmälläkin,;-) ja rinnat edelleen arat. Tuo venyttämis kipu näköjään sinullakin tuttua.

Aika kuluu niiiin hitaasti. Tulee odotettua liikaa kaikkea. Tulis jo se eka ultra, tulis jo edes ens viikko, että vois etsiä taas tietoa miltä se nyt näyttää, tulis jo uusia oireita että sais lisää varmistusta=)...Helpottais kyllä mahdottomasti jos pystyis vain unohtamaan tämän pariksi viikoksi, jotta aika kuluisi, mutta se on ihan mahdotonta. Ei mene varttiakaan, että sen unohtaisi=).

Ymmärrän kyllä, että kertoo niin harvalle kuin mahdollista. Oli kyllä meilläkin tarkoitus, kun ei tiedä miten tässä käy. Ei vain jaksanut odottaa. Vähän kyllä toivoo että olisi. Anoppilassa kiljuttiin riemusta ja jo nyt alko kunnon höösääminen;-). Ihanaahan se on, mutta tuottaa sitten vielä useammalle pettymyksen jos ei onnistukaan. (ja taas mentiin negatiivisiin ajatuksiin...)

Vierailija
7/199 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin liittyä mukaan keskusteluun, kun olette näköjään NIIN samassa "tilassa" kuin minä. Meillä takana lapsettomuutta kohta kuusi vuotta ja sinä aikana muutama keskenmeno ja ei-tulosta tuottaneita hoitoja, inssejä, ICSI ja PAS. Nyt lääkkeenvaihdon myötä heti tärppäsi. Viikot olisi tällä hetkellä 5+0 tai jotain.

Helpottavaa kuulla, että muillakin vatsakipuja löytyy. Mun juilii vatsa aika paljon ja varsinkin näin iltaa kohden lisääntyy. Toivottavasti ei ole mitään epänormaalia.

Olen kyllä onnistunut nyt jostain syystä olemaan hyvinkin positiivisella mielellä, joten en ala edes pelkäämään pahinta, vaan nautin hetkestä.

Vierailija
8/199 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

magnolia2010: Onnea plussasta & tervetuloa joukkoomme :) Millä lääkkeillä teillä nyt onnisti? Meillä molemmat plussat saatu Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron yhdistelmällä. Ja mulla on nyt vaan yks munasarja (endon takia poistettu), ni jännättiin että kuinkahan toimii. Lääkäri olis laittanu minut ekaks verikokeisiin, mut isäntä tuumas heti tai ei koskaan enää. Ois jouduttu odottelemaan syksyyn. Onneks isäntä oli tormakkana, sillä munasarja toimi paremmin kuin hyvin. Saatiin 10 munasolua ja viisi siirtokelpoista alkiota. Ja kaiken kukkuraksi kauan odotettu plussa =) Millon sulla eka ultra?

kosmitar: Odottavan aika on todellakin pitkä...varsinkin tää alku. Sit se on ihanaa, kun masu alkaa kasvaa ja aletaan tuntea liikkeet. Kiva seurata ihmisten katseita, kun ne jostain kumman syystä kohdistuvat vatsan seudulle :) Millon sulla eka ultra? Mulla kovotuksen tunne lisääntyny...alkaa aamulla heti ku herään ja kestää pitkin päivää välillä helpottaen, ihan pelottaa millon ykä lentää. Mullakin jo housut puristaa siihen malliin, et pakko kaivaa väljempiä versioita. On kyl tullu naposteltua normaalia enemmän, tää lihominen menee vielä ihan mässäilyn piikkiin :) Vatsajuilimisiakin välillä esiintyy, kuuluvat asiaan...ne on niitä kohdunkasvukipuja, joten ole magnolia huoleti.

Hyviä vointeja teille molemmille!

endotar rv5+9

Vierailija
9/199 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun löysit tänne Magnolia2010. Mitä enempi sen parempi=). Me aloitettiin endottaren kanssa tuolla toisella keskustelu palstalla lapsettomuus puolella vertailemaan hoidon jälkeisiä tuntemuksia isommankin ryhmän kanssa. Olimme ainoat joilla tärppäs ja siirryimme sitten tänne.

Itsekin oli noista juillinnoista huolissaan alussa, kunnes todellakin luki että kuuluu asiaan, kun noi kohdun kannattimet löystyy=).

Meiltä jäi ehkäisy pois 12 vuotta sitten, mutta ei olla hirveästi hoidoissa käyty. Lapraskopiassa todettiin nelisen vuotta sitten pientä hämminkiä ja siittiöissäkin oli toivomisen varaa. Epäonnistunut inseminaatio tehtiin ja sitten kaikki vain lässähti kasaan, kunnes otettiin itseämme niskasta kiinni ja marssimme rahan säästön jälkeen Väestöliittoon IVF hoitoon, mutta ICSIhän se sit piti tehdä ja se onnistui=). Eka ultra 14. kesäkuuta.

Toivottavasti tarttuu tuo positiivisuus minuunkin ja lakkaan pelkäämästä. Meillä on nyt asiasta saanut tietää vähän liiankin moni ja sekin tuntuu nyt olevan huono enne... Sai tänään kuulla että lähimmästä serkkupojastanikin tulee vuoden lopussa isä=). Olihan se pakko kertoa, että meilläkin hyviä uutisia=)...

Vierailija
10/199 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin äsekn uuden jutun tuohon siis tämän saman minkä tähän kirjoitin ku en pässinpää tajunnu sitä thän ketjuun kirjoittaa. Äähh..äly oi älä jätä.

Niin, sain tuossa eilen sitten plussa testiin. Älyttömiä kuukautiskipuja on ollut mahassa ja alaselässä, et ihan tuntuu tosiaan siltä, että ei tää pienokainen voi täällä kauaa olla, mut kyllä se ilmeisesti vaan asiaan joillekkin kuuluu. olemmenhan eilaisia. Tänään on kyllä ollut helpompi päivä ja on vaan tuntunut sellaista ihan kuin elohiiri pomppisi alhaalla ristiselässä. Aika inva tunne ku koko päivän on pomppinut. oireina muuten on tänään tullut haukottelu eli väsmys ( ensimmäisen päiväunet nukuttu )ja sit ajoittainen oksettava olo. Ei kestä juurikaan minuuttia kauempaa,mut tietää siitä et ei ole normitila meneillään.

On tää vaan niin outoa tajuta koko asiaa, et onko lie tottakaan.

Onnea kaikille teille raskaudesta.

Vierailija
11/199 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on aika epätodellinen, kun mitään konkreettista tietoa tai ihmeempiä tuntoja ei vielä raskaudesta ole. Ehkäpä se sitten ajan kanssa konkretisoituu. Vatsa juilii yhä aika paljon, mutta eihän se vielä oikein mitään kerro. Ei sillä ettenkö uskoisi olevani raskaana, olo on vaan todella epätodellinen kaiken tämän yrittämisen jälkeen.

Meillä oli nyt käytössä Synarela, Menopur ja tietenkin Pregnyl ja Lugesteron ja se Menopur oli nimenomaan mulle sopiva lääke. Ainakin munasoluja tuli taas paljon ja vieläpä kaikki hyvänlaatuisia.

Eka ultra on kahden viikon päästä 9. kesäkuuta. Jos se epätodelline olo vaikka silloin vähän vähenisi.

Mun olossa ei ole mitään ihmeellistä muuten, ei pahaa oloa eikä normaalia kummempaa väsymystä. Pahaa oloa en tietenkään edes kaipaa..

Aurinkoista päivää kaikille,

magnolia

Vierailija
12/199 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eevivi: Kiva, että sinäkin tulit joukkoomme :) Onnittelut vielä plussasta!!!!!

Mulla on huonovointisuutta vaikka toisille jakaa, raskaus ei jää epäselväksi. Epäuskoisuudesta tuli mieleen, että öglötyksestä huolimatta sitä miettii välillä, että onkohan siellä kohdussa elämää vai onko tää jotain valeraskautta? Hih, jotenki sitä vaan ottaa niin varauksella tämän alun. Ja mulla kun on muistissa v.2006 alkuraskauden ultrat, joissa sykettä ei näkyny (luomuyllätysraskaus). Arvatkaa vaan pelottaako eka ultra...huoh.

Onnellista odotusaikaa teille kaikille!!

Vierailija
13/199 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Eevivi ja onnittelut plussasta vielä kertaalleen=).

Tuo epäuskoisuus kyllä vieläkin kummittelee täälläkin. Todellakin pelkää että tää on jotain valeraskautta tai kohdun ulkopuolista. Eihän tämä nyt voinut olla näin helppoa...

Ravinteista piti nyt kuitenkin teiltä kysellä. Oli tänään liuta uusia ja tulevia äitejä asiakkaina ja tietenkin vaivihkaa kyselin heidän tuntemuksiaan eri vaaiheessa raskautta. Yhdelle tuli jopa paljastettua oma tila ja hän kysy heti että käytänkö mitään ravinteita. Hän kuulema käytti jotain raskausajan apteekista saatavaa ravintolisää, missä foolihappoa(?) ja muuta tarpeellista odottajalle ja vauvalle? Kuulema hyvä jopa aloittaa, jos kuulema vain suunnittelee raskauttaa. Onko teillä tietoa/kokemusta tästä? Pitäisköhän marssia apteekkiin?

Vierailija
14/199 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä:

http://www.multitabs.fi/raskaus_monivitamiini

Itse käytin kyseistä vitamiinia esikoista odottaessa. Nyt en oo vielä aloittanu, mut eiköhän se jossain vaiheessa pidä kuvioihin ottaa. Itellä tulee syötyä aika monipuolisesti, ni sillä en oo vielä alottanu. Pitää nyt odotella ehkä ekaks se ens viikon ultra, josko sitä sais vahvistuksen raskausepäilyilleen :) Sit vois vaik alkaa popsii vitamiineja, jos kaik ok.

Vierailija
15/199 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosket tervetulotoivotuksista :)

Minulla on käytössä vitamiini raksaana oleville ja imetttäville ja sitten vielä erikseen foolihappo.Lääkäri oli sitä mieltä, että on hyvä käyttää.

Vierailija
16/199 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä d-vitamiini ja foolihappo.

Alan ihmisenä suosittelisin kaikille ehdottomasti sitä foolihappoa mitä pikimmiten käyttöön. Se on nimenomaan sikiön alkutaipaleella erityisen tärkeää, että sitä on elimistössä riittävästi. Muilla vitamiineilla ei ole niin suurta merkitystä, varsinkin jos syö monipuolisesti ja normaalisti.

Mä olen nyt kehittänyt sen pahoinvointi-oireen. Vaivaa pitkin päivää, mutta hyvin lievänä. Pitkiä jaksoja on hieman ällö olo. Ja rintoihin ei edes kannata yrittääkään koskea...

Ei pahemmin vaivaa myöskään se epäluuloinen olo näiden jälkeen.

Viikonloppuja,

magnolia

Vierailija
17/199 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla on se väsymyskin painanut. Joka päivä käynyt ruokailun jälkeen väsyttämään niin kovasti, että nukahtanu tunniks tai jopa pariks. Nukkumaan mennessäkin nukahtaa heti, vaikka ei rankkaa päivääkään olisi ollut.

Vieläkin jumittaudun näihin raskausviikkojen laskuihin. Anteeksi, jos olen vaikea. Kun kaikkien laskureiden mukaanhan, ei niillä ensimmäisillä viikoilla ole edes tapahtunut vielä mitään, niin pakkohan se on omallakin kohdalla suunnilleen niin laskea, että näkee näillä laskureilla kuinka pitkällä vauvan kehitys on. Esim tähän laskuriin voi pistää hedelmöitys ajankohdan ja se laskee siitä. Tosi kiva siitä katsoa mitä tapahtuu milloinkin. Pistin siirtopäivän ja sen mukaan tänään alkaisi oman pikkuisen sydän lyödä=).

http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

No, viimeistään saan vastauken tähän kahen viikon päästä, kun ensimmäinen ultra. Tuntuu ikuisuudeklta tuo aika.

Tuli sitten ne raskaus Multivitatkin hommattua. Ei aina tule syötyä ihan liikaakaan noita vihanneksia, mutta tällä viikolla on kyl jotenkin vihreetä kaivannut entistä enemmän. Ihan pakko on välillä ollut korvata esim perunat ihan vain salaatilla. Makaroonilaatikon tein, mutta ei maistunut yhtään. Sai mies syödä sen yksin=).

Hyvää alkavaa uutta odotus viikkoa kaikille=)!

Vierailija
18/199 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en oo vaan päikkäreitä päässy ottaa, kun tuo 4v. ikiliikkuja ei enää nuku päivällä. No, yhessä sit huideltiin viimekin yönä 11,5h. Pahoinvointia edelleen, eilen illalla iski sellanen öglötys, että olin sängyssä ennen ku pikku ukko. Tuumasin vaan lähtiessä, että isi hoitaa iltatoimet ja tulehan sit laulaa äitille unilaulu :)

Kiitos kosmitar linkistä =) Tuollaista hedelmöitysajankohta laskuria olen etsinyt, mut en löytäny. Eli meillähän hedelmöitysajankohta tarkalleen tiedossa, sehän on punktiopäivä. Näin ollen LA 17.1.2011. Saa nähä mitä sairaalan laskuri näyttää torstaina.

Pitihän se minunkin sit käydä Multivita 2+ ostamassa ja aloitinkin jo popsimaan yhen päivässä. Mulla vähä kahvi alkanu tökkimään ja yks mikä maistuu ihan himona on tomaatti. Kävin tänään puutarhalta amppelitomaatin kasvihuoneeseen :)

Mukavaa alkavaa viikkoa =)

Vierailija
19/199 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli jännittävä päivä. Tokkohan koskaan oon jännittäny yhtä paljon. Kyllähän siellä masussa yksi asukki on, jonka pikkuinen sydän pamppaili ihanasti :) Tunne on aivan uskomaton. LA 16.1.2011, joten punktiopäivästä laskivat raskausviikot. Tänään rv:t 7 +3. Pikkuinen vastasi viikkoja 6+5, mutta ihan normaalia kuulemma näin alkumetreillä. Äitiyskortinkin jo sain. Huomenna pitää pirautella neuvollaan, jonne sitten eka käynti jo parin viikon päästä.

Etovaa oloa ja väsymystä täällä edelleen. Ja painokin noususuunnassa, vaikka ei vielä pitäs. Mulla aina hoitojen aikana nousi pari kiloa, nyt syynä on myös herkuttelu. Jotenkin sitä on nyt vaan antanu luvan nauttia tästä olotilasta täysin siemauksin :) Laihdutetaan sit taas, kun on sen aika.

Vointeja kaikille! Voidaan paksusti :)

Vierailija
20/199 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et kaikki oli hyvin, vaik ei nyt niitä kaksosia ilmeisesti sit tulekkaan. Vielä joutuu reilu viikon odottaa omaa ultraa...Sietämättömän hitaasti menee edelleen aika. Toivottavasti menee kaikki kuitenkin yhtä hyvin kuin sinulla. Niin odottaa sitä vahvistusta.

Eikö sinulla ollut vkolla 17 punktio ja siirto? Itsellä oli seuraavan vkon ma punktio ja sit ke 5.5 siirto. Et taidan olla aika tasan vkon jäljessä=).

Itsekin herkutellut hiukka liikaa ja paino noussut. Näytän siltä ku olisin jo paljon pidemmällä;-). Onhan tuota turvotustakin, kait. Kävin ostamassa askelmittarin, jos sais hiukka inspiraatiota siitä lähteä edes kävelemään.