Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5,5- ja 8-vuotias yksin puistoon?

Vierailija
19.05.2010 |

Voiko päästää?

Naapurissa samanikäiset käyvät yksikseen leikkipuistossa, minä en ole päästänyt.

Puisto noin 300 -400 metrin päässä, kaksi kadunylitystä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin riippuu vähän lapsestakin :) Jos on vielä ihan kaistapää 5.5 v niin sitten ei.

Vierailija
2/7 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidossa Helsingin keskustassa, jossa tottunut varomaan autoja jne.

Tämä 8-vuotias sen sijaan on vähän höyrypää, mutta keskustassa koulussa hänkin ja osaa siellä liikkua liikenteessä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole vielä liikkunut yksin ulkona. Omalla pihalla voisi nyt olla yksin, mutta siinä ei ole koskaan kavereita.

8v. voisin ajatella käyvän jo yksin puistossa, mutta nuoremman kohdalla en kyllä vielä päästäisi, jos ei isompi pysty huolentimaan hänestä. Siis voisin päästää pusitoon, jos matka olisi helppo ja suojaisa, mutta kaksi kadun ylitystä ei kuulosta hyvältä, varsinkin, jos ovat vilkasliikenteisiä katuja. Omaa 5,5v. en päästäisi vielä yksin ylittämään autotietä.

Olen aika tarkka ja huolehtivainen, tiedän, että joku muu päästäisi. Ja lapsissakin on toki eroja, toiset ovat aikaisemmin valmiimpia liikkumaan yksin kuin toiset.

Vierailija
4/7 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kadut eivät ole vilkkaita, mutta toisaalta minusta tuntuu, että se niissä voi hämätäkin. Sekä jalan kulkevaa lasta että autoilijoitakin. Päästellään huoletta, eikä tajuta, että pensasaidan takaa voi tupsahtaakin lapsi...

Vierailija
5/7 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen nyt alkanut päästämään pienempääkin puistoon omin päin (mutta vain veljen seurassa). Puistoon ei ole yhtään tienylitystä ja se sijaitsee meidän talon takana n. 100 m päässä, joten ikkunoista on näköyhteys sinne.

Vierailija
6/7 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi viela tuon ikaisia paastaa ilman aikuisen valvontaa.

Vierailija
7/7 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä pitää myös miettiä sitä, miten lapsi käyttäytyisi jossain poikkeavassa tilanteessa. Jos äiti on sanonut, että puistoa kauemmaksi ei mennä, mutta puistoon tuleekin joku kaveri, joka ehdottaa lähtöä jonnekin, ymmärtääkö lapsi, että äidin neuvoa on toteltava? Vai onko hän täysin kavereiden vietävissä? TAi jos joku tuntematon aikuinen tulee ehdottamaan jotain, tietääkö lapsi, mitä tekee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi