Vituttaa lääkäriaseman toiminta!
Mieheni on aika epävarma itsestään, jännittää soittaa "virallisiin" paikkoihin ja ei muutenkaan tykkää lääkäreistä, sairaaloista jne. Nyt hän parin päivän suostuttelun ja rohkaisun jälkeen uskalsi soittaa erästä asiaa yhdelle yksityiselle lääkäriasemalle ja he olivat nauraneet hänelle puhelimen toisessa päässä!
Voi luoja mitä toimintaa. Miehen itseluottamus ainakin tuon asian suhteen on taas mennyt pitkiksi pitkiksi ajoiksi. Ja kun terveydestä on kyse, niin asia olisi saatava hoidettua kuntoon :(
Kommentit (49)
Kyse ei ollut ajanvarauksesta,
ymmärtämään, mikä soitossa oli henkilökunnan mielestä niin hilpeää. Ajanvarauksesta tuskin oli kyse. MILLE siellä oikein naurettiin, ap? Lääkäriaseman toiminnan arvioiminen on mahdotonta, jos ei edes hiukan saada kuulla, mitä tapahtui.
vaan mies oli soittanut, että onko mahdollista saada sairauslomaa päivän verran erään kokeen ottamisen takia. Joku hoitaja oli sitten räjähtänyt nauramaan, että ei todellakaan. Mielestäni ei siis ollut mikään naurun asia.
Eikö töissäkin pidä soittaa puhelimella, pitää esitelmiä, vakuuttaa, tavata ihmisiä? Meillä ainakin...
Hänen työsään ei tarvitse tehdä noita muita kuin soittaa puhelimella. Sellainen soittelu on hänelle kuitenkin niin arkipäiväsitä, että se ei jännitä. Onko mieheni ainoa, jota jännittää soittaa puhelimella virallisia asioista?! Ihan vain tuli tästä mieleen... :) ap
No ei, ei tietenkään ole asiallista nauraa potilaalle missään tilanteessa tai nolata/mitätöidä potilasta. Siinä mielessä ärtymys on oikeutettu -- jos kohta en usko hetkeäkään, että siellä langan toisessa päässä on mitenkään lattialla kieriskelty.
Mutta nytkö mies sitten ei sitten ikinä enää soita lääkäriasemalle ja jättää tietenkin kokeen väliin? Aikuinen ihminen? Siksi, että joku naurahti hänelle puhelimessa?
Siis pyysi sairaslomaa verikokeen jälkeen?
Ja hoitajan toiminta oli todella asiatonta. Ei potilaan/asiakkaan kysymyksillä naureta, vaikka ammattilaisista miten tuntuisivatkin ns. "tyhmiltä kysymyksiltä".
Minullakin oli nuorempana (tuonne +25 vee ikään asti) huono itsetunto ja pohdin jatkuvasti, mitä muut minusta ajattelevat. Osaan oikein hyvin kuvitella, miltä tuollainen naurahdus olisi silloin tuntunut. Nyt en sitä jäisi pohtimaan, ehkä naurahtaisin itsekin, mutta muistan hyvin, miten ahdistavalta tällaiset tilanteet aiemmin tuntuivat. Ja kyllä, todella jännitin "virallista" asiointia.
Siis pyysi sairaslomaa verikokeen jälkeen?
Miten voi tarvita saikkua koetta varten?
Nyt mä en enää ymmärrä tätä kuviota ollenkaan.
Tarvitsee siis lääkäriasemalta työnantajalle todistuksen poissaolostako?
Mikäköhän koe se on ollut? Onhan se tietysti hieman huvittavaa jos mies soittaa esim. spermanäytteen antoa varten koko päivän sairaslomaa... tai ihan perus verikoetta. Ei varmaan ole kuitenkaan tarkoitettu että hän loukkaantuisi, luulen, että ovat pahoillaan jos näin on käynyt.
ja mulle kanssa puhelut on tosi vaikeita. Kuitenkin olen aikuinen ihminen ja tietyt asiat on vaan pakko hoitaa. Se kuuluu ikään.
ymmärtämään, mikä soitossa oli henkilökunnan mielestä niin hilpeää. Ajanvarauksesta tuskin oli kyse. MILLE siellä oikein naurettiin, ap? Lääkäriaseman toiminnan arvioiminen on mahdotonta, jos ei edes hiukan saada kuulla, mitä tapahtui.
vaan mies oli soittanut, että onko mahdollista saada sairauslomaa päivän verran erään kokeen ottamisen takia. Joku hoitaja oli sitten räjähtänyt nauramaan, että ei todellakaan. Mielestäni ei siis ollut mikään naurun asia.
Eikö töissäkin pidä soittaa puhelimella, pitää esitelmiä, vakuuttaa, tavata ihmisiä? Meillä ainakin...
Hänen työsään ei tarvitse tehdä noita muita kuin soittaa puhelimella. Sellainen soittelu on hänelle kuitenkin niin arkipäiväsitä, että se ei jännitä. Onko mieheni ainoa, jota jännittää soittaa puhelimella virallisia asioista?! Ihan vain tuli tästä mieleen... :) ap
Mun mielestä lääkärille soittaminen ei ole virallista. Lääkäri (ja ne hoitajat kanssa) saavat palkkansa siitä, että sinne soitetaan ja siellä käydään asioimassa. Vähän sama juttu kuin Prismassa kävisi. Ja ei kai miehesi jännitä jos pitää Prismaan soittaa tai käydä?
Minkä vuoksi aletaan pokkuroida jonkun hoitajan tai lääkärin edessä? Tavallisia kuolevaisia hekin ovat. Heidän tehtävänsä on hoitaa asia niin, että jos on jotain mitä en ymmärrä, niin kertovat niin että ymmärrän. Siitä heille maksetaan.
kertomatta ihan kaikkea, mutta menköön. Hänelle pitäisi siis tehdä verenpaineen vuorokausimittaus, eli verenpaineen mittauslaite, joka mittaa verenpaineen 20min välein vuorikauden ajan,laitetaan käteen. Hänellä on sellainen työ, että hän ei voi sen laitteen kanssa työskennellä, eli olisi tarvinnut saikkua. Hänelle tuli vain kotiin lähete tuohon, eli ei ole keskustellut lääkärin kanssa asiasta. Tälle lääkärille ei voi myöskään soittaa noin vaan ja puhua asiasta. Siksi hän soitti ajanvaraukseen, häntä pompoteltiin useiden ihmisten läpi kunnes sai jonkun hoitajan langan päähän, joka alkoi nauraa, että saikkua ei tule.
ap
kun kerrot kaikki asiaanvaikuttavat jutut, niin sitten voit odottaa asiallista vastausta. Jos ei ole työterveyslääkärin määräämä mittaus, niin silloin ei myöskään sitä tehdä työajalla. Jos ei voi tehdä työtä samaan aikaan mittauksen aikana, niin sittenhän sen päivän pyytää pomoltaan palkatonta lomaa jos ei ole kesälomapäiviä käytettävissä.
Vuorokausimittauksen idea on tietysti se, että mittaukset otetaan normaalin elämän, myös normaalin työn aikana, mutta ymmärrän, että vaikkapa luennoitsijan on hankala suoriutua 20 min välein toistuvan piippauksen ja hurinan kanssa. Samoin, jos on asiakastapaamisia tms.
saa käydä työajalla! Ei asia ole yksiselitteinen.
kun kerrot kaikki asiaanvaikuttavat jutut, niin sitten voit odottaa asiallista vastausta. Jos ei ole työterveyslääkärin määräämä mittaus, niin silloin ei myöskään sitä tehdä työajalla. Jos ei voi tehdä työtä samaan aikaan mittauksen aikana, niin sittenhän sen päivän pyytää pomoltaan palkatonta lomaa jos ei ole kesälomapäiviä käytettävissä.
Olen itse esimiesasemassa töissä siitä huolimatta, että itsekin inhoan noiden vastaavien puheluiden tekemistä. Töissä ne sujuvat kyllä mutta henkilökohtaiset lääkäriajan varaamiset ym ovat vaikeita tehdä. Jotkut meistä vain ovat tällaisia. Onneksi mieheni on kuin sinä eikä millään tavalla koe "vikaani" minua huonontavaksi.
Vuorokausimittauksen idea on tietysti se, että mittaukset otetaan normaalin elämän, myös normaalin työn aikana, mutta ymmärrän, että vaikkapa luennoitsijan on hankala suoriutua 20 min välein toistuvan piippauksen ja hurinan kanssa. Samoin, jos on asiakastapaamisia tms.
että saikkua ei saa, koska pitää elää normaalia elämää eli käydä töissä. Outoa tässä on myös se, että hänelle on tehty tuo aikasemminkin, jolloin hän oli saikulla. Toisaalta silloin hänen piti ravata lääkärissä niin usein, että loma annettiin varmaan sen vuoksi, mutta kuitenkin...
ap
mä en halua soitella mihinkään jos ei ole pakko. Esim. pizzan tilaaminen kotiin on ihan kamalaa, laitan miehen aina soittamaan. Ja olen muuten ihan reipas mutta soittaminen on kamalaa:(
pitäisi nimenomaan työskennellä normaalisti?! Jotta nähdään mikä se verenpaine normaali työpäivänä ja normaaliarkena on. Ei kai sen vuorokausiseurannan aikana ole tarkoitus maata sängyssä tai sohvalla, jotta verenpaine ei vain pääsisi nousemaan liikaa...
On tietysti eri asia, jos työ on sellainen, ettei jotain mittaria voi pitää työssä, esim. vaikka kolhuille alttina tai mittarin likaantumisen takia tms. Mutta varmaan 95% töistä on sellaisia, että mittari kuuluu pitää töissäkin. Että ehkä siitä syystä se naurahdus, joka sinänsä tietysti vähän epäasiallinen ehkä olikin. Toki naurahduksiakin on ilkeitä ja ystävällisiä, en tiedä kummasta kyse, kun en itse puhelimessa ole ollut.
Jospa edettäisiin siitä yhdentekevästä naurahduksesta. Miten miehesi aikoo nyt toimia tutkimuksen suhteen?
kuvaa, kun et kerro perusasioita. MILLE siellä naurettiin? Sotkeentuiko mies sanoissaan? Esitteli itsensä väärällä nimellä? Sekoitti maksan ja munuaiset? Pyysi aikaa Tohtori Tirkille?
Joo mun pikku veli joskus kun oli 15v korvissa ja piteli kaulaansa,Sano että "mun eturauhasissa on kai jotain vikaa" Selitin sit hänelle missä ne eturauhaset on,vika oli murros iän kilpirauhasten lisääntyvästä normaalista toiminnasta.(ei vaadi hoitoa) Nauru meille sit maitti molemille.
eräs toimittajakin,jonka luulisi haltsaavan soittelun suvereenisti, sanoi eräässä ohjelmassa että ei pidä puhelimella soittamisesta eikä virallisista asioista.