Jos epäilisit tuttavaperheesi äidillä raskaudenjälkeistä
masennusta tai muuta masennusta ja huomaisit sen vaikuttavan perheen lapsiin, niin puutuisitko jotenkin asiaan?
Kommentit (5)
Mutta ainoastaan äitiä tukien ja hänelle vaikka edes jutteluapua tarjoten.
Erään tuttavaperheen äidillä oli raskaudenjälkeinen masennus enkä sitä itse edes tajunnut - silloin kun lapseton itse olin. Hän sanoi että olisi ollut kiva jos olisi saanut apua.
netistä ja mietin nimetöntä ilmoitusta. Mutta tie-
dän, että perheen mummi on ollut huolissaan tyttärestään ja luulen,että ilmoitus menisi mummmin "piikkiin".
Olen yrittänyt jutella äidin/ystäväni kanssa ja hän itsekin totesi, ettei asiat ole kunnossa. Kun ehdotin avun hakemista, hän suuttui minulle ja käski hoitamaan omat asiani.
Olen yrittänyt jutella äidin/ystäväni kanssa ja hän itsekin totesi, ettei asiat ole kunnossa. Kun ehdotin avun hakemista, hän suuttui minulle ja käski hoitamaan omat asiani.
Etkö voisi itse auttaa häntä?
Ehdota ihan noin muuten vaan, että perhe voisi tulla joskus teille syömään, sinä kokkaat, tai että otat perheen lapset teille hoitoon jotta äiti saa vapaata aikaa tai nukkua tms. Tai käy vaikka piristykseksi tarjoamassa siivousapua ja vie kakku mukanasi, jonka syötte sitten kahvin kera siistissä kodissa. Uskoisin, että piristää enemmän kuin puhelu lastensuojelusta...