voiko ihmiset olla kihloissa mut asua eri osoitteissa?
Kommentit (10)
Ei kihlaus ole mitään. Se on vain lupaus avioliitosta, eikä sillä ole mitään laillista asemaa.
kuin mieheni. Ja olimme kihloissa.
Vanhanaikainen pari: muuttavat yhteen vasta kun ovat aviossa.
joka asuu avioliitossakin omissa asunnoissaan. Samalla paikkakunnalla ja heillä on yhteisiä lapsia.
En ole muuten ikinä törmännyt yhtä toimivaan ja rakastavaan pariin kuin he. =D
eli voi asua eri osoitteissa, eri maissakin. Ollaan molemmat suomalaisia eli kihlauksen syynä ei tulista lomarakastumista tms
Mies kosi niin yllättäin 4 viikon yhdessä olon jälkeen. Vastasin kyllä myöntävästi, mutta pidin oman vuokra-asuntoni vielä puolisen vuotta. Oltiin kuitenkin kuitenkin yhdessä vähintään 5 yötä/vk, joten naimisiin mentiin 5 kk kihlauksesta ja kun palasimme häämatkalta, mies kantoi mut kynnyksen yli ja sillä tiellä olen yhä, tänä vuonna tulee 12 v täyteen.
Mä esim olen elänyt näin. Mentiin naimisiin, minä muutin ulomaille työkomennukselle ja mies jäi Suomeen. Aikanaan sitten muutettiin takaisin yhteen taas.
mut kihlauksen osaltahan se on itseasiassa lähtökohta: ensin mennään kihloihin, sitten mennään naimisiin ja sitten vasta muutetaan yhteen.
mut kihlauksen osaltahan se on itseasiassa lähtökohta: ensin mennään kihloihin, sitten mennään naimisiin ja sitten vasta muutetaan yhteen.
Me taas muutettiin yhteen, mentiin kihloihin, eikä ole vielä saatu aikaiseksi mennä naimisin.
Tämähän on ihan laissa kiellettyä, joten jos olet kihloissa etkä asu samassa osoitteessa, vankila odottaa...
Kaipaatko huomiota?
ihana kysymys :)