Rakenneultra ja löydös..
RV 21 rakenneultrassa löyty ns " golfpallo " sydämestä JA laajentunut munuaisallas. Laajentuma oli juuri ja juuri niin laajentunut että näiden kahden löydöksen takia meille suosittelivat lisätutkimuksia ( lääkäriultra + mahd punktio ).
Tämä meille tietty aika sokki..Onko kellään kokemuksia vastaavasta ?
Kommentit (4)
eikä ole "normaali". En tiedä onko mitään tekemistä itse golfpallon kanssa, mutta meidän vaatimuksestamme tehtiin ylimääräinen lääkäriultra, ja kun muuta "vikaa" ei löytynyt tässä ei tehty punktioita tms.
Synnytys oli hankala ja tytön myöhemmät ongelmat voivat yhtä hyvin johtua siitäkin. Fyysisesti on terve mutta kehityksellistä häikkää / poikkeamaa on.
Tiesitkö että näitä golfpalloja on alettu etsiä vasta noin 7 vuotta sitten, sitä ennenkin niitä on sikiöillä toki ollut, ja tunnetusti tieto lisää tuskaa näissä asioissa.
Kaikkea hyvää teille loppuodotukseen, hyvä että pääsette lääkäriultraan, meillä ainakin lääkärin asiantuntemus vastasi moniin kysymyksiimme.
RV 21 rakenneultrassa löyty ns " golfpallo " sydämestä JA laajentunut munuaisallas. Laajentuma oli juuri ja juuri niin laajentunut että näiden kahden löydöksen takia meille suosittelivat lisätutkimuksia ( lääkäriultra + mahd punktio ). Tämä meille tietty aika sokki..Onko kellään kokemuksia vastaavasta ?
Nuo taitavat olla aika yleisiä, sanoisin. Ja mielestäni eivät kovin vakavia mitä olen lukenut.
Minun vauvaltani löydettiin molempien munuaisten laajentumat. Ei sitä ole vielä mitenkään tutkittu sen koommin. Käyn ensi kuulla ultrassa keskussairaalassa, katsotaan miten on mennyt laajentumat - ovatko kenties poistuneet automaattisesti vai ovatko vielä laajentuneet. Jos ovat vielä laajentuneet - vauvaa joudutaan operoimaan synnyttyään.
Joskus viikolla 30+ kävin uudessa ultrassa, missä todettiin laajentuman korjautuneen itsestään, mikä on kaiketi aika yleistä. Mainittiin asiasta vielä synnytyksen jälkeen ja asia varmistettiin varjoainekuvassa.
Sydänjuttuun en osaa kommentoida.
"golfpallo" sydämestä. Tehtiin tarkempi ultra, jolloin lääkäri kertoi,että se on nimenomaan joku tiivistymä sydämen läpässä. Ei vaatinut mitään toimenpiteitä eikä seurantaa. Eikä sille koskaan tehdä mitään. Poika on nyt 5 v. Ei mitään huolta eikä vaikutuksia ainakaan meillä.