Tero Pitkämäki taloinen ei ole ihan viisas
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010051711638708_vi.shtml
Vai onko toi sijoitusteknisesti viisasta? Siis rakentaa ei mihinkään (Ilmajoki) jättimäinen kartano. Toki Ilmajoki on Seinäjoen lähellä, joten ehkä sille sitten ostaja löytyy kun Pitkämäet palaavat normaaliin tuloluokkaan. Käytännössä siis lähes milloin tahansa, ei se vaadi kuin vakavan urheiluvamman.
Kommentit (50)
ei silloin vielä kaikki elämän reliteetit ole ihan auenneet. Vaikka aikuisten kirjoissa onkin.
Olen siis samaa mieltä kuin ap. Tuon talon lämmityskulutkin on ihan älyttömät, ja miksi kaksi ihmistä lämmittää´-30 asteessa yli 400 neliötä??
Sitten noi kaikki ulokkeet, parvekkeet ja tornit. Jonkun mielestä ihan kivan näköisiä, mutta aika ongelmallisia. Jokainen mutka ja ryppy katon kanssa tarkoittaa potentiaalista vesivahingon paikkaa.
Ottaen huomioon että Phjanmaa on pullollaan aivan ihania ja komioita vanhoja maisemaan sopivia taloja, jotka ovat jo osoittaneet jo klestävyytensä tuulissa ja tuiskuissa tällaisen muumihaaveen toteutus on epämielekäs.
Mutta tää on vaan mun mielipide ja arvostan aina vanhaa uuden edelle. Toivottavasti rahat riittää tuon ylläpitoon.
ka toisen tulot 5000 egee vuodessa?
hihhei, onneks en oo noitten housuissa.
taloa varten on jouduttu ottamaan noinkin iso laina. Kuvittelin että Tero on ansainnut isoissa arvokisoissa suuria summia rahaa jotka nyt polttelee taskussa. Se että taloa varten on noin paljon lainaa ja emännä tulot tuota luokkaa, menee täysin yli ymmärryksen eikä tossa nyt enää ole kyse siitä mistä kuvittelisin. Eli siitä että rahaa tulee ovista ja ikkunoista eikä oikein osata katsoa tulevaisuutta nenää pitemmälle.
onko sama asia kuin pantti. Esim meidän taloon noita on muistaakseni 380 euron edestä, lainaa meillä vain 220. Oli välittäjän neuvo, että hakekaa vain mahdollisimman isolle summalle niin kattaa arvon nousun jos myytte (ja ostaja tarviikin isomman lainan kuin me)
aivan ihana. Turvallinen kylä lasten kasvaa ja leikkiä. Ei tarvitse pelätä lasten puolesta vaan saavat mennä ja touhuta miten haluavat. Kyläyhteisössä on vielä sellainen meidän kylän lapset-meininki, huolehditaan muidenkin lapsista. Ja harrastusmahdollisuuksia on vaikka miten, ja metsää, lähikoulu ym. Seinäjoen palvelut ovat 8km päässä, samoin Ilmajoen. Loistava paikka.
Itse olen tuolta kotoisin ja ystäviäni asuu perheineen siellä.
että siellä Ahonkylässä tuollainen talo ei eds ole silmiinpistävän öky, vaan tuollaisia isoja taloja on monella tavallisella lapsiperheellä.
ja samalla alueellakin on monia lähes yhtä komeita taloja.
Mitä se kenellekään kuuluu, millaisen talon ja minne (kotoisin Ilmajoelta ja matkaa Seinäjoelle muutaama kilometri) Pitkämäki rakentaa. Tienasi viime vuonnakin lähes 300 000. Ja hänellä on lisäksi insinöörin koulutus.
ja taatusti tietää miten rahansa sijoittaa. En siis usko että on heppoisin perustein rakentanut talonsa, vaan on ottanut huomioon tulevaisuuden tulonsa jne. Tosiaan, miehellä on myös insinöörin koulutus ja jotenkin musta tuntuu ettei tarvitse työttömänä ja tyhjätaskuna kovin kauaa aktiiviuran jälkeen olla...
ei silloin vielä kaikki elämän reliteetit ole ihan auenneet. Vaikka aikuisten kirjoissa onkin.
Olen siis samaa mieltä kuin ap. Tuon talon lämmityskulutkin on ihan älyttömät, ja miksi kaksi ihmistä lämmittää´-30 asteessa yli 400 neliötä??
Sitten noi kaikki ulokkeet, parvekkeet ja tornit. Jonkun mielestä ihan kivan näköisiä, mutta aika ongelmallisia. Jokainen mutka ja ryppy katon kanssa tarkoittaa potentiaalista vesivahingon paikkaa.
Ottaen huomioon että Phjanmaa on pullollaan aivan ihania ja komioita vanhoja maisemaan sopivia taloja, jotka ovat jo osoittaneet jo klestävyytensä tuulissa ja tuiskuissa tällaisen muumihaaveen toteutus on epämielekäs.
Mutta tää on vaan mun mielipide ja arvostan aina vanhaa uuden edelle. Toivottavasti rahat riittää tuon ylläpitoon.
No, minä olen 40 ja tehtiin 400 neliön kivitalo viidelle hengelle.
Onko tässä iässä elämän realiteetit jo auenneet?
Seinät ovat paksut, ikkunat parhaat mitä rahalla sai ja maalämpö edullista. Maksaahan se lämmitys mutta talon kokoon nähden ei niin paljoa sittenkään.
Mihinkään vanhaan puukasaan minua ei saisi kirveelläkään.
Mutta jos sä tykkäät 400 neliön brikettitalosta niin ei kai siinä mitään.
ei silloin vielä kaikki elämän reliteetit ole ihan auenneet. Vaikka aikuisten kirjoissa onkin. Olen siis samaa mieltä kuin ap. Tuon talon lämmityskulutkin on ihan älyttömät, ja miksi kaksi ihmistä lämmittää´-30 asteessa yli 400 neliötä?? Sitten noi kaikki ulokkeet, parvekkeet ja tornit. Jonkun mielestä ihan kivan näköisiä, mutta aika ongelmallisia. Jokainen mutka ja ryppy katon kanssa tarkoittaa potentiaalista vesivahingon paikkaa. Ottaen huomioon että Phjanmaa on pullollaan aivan ihania ja komioita vanhoja maisemaan sopivia taloja, jotka ovat jo osoittaneet jo klestävyytensä tuulissa ja tuiskuissa tällaisen muumihaaveen toteutus on epämielekäs. Mutta tää on vaan mun mielipide ja arvostan aina vanhaa uuden edelle. Toivottavasti rahat riittää tuon ylläpitoon.
No, minä olen 40 ja tehtiin 400 neliön kivitalo viidelle hengelle. Onko tässä iässä elämän realiteetit jo auenneet? Seinät ovat paksut, ikkunat parhaat mitä rahalla sai ja maalämpö edullista. Maksaahan se lämmitys mutta talon kokoon nähden ei niin paljoa sittenkään. Mihinkään vanhaan puukasaan minua ei saisi kirveelläkään.
No, minä olen 40 ja tehtiin 400 neliön kivitalo viidelle hengelle. Onko tässä iässä elämän realiteetit jo auenneet?
Ja on muodostunut realistinen käsitys loppuelämän tulotasosta. Lisäksi todennäköisesti rahoitusta löytyy edellisten asumusten myynnistä.
mikähän mahtaisi olla realistinen myyntiaika?Helsingin seudulla menis varmaan nopeammin, mutta ei tuolla Seinäjoellakaan nyt ihan joka oksalla istu sellaisia jotka pystyy 700 000 talokauppoihin. Itse olen sitä mieltä, että jos mulla olis tuon verran laittaa taloon, en takuulla rupeaisi ostamaan kenenkään toisen rakennelmia ostamaan ja remontoimaan, vaan tekisin just itseä miellyttävän ja avaimet käteen - periaatteella.
Viddu mitä idiootteja ja tietämättömiä hölömöjä tsadilaisia.
Ahonkylän asuntoalue,Ilmajoen kunnassa 8km Seinäjoen keskustasta on kysytyin alue koko maakunnassa ja arvostettua seutua.
Naapurina näyttää olevan kunnanjohtaja samanlaisessa linnassa.
Pitkämäen tulot on olleet nousussa,kja esim ylittäneet joka vuosi 300th euron rajan.
Urheilija voi rahastoida tulojaan ja nostaa uran loputtuaan,kuten käsittääkseni Pitkämäki on tehnyt.
Verotettavat tulot ovatkin lähinnä sponsori tuloja,sillä Pitkämäki on kaikkien yritysten suosikki urheilija ja osaa rahastaa sponssisopimuksensa.
Fiksu komearaaminen urheilija,joka osaa käyttäytyä.
Ei ole epäilystäkään,etteikö talosta saisi 500th helposti,Ilmajoelta löytyy useita vastaavan hintaluokan Taloja,ja maatrilojahan myydään miljoonilla,joten ole Tsadilainen kerrostaloasuja ihan huoleti.
Viddu mitä idiootteja ja tietämättömiä hölömöjä tsadilaisia.
Ahonkylän asuntoalue,Ilmajoen kunnassa 8km Seinäjoen keskustasta on kysytyin alue koko maakunnassa ja arvostettua seutua.
Naapurina näyttää olevan kunnanjohtaja samanlaisessa linnassa.
Pitkämäen tulot on olleet nousussa,kja esim ylittäneet joka vuosi 300th euron rajan.
Urheilija voi rahastoida tulojaan ja nostaa uran loputtuaan,kuten käsittääkseni Pitkämäki on tehnyt.
Verotettavat tulot ovatkin lähinnä sponsori tuloja,sillä Pitkämäki on kaikkien yritysten suosikki urheilija ja osaa rahastaa sponssisopimuksensa.
Fiksu komearaaminen urheilija,joka osaa käyttäytyä.
Ei ole epäilystäkään,etteikö talosta saisi 500th helposti,Ilmajoelta löytyy useita vastaavan hintaluokan Taloja,ja maatrilojahan myydään miljoonilla,joten ole Tsadilainen kerrostaloasuja ihan huoleti.
Koulutettu, järkevän oloinen mies, treidaa, tienaa omat rahansa- tuskinpa ap:n tarvitsee olla huolissaan...
Tero pitkämäki ja vaimo ovat muuten todella pitkiä ja aivan samannäköisiä. Ihan kuin sisko ja veli!
Kun katselin pariskuntaa tänään telkkarista tuli mieleen että vaimon kannattaisi ehdottomasti tehdä jotain hiuksillensa. Kireässä ponihännäsä hän näyttää kovin kovalta,kylmältä ja miehekkäältä mutta samalla oudon teinimäiseltä.
Varmaan tosi ihania ihmisiä ja komea pitkä pariskunta mutta oli nyt ihan pakko mainita.. Vaimo vaihda kampaaja!
Tero sähköinsinööri ja Niina LTO. Eiköhän noilla koulutuksilla töitä löydy, kun nimi vaikuttaa myös asiaan. Onko ne jo naimisissa? Tämä aloitushan on vanha, joten talossa on varmaan jo tovi asuttu.
Mutta on tuossa Terolla ja Niinalla imuroimista...
Meidän ei tarvitse murehtia eikä kadehtia Tero Pitkämäen taloa eikä muutakaan varallisuutta. Tänne monet kirjoittelevat (2010) erri tulotaso urheilemalla alkaa laskea. Nyt on vuosi 2013 ja tulotaso urheilemalla nousee koko ajan. Moskovan hopea toi 22 500 euroa. Se on pieni raha verrattuna Timanttiliigan palkintorahoihin. Tero pääsee tänä vuonna kevyesti 150 000 ansioihin.
Kun ura loppu, hän voi ryhtyä tekemään koulutustaan vastaavaa työtä. Hän on sähköinsinööri, joka saa varmati töitä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2010 klo 09:44"]
Paistaa aloituksesta sellainen asenne, että missään muualla ei oikeastaan voi asuakaan kuin pääkaupunkiseudulla.
Ap tässä enkä noin ajattele. Mua vaan harmittaa noitten Pitkämäkien puolesta se että niillä on kaikki edellytykset erittäin mukavaan loppuelämään ja nyt ne menee nuoruuttaan ja naiviuttaan sössimään koko jutun ja aiheuttavat itselleen ihan turhaa murhetta ja päänvaivaa ja yksinkertaisesti työtä. Mihin ihminen OIKEASTI tarvii aivan helvetin ison talon jossa on 450 neliötä? Ei mihinkään, jollei ole 15 lapsen pesuetta. Siinä on kolme kertaa niin paljon siivottavaakin kuin järkevästi mitoitetussa talossa. Mopo on karannut käsistä ja Siperia opettaa.
Heh, mistä sinä tiedät Pitkämäkien taloustilanteet ja tulevaisuuden :D Mistäs tiedät vaikka jommalla kummalla tai kummallakin oli ties minkälaiset omaisuudet takanaan, perinnöt tai jotkut?
Voi että mua naurattaa aina nämä ihmiset jotka olettelevat kaikenlaista ja kuvittelevat tietävänsä ihmisten asiat ja sitten "harmittaa heidän puolestaan".
Maailmanmestari Tero Pitkämäki, 27, rakennuttaa kartanoa Ilmajoelle.
Keihäänheittäjä ja avopuoliso, seitsenottelija Niina Kelo, 30, muttavat uuteen kotiin viimeistään kesän loppupuolella.
Tero sai 1 480 neliön tontin lahjaksi Ilmajoen kunnalta, mutta uuden kodin rakentaminen ei ole tullut halvaksi:
650 000 euron laina rasittaa Lainhuuto- ja kiinnitysrekisterin mukaan Teron kiinteistöä.
Näillä rahoilla laina maksetaan...
Niina tienasi viimeisimmän verotuksen mukaan 5 429 euroa. Tero puolestaan 246 728 euroa.