Vammaisten abortoijat, näinkin voi käydä.
Meillä kaikki lapset (3 kpl) ovat tarvinneet puhe-ja toimintaterapiaa ja kaikilla on ongelmia oppimisessa. Nämä eivät millään tavalla näy ultrissa. Niin että miten suhtautuisitte jos kaikista tutkimuksista huolimatta saisitte tällaisia lapsia?
Kommentit (28)
Ihme kysymys. Se että olen joutunut keskeyttämään raskauden sikiön anenkefalian (aivottomuus) vuoksi ei poista sitä faktaa että tiedän (liiankin hyvin) että lapsella voi ilmetä isojakin ongelmia myöhemmin elämässään. Ei raskausajasta selviytyminen ole mikään tae siitä että lapsi on kunnossa.
Toisaalta nuo mainitsemasi ongelmat tuntuvat kyllä pieneltä verrattuna esim. siihen että näennäisesti terveellä vastasyntyneellä todettaisiin 1v iässä INCL.
mutta vammaiseksi todetun sikiön abortoisin. En ehdoin tahdoin halua vammaista lasta.
eniten minua ihmetyttää ne henkilöt, jotka perustelevat esim. nyt downin abortoinnin sillä, että heistä ei vain ole vammaisen lapsen vanhemmaksi. Kun se lapsi voi olla vammainen vaikkei jääkkään seuloissa kiinni... Elämä kun voi yllättää.
eniten minua ihmetyttää ne henkilöt, jotka perustelevat esim. nyt downin abortoinnin sillä, että heistä ei vain ole vammaisen lapsen vanhemmaksi. Kun se lapsi voi olla vammainen vaikkei jääkkään seuloissa kiinni... Elämä kun voi yllättää.
ARGH!
Ja riskiä voi pienentää!!!!! ARGH!
viestissäni aborttia vaan ihmisten asenteita! Niin voikin riskiä pienentää, sitähän en toki viestissäni kritisoinutkaan! Mutta jos perustelut ovat että minusta ei ole vammaisen lapsen äidiksi, on parasta -kaikkien parhaaksi- jättää lapset kokonaan tekemättä.
Näistä keskusteluista vain tulee aina sellainen kaiku, että vain seuloista kiinni jäävät ovat vammaisia ja muut automaattisesti terveitä.
normaalissa niskapoimu-ultrassa v. 2002. En suostunut.
Sitä voi vaikka tavallisena arkipäivänä liukastua omalla lattialla ja halkaista kallonsa ja taittaa niskansa.
Siitä huolimatta jos joutuisin tutkimuksiin ja sikiössä havaittaisiin todennäköinen vammaisuus, pistäisin raskauden kesken. Turha tähän maailmaan on ehdoin tahdoin vammaisia lapsia saattaa. Ei se ole reilua ketään kohtaan.