Onko pakko tehdä suursiivous ennen vauvan syntymää? En jaksaisi.
Samoin on pakko leipoa pakastin täyteen vieraita varten ja pakko levätä ja olla rentoutunut. Ja pakko tavata kavereita nyt kun vielä pääsee, niin ja tietysti pakko viettää miehen kanssa viimeistä parisuhdeaikaa.
Onks pakko jos ei haluu?
Kommentit (18)
anna vieraiden tuoda pullat mukanaan jos vieraita haluat...
lisäksi on pakko pestä ja vaihtaa verhot ja pestä kaikki matot, ne varastoonkin unohtuneet. Nythän on hyviä ilmoja pyykätäkin. Puutarhakin on pakko laittaa kuntoon, koska vauvan kanssa ei ehdi ja vauva tarvitsee esteettisesti virikkeellisen pihan.
Onhan se kotona kivempi olla jos on siistiä, mutta siivoa kaapit vain jos meinaat viettää äitiyslomasi siellä...
Pakastinta kannattaa täyttää omaa napaa ajatellen, vieraat tuokoon pullat mukanaan!
normaalia ylläpitosiivousta..ei kummempaa. sinun ei kuulu vieraita varten leipoa,minä ite oon ainaki ottanu tavaksi viedä mennessäni vauvaa katsomaan leipomaani leipää ja pullaa/kuivakakkua tms..ei vastasynnyttäneen äidin tarvitse jaksaa.
ja parisuhdehan jatkuu myös vauvan syntymän jälkeen.miehesi kuuluis sinusta huolehtia loppuajan,ei päinvastoin.
hirmusti voimia ja tsemppiä.lepäile,että jaksat synnyttää ja hoitaa vauvasi :)
ps.ite kateellisena olen kuunnellut kun kavereiden äiti tms on käynyt siivoamassa kodin vlamiiski kotiin tulevaa äitiä ja vauvaa varten..(ei toki tarttis)
kuusi kertaa laitokselta kotiutuneena vauva kainalossa ja heti aloittanut siivoamaan muiden jälkiä..arkinen aherrus alkanut heti:)
Kaikkein tärkeintä on, että sinulla on sitten voimia hoitaa sitä vauvaa.
mulla kevät piristi mieltä ja vuoden asuttu talo, viikkoja 32 ja sekosin ihan täysin tähän energian määrään. paitsi seksiä on vähemmän kun tuo maha häiritsee. ja se että en ole töissä antaa voimaa.
Jäin saikulle jo viikolla 33 korkean verenpaineen vuoksi. Ja se varmaan vaan nousee, kun sekä äitini että anoppini ja pari muutakin (naispuolista) sukulaista on itsestäänselvästi huokaillut että nyt sulla on varmaan kauhea kiire kun kaikki em pitää saada valmiiksi. Ja toisessa lauseessa että nythän sitä kaikki on niin erinomaisen helppoa kun ei ole sitä vauvaa. Ja vauvan kanssa saa sitten vaan olla koko kesän.
Siis häh? Kai meillä nyt on syksyyn mennessä siivottava kerran jos toisenkin, oli vauva tai ei. Ja nytkään ei ole helppoa kumarrella alakaappien perukoille, kun oksennus nousee kurkkuun heti. Ja mattopyykkäys aiheuttaa kovia vatsakipua ja supistuksia.
ap
eihän ihan hullusti saa touhutakkaan! teet niinku normaalistikkin siivoat jos jaksat. mitä niin hullusti mitää tarvi tehdä jos teillä kaikki on kunnossa?
t:viikolla 32
eikä tartte siivota, perus siisteys riittä ja että vauvalla on kaikki tarvittava pestynä ja valmiiksi käyttöön. (vaatteet,rätit, lakanat)
JAksuja sulle sinne. Kyllä sä kerkiit siivoomaan vielä elämäs aikana suuresti =)
Siivoilen joka päivä yhden kohteen, sitten nukun päiväunet ja vietän aikaa terassilla. Mitään seiniä ja kattoja rupee peseen... Vauvan tavarat on onneksi jo valmiina, eli kaikki mikä tulee tehtyä, on extraa.
T Ap
jos et halua. Vauva ei niitä seiniä rupea nuolemaan saatika kattoa synnäriltä tullessaan =)
Normaali siisteystaso riittää kotona aivan hyvin. Myöskään mitään tarjoiluja ei tarvitse vauvan katsojille varata. Kerro, että voivat tuoda omat tarjottavat, kahvia tai teetä voi olla tarjolla talon puolesta. Suosittelen muutenkin harkitsemaan tarkasti, millä tahdilla vieraita kutsuu. Ainakin yhden vauvan kanssa jää parisuhdeaikaa myös miehen kanssa!
ja kaappiin kannattaa ostaa keksejä, jotka mies voi syödä kun olet laitoksella.
Mä sain lapsen talvella, hirveesti lunta ja pakkasta, joten olin vain sisällä.
Vikat viikot mä laittelin lastenvaatteita oikeisiin paikkoihin, ostin säilytyslaatikot ja tein omaa järjestystä. Ompelin kestovaippoja, joita ei sitten käytettykään. Mutta tekemistä piti olla.
Synnytys käynnistettiin, joten kävelin laukun kanssa yksin bussipysäkille ja menin bussilla sairaalaaan. Hupaisaa oli tämä.
Kun tultiin kotiin, alkoi vieraita lamppaa ja hyvä niin. Mä sain laitoksella levätä tarpeeksi ja jokaikinen toi mukanaan pullaa ja tarjottavaa, siis 100 % jokainen. Ei sen puoleen, mies oli siis vierasvarat syönyt mun sairaalassa ollessani eli hyvä näin.
Siivous on kyllä sellainen että siihen kannattaa todellakin panostaa.
Olen kokki ja inhoan yliylikaiken pakasteruokaa, joten ei kiitos. Pakkasessa voi olla jauhelihaa ja muutenkin peruskamaa kaapissa, mutta muuten ei tarvi.
Ap aggressioineen taas linjoilla. Siis olen koko samperin iltapäivän roudannut kamaa paikoilleen, mutta edelleen tasoilla on tavaroita, joille ei oikein ole mitään paikkaa! Mä en vaan hallitse tällaista kertarytkäisyä siivouksessa, kun tuntuu että tulee vain enemmän ja enemmän sotkua. Meillä on yksi huone aikalailla varaston roolissa, voinko vaan pistää sen oven kiinni?
Jos haluat siivota, tee se. Jos et, jätä tekemättä. En todellakaan käsitä miten täällä on niin jumalattomasti ihmisiä ketkä epäröivät jokaista valintaansa eivätkä pysty toimimaan "odotuksia" vastaan.
Lapsen syntymän jälkeen sinun ei tarvitse ottaa vastaan yhtään vierasta jos et jaksa eikä sinun todellakaan ainakaan tarvitse leipoa heille. Opettele pitämään puolesi! SItä taitoa tarvitaan seuraavina vuosina jotta jaksat elämän eri ristipaineiden tulessa pitää huolta itsestäsikin.
elämä on pitkälti muutakin kuin sellaisen tekemistä mistä nauttii. Toiset ovat hyvin herkkiä muiden mielialoille ja toiveille, huomaavaisia siis, mutta jossain määrin myös erittäin armottomia itselleen. Lisäksi on paljon lähipiiriä, joka ei suinkaan ymmärtäväisesti tue lähimmäistään, vaan haluaa tämän toimivan oman maailmankuvansa ja odotustensa mukaisesti.
Miksi tämä pakottava ristiriita on joidenkin niin vaikea ymmärtää? Ihan ystävällisesti kysyn.
itse olen siivouksessa ensin sellainen että sotken enemmän kuin siivoan, mutta plokkaan tavarat kasoihin ja yritän heittää roskiin kaikki turha.
T:viikolla32
Ellet suorita kaikkea pilkuntarkasti oikein, sinusta ei voi tulla hyvää äitiä ja lapsestasi tulee aivan onneton.