Vammaisten abortoijat, näinkin voi käydä.
Meillä kaikki lapset (3 kpl) ovat tarvinneet puhe-ja toimintaterapiaa ja kaikilla on ongelmia oppimisessa. Nämä eivät millään tavalla näy ultrissa. Niin että miten suhtautuisitte jos kaikista tutkimuksista huolimatta saisitte tällaisia lapsia?
Kommentit (28)
..luulen mä, on ne sellaiset ihmiset vaan niin säälittäviä luusereita.
Oletko polttanut, juonut tms raskausaikana?
Mitä tietämättömyyttä, en voi muuta sanoa... hohhoh..
jos ei johdu polttamisesta tms niin geeneissä on jotain vikaa...
kun äitini tuli raskaaksi 38-vuotiaana, häntä todella painostettiin lapsivesipunktioon. Ei suostunut.
Sinun lapsesi ovat sinun lapsiasi, eivät abortoituja sikiöitä...
Minulla on autistinen lapsi ja tiedän oikein vallan mainiosti, ettei ultrissa tai vaikkapa kromosomitesteissäkään näy kuin pieni osa ongelmista.
Silti ymmärrän oikein hyvin, että tiettyjä riskejä halutaan sulkea pois VAIKKA kaikkia ei voikaan sulkea.
Et sinäkään varmaan jätä turvavyötä käyttämättä sen takia, että yhtä hyvin jäädä jalankulkijana auton alle!
VOI tietysti olla, että jotkut umpiluupäät luulevat, että kaikki neurologiset ongelmat näkee testeissä jo raskausaikana, mutta en oikein jaksa uskoa, että sellainen tietämättömyys on yleistä. Ihmiset uskoakseni tajuavat aika hyvin, ettei niissä testeissä näy kuin osa asioista - ja ainahan kuka tahansa voi myöhemmin vammautua.
yli 2 vrk pusaamisen jälkeen hapenpuutteesta kärsineenä. Ei siihen mitään geenivirhettä tai viinaa tarvita vaan lääkäri, joka päättää, että ei leikata.
jos ei johdu polttamisesta tms niin geeneissä on jotain vikaa...
Ei pidä paikkaansa tuo. Vaikka jotkut sairaudet kulkevatkin suvuissa, kaikki eivät kulje. Ja nekin, joissa alttius saattaa tulla suvusta, voivat myös hyvin iskeä täysin terveeseen sukuun - TAI periytyä valikoiden ja hyppäämällä sukupolven yli!
Äiti on polttanut odottaessaan minua veljeäni,molemmilla meillä on puhevika...veli toimii toimitusjohtajana yhdessä suuressa yrityksessä ja minulla ura nousussa vähitellen...
En tiedä johtuuko molempien puhevika äitin tupakoinnista vai geeneistä,minulla oli lapsena mahdollisuus puheterapiaan mutta en mennyt koska en halunnut käydä siellä kesken tuntien...en ole katunut,tämä "vika" ( vai olisiko erilaisuutta?) on osa persoonallisuuttani:D
mutta abortoin silti neloseni, joka oli Down.
Saa kai silti riskiä minimoida, eikä tieten tahtoen ota vammaista lasta????????
t. nyt uudelleen raskaana, tervettä odottaen
Päädyin raskauden keskeytykseen koska sikiöllä todettiin 13-trisomia ekan ultran jälkeen. Mielestäni tein oikean päätöksen ja myöhemmin lääkärit myös vahvistivat sikiön olleen elinkelvoton. Te voitte olla ihan rauhassa sitä mieltä että tuo oli murha, mutta itse koen että näin oli parasta.
mitä tahansa voi tapahtua vaikka seuloissa ja ultrissa ei jää kiinni. Voihan lapsesi vammautua hapenpuutteen takia synnytyksessä tai syntyä esim. sokeana tai saada muutaman vuoden kuluttua kehitysvammadiagnoosin.
mutta abortoin silti neloseni, joka oli Down. Saa kai silti riskiä minimoida, eikä tieten tahtoen ota vammaista lasta???????? t. nyt uudelleen raskaana, tervettä odottaen
Miten voit tietää odottavasi tervettä lasta?
mitä tahansa voi tapahtua vaikka seuloissa ja ultrissa ei jää kiinni. Voihan lapsesi vammautua hapenpuutteen takia synnytyksessä tai syntyä esim. sokeana tai saada muutaman vuoden kuluttua kehitysvammadiagnoosin.
mutta abortoin silti neloseni, joka oli Down. Saa kai silti riskiä minimoida, eikä tieten tahtoen ota vammaista lasta???????? t. nyt uudelleen raskaana, tervettä odottaen
en ole tuo, joka on abortoinut downin, vaan tuo, jolla on autistinen lapsi.
Sinä et nyt ymmärrä sitä, että VAIKKA tietää, että mitä tahansa voi elämässä tapahtua, voi silti haluta sulkea yhden riskin pois - vaikkei kaikkea voikaan eliminoida.
En minäkään haluaisi down-lasta, koska jo sen autistisen lapsen kasvattamisessa on iso työ. Tiedän oikein erinomaisesti, että autismia ei kromosomitutkimuksissa voi poissulkea eli se riski olisi yhä - mutta ainakaan downia ei siten siis tulisi.
(tosin en halua enää lisää lapsia muutenkaan, kommenttini oli hypoteettinen)
Miten voit tietää odottavasi tervettä lasta?
Jos toisin käy, niin ei se poista tosiasiaa siitä mitä odotin.
..kun kerran ruvettiin pilkkua hössimään..
17, sano siinä tapauksessa TOIVOVASI.
Jos toisin käy, niin ei se poista tosiasiaa siitä mitä odotin. ..kun kerran ruvettiin pilkkua hössimään..
17, sano siinä tapauksessa TOIVOVASI.
Joten pieni neuvo... kannattaa miettiä sanavalintaa, jos useinkin tuntuu siltä, että sinut ymmärretään toisin kuin tarkoitit.
Odottaa on siinä yhteydessä tulkittavissa konkreettisesti, kun itse kerrot, että olet juuri raskaana.
no eiköhän suurin osa myöhäisten viikkojen aborteista ole aika painavista syistä eli silloin kun vaihtoehtoina on abortti tai kohtukuolema/perinataalikuolema. Siis hyvin vaikeita vammoja kuten anenkefalia, merkittäviä sisäelimia puuttuu tai on kehittynyt vartalon ulkopuolelle jne.