Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka timia vihaisen ja HITON ison koiran hyökkäyksen kohteena?

Vierailija
19.05.2010 |

Tulipa meinaan juuri tilanne eteen. Naapurin iso ja äkäinen bullmastiffi (?) oli kaivanut tiensä aidan ali meidän pihaan, alkoi haukkuen ja muristen kierrellä minua ja teki valehyökkäyksiä, siis ihan niin että näykkäili reisiäni.

Pääsin luojan kiitos ajoissa sisälle, mutta hetken aikaa oli todella pahan näköinen tilanne. Luojan KIITOS lapset eivät olleet pihalla. Melkein itku tulee kun ajattelenkin.

Tilanne täytyy naapurien kanssa... selvitellä, ilman muuta.

Mutta koiria tuntevat: miten kannattaa toimia vastaavasa tilanteessa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa on koiria jotka ei ole omistajan kontrollissa.

Vierailija
2/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaarallinen. Eipä siinä ole paljoa vaihtoehtoa; älä katso koiraa silmiin, älä huido, älä käännä koiralle selkääsi, älä liiku nopeasti tai tee mitään äkkinäistä. Älä huuda, juttele rauhallisesti koiralle. Pikkuhiljaa voit peruuttaa lähimpään turvapaikkaan, tai pysyä paikallaan ja kääntyä koiraa kohti vinosti sivuttain - tämä on rauhoitteleva ele.

Mut koira joka käyttäytyy noin, ei ole terve. Se haluaa purra, ja silloin on aika sama mitä tekee. Ehdottomasti otat asian heti naapureiden kanssa esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää ehtivänsä pakoon, se kannattaa. Samoin, jos koira on niin pieni, että sen voittaa/säikyttää tappelemalla, sitä voi yrittää. Muuten pitää olla rauhallisesti ja alistuvasti.

Ei katsekontaktia, ei vihaisia sanoja, pysyä paikallaan ja näyttää ei-haastavalta. Samalla huudetaan (rauhallisesti) omistajaa paikalle. Jos naapuri ei tule, eikä koira poisti, voi superrauhallisesti yrittää vetäytyä pois paikalta, mutta jos koira ei päästä, siinä ollaan.

Vierailija
4/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräänny rauhallisesti ja tiputa joku vaatekappale maahan. hämääntyy hetkeksi sitä tutkimaan ja näin saat lisäaikaa perääntymiseen.

Vierailija
5/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänpähän ensi kertaa varten.

Vieläkin tärisevä AP.

Vierailija
6/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin soita nyt kiireesti omistajalle.

Vierailija
7/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran onnistuin rauhoittamaan kaksi uhkaavasti käyttäytyvää koiraa - joiden kotitontilla olin - sillä, että seisahduin, vältin katsomasta silmiin ja aloin leperrellä hunajaisesti kiillti kiltti hauva aikun oot söpö jne. Niillä meni selvästi pasmat sekaisin, ne lakkasi murisemasta, oli hämmentyneen näköisiä, kääntyivät ja jolkottivat pois. Sitten puikin äkkiä sydän pamppaillen karkuun.

Ilmoita omistajalle ja / tai poliisille koirasta.

Vierailija
8/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi nuo tuontapaiset koirat tarvis oikesti saada luvalliksi Ihan liikaa on koiria jotka ei ole omistajan kontrollissa.

Niin monet ihmiset ei ymmärrä, että kaikista ei ole kouluttamaan koiria, jotka oikeasti tarvitsevat kuria ja herran nuhdetta. Mä tiedän omat vajavuuteni koirankouluttajana, joten otin corgin - ja meidän koira onkin maailman lempein otus.

Vierailija
9/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyynärvarsi eteen ja potku takajalkojen väliin / vatsaan niin ote kirpoaa

Vierailija
10/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen pari kertaa ollut vastaavassa tilanteessa sukulaisen koiran kanssa, ja kyllä se pelottaa, ei voi mitään. Mä yleensä tosiaan vain seison vinosti koiraan päin, varmistan että hartiat ja kädet on rennot ja hengitys tasainen. Jos tuntuu ettei kerta kaikkiaan uskalla edes jutella koiralle, voi vaikka laulaa jotain rauhallista laulua hiljalleen, ja tuijottaa horisottiin.

Yleensä koira lopettaa jossain vaiheessa murinan ja valehyökkäilyn ja jää tarkkailemaan tilannetta - ja reagoi pieneenkin liikkeeseen hyökkäämällä uudelleen. Eli siitä ei auta liikkua mihinkään. toi koira jättää noin vartin päästä ihmisen rauhaan, ja silloin voi lähteä kävelemään takaperin pois koiran luota, jollekin puolueettomalle reviirille.

Mä en ole tuon koiran vuoksi nähnyt sukulaistani kahteen vuoteen. Iso helpotus monille kun tuo koira joskus kuolee.

kolmonen

Vierailija
11/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monet ihmiset ei ymmärrä, että kaikista ei ole kouluttamaan koiria, jotka oikeasti tarvitsevat kuria ja herran nuhdetta. Mä tiedän omat vajavuuteni koirankouluttajana, joten otin corgin - ja meidän koira onkin maailman lempein otus.

Mulla ei ole mitään dobermanneja, pitbulleja, bullmastiffeja jne. vastaan silloin kun niillä on omistajana ihminen joka oikeasti tietää mitä tekee. Koira-ajokortti tietyille roduille.

Vierailija
12/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos se koira oikeasti tappaa jonkun lapsen!

Vierailija
13/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi koira ehti kaivaa itsensä teidän puolelle omistajan huomaamatta tilannetta? Valvotaanko tuota koiraa yhtään?

Vierailija
14/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta enää muu kuin yrittää potkia kurkkuun tai vatsaan. Nyt heti ilmoitat asiasta naapurille ja poliisille.

Vierailija
15/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmiin ei saa katsoa eikä huitoa. Jos koira oikeasti hyökkää eikä ole mikään rottweileri niin korvista kannattaa kuulemma tilaisuuden tullen repiä, koska ne ovat herkät. Minusta isot koirat ovat idioottien harrastus.

Vierailija
16/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haki jo koiransa pois. Koira ei meinannut ensin totella ollenkaan vaan jäi partioimaan pihaamme - oli kai mieltänyt sen uudeksi reviirikseen? Saivatsen lopulta kiskottua pois.

Tuolla omistaja nyt korjailee koiran aiheuttamia vahinkoja. (Kasvimaahani kaivettu isoja kuoppia, kukkapenkkiin samoin, vähän muutakin aineellista vahinkoa.) Omistaja on luvannut korvata.

Olen itse suuri koirien ystävä - lapsuudenkodissakin niitä oli, mutta säyseitä ja pienempiä. Nyt pelottaa asua tuommoisen naapurissa.

Ennenkin olen katsonut, että aika kouluttamattomaksi ovat noin ison koiran jättäneet. Kiskoo vaan hihnassa pienikokoista emäntäänsä perässään. Muu naapurusto on valittanut haukkumisesta, minua se ei ole häirinnyt...

Mutta nyt oikeasti hirvittää lasten puolesta. Oli nimittäin todella pelottava kokemus tänään.

No, tulipa purkauduttua. *syvä huokaus*

AP.

Vierailija
17/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu koiran kanssa tappeluun ja tilanteeseen on edes hetki aikaa valmistautua, niin kannattaa kääriä takki tms. vasemman käsivarren ympärille. Koiran hyökätessä käsi eteen, niin että koira puree siihen takin suojaamaan käsivarteen kiinni. Useimmat koirat roikkuu aika sitkeästi kiinni, kun ovat otteen saaneet, mutta vahingot kädelle jäävät vähäisiksi, koska takki suojaa.

Vierailija
18/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö mun oikeasti soittaa poliisille?

AP.

Vierailija
19/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittamatta ja katsoisin seuraako tosta jotain toimepiteitä. Esim. se että koira laitetaan naruun tms.

Vierailija
20/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eipä se poliisi sen enempää voi tehdä mut välit voi mennä naapuriin. Mä panssaroisin ton aidan ihan ensitöikseni ja juttelisin naapurin kanssa siitä, että koira ei saa olla irti ja valvomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän