Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tissitakiainen ja tän äidin pää hajoo kohta...

Vierailija
12.05.2010 |

Meillä on kolme lasta, kaksi ensimmäistä oli kanssa toisaalta tissitakiaisia, mutta heille sentään kelpas lypsetty maito pullosta kun äiti ei ollut paikalla, tälle nuorimmalle ei kelpaa sekään eikä osaa juoda nokkiksesta. Myöskään lusikalla ei mene jne, ainoastaan tissi kelpaa.

Tuon lisäksi neiti on (ainakin tältä tuntuu) ns. perustyytymätön, siis missään ei viihdy kauaa kunnes kaipaa vaihtelua ja autossa tai vaunuissa huutaa kun syötävä. Turha toivo siis lähteä neidin kanssa minnekään. Kotona on mitä tyytyväisin. Syöttövälit on vartista tuntiin eikä koskaan tiedä millon on seuraavaks nälkä.

Ikää meidän neidillä on 3,5kk. Tiedän, että on vielä pieni, mutta minä todellakin haluaisin jo välillä päästä hetkeksi tästä arjesta pois, mutta lähde tässä kun vauvalle kelpaa vaan tissi. Isä hoitais mielellään vauvaa ja isompia, jotta pääsisin esim. harrastukseeni tai lenkille, mutta nyt se vaan on mahdottomuus.

Oli pakko purkaa jonnekin, kun tuntuu, että pää hajoo kun en pääse minnekään.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran ihan pakollinen meno (lääkäri) ja sinne en voinut vauvaa ottaa. Vauva oli isänsä kanssa sen vajaan pari tuntia. Kaikki meni hyvin kunnes vajaan puolen tunnin päästä alkoi itkeä nälkäänsä, muttei kelvannut pullosta tai muustakaan, itki vaan. Rauhottui minun tultua ja söi tissistä.

Lääkeruiskullakin on kokeiltu, mutta siitäkin suurin osa menee hukkaan.

Samoin tämä meidän neiti nukkuu myös sellaisia vähän yli 15min tai maksimissaan jotain 45min pätkiä, on siis myös huono nukkuja, mutta kyllä ne yöt vielä menee, vaikka heräilee usein kun nukkuu vieressäni niin en joudu kokonaan heräämään.

Toivottavasti aika auttaa, vaikka pitkältä kyllä tuntuu se pari kuukauttakin, jos se täytyy viettää kotona. Mutta eipä tässä muutakaan voi tällä hetkellä.

ap

Hän saattaakin huolia pullon isältä, jos tissit ei oo lähellä.

Vierailija
22/37 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihana se teidän NEITI mutta voi kai sitä muullakin tavalla puhutella?!?!

Anteeksi, purkaudun nyt sulle, kaveri tekee vastaavaa niin palo kiinni....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huoli sitä.Kun saa vielä tissimaidon kans saman lämpösenä.Ja maitotutista että saa käyttää imua kunnolla..

Vierailija
24/37 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ainakin meillä onnistui ihan hyvin isän pulloruokinta.. haloo se on lapsi kyllä se juo tuttelin jos sillä on nälkä!

Vierailija
25/37 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se jossain vaiheessa helpottaa vaikka nyt tuntuisikin että pää hajoaa. Muista, että ei se lapsi saa traumoja siitä, että on isänsä kanssa pari tuntia ja tissit on jossain muualla. Jos tarpeeksi kova nälkä iskee niin kyllä rupeaa pullomaito maistumaan, ihan varmasti! Ymmärrän kyllä niin hyvin, varsinkin jos on kyseessä teidän ensimmäinen vauva, niin kyllä tuntuu, että repeää sydän rinnasta kun kuulee että lapsellä on ollut hätä kun äiti oli poissa!!! Jotta jaksaisit tuota tissittelyrumbaa jatkossakin, pidä kiinni omista "lepotauoistasi"!! Tsemppiä!!!

Vierailija
26/37 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä tutti suuhun, ei varmasti ole nälkäinen koko ajan!

Vierailija
27/37 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ollessa lääkärissä ja itki sinne asti kunnes minä tulin kotiin ja söi sit tissistä.

Eikä ole kyseessä meidän ensimmäinen vaan kolmas lapsi, mutta ensimmäinen, joka on näin "paha" tissitakiainen.

ap

kyllä ainakin meillä onnistui ihan hyvin isän pulloruokinta.. haloo se on lapsi kyllä se juo tuttelin jos sillä on nälkä!

Vierailija
28/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oon ollut mielelläni noin pienen kanssa eikä oo ollut edes halua päästä yksin jonnekin. Se vauva-aika on niin lyhyt aika, että kyllä sitä voi sen omistaa vauvalle eikä juosta ties missä!

Vierailija
29/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erossa vauvasta. Samoin esim. vierailut sairaalassa (meillä äitini joutui sairaalaan ja pieniä lapsia ei sinne voinut ottaa mukaan), esikoisen leikkaus (edelleenkään ei saanut ottaa vauvaa mukaan), kampaajakäynti (kai äiditkin voivat huolehtia itsestään). Meillä lisäksi vauvalla oli muutamia ongelmia eikä häntä saanut viedä ulos kahteen ekaan kuukauteen eli käytännössä kaikki kauppareissut, vanhempien lasten vanhempainillat, muiden lasten synttärien järkkäily yms. olisivat jääneet pelkästään isän huoleksi, jos vauvaa ei olisi voinut jättää isälle hoitoon.

Vierailija
30/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita sitä että syö koko ajan! Ellei sitten ole ns. läski vauva. Anna kiinteitä, jos maito liian laihaa litkua.

Vierailija
31/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keskimmäinen oli ihan samanlainen. Heräili öisin usein ja päivisinkin oli perustyytymätön. Ja ainainen tissitakiainen.

Valitettavasti tätä jatkui kunnes lopulta noin 9kk iässä tajusin että lapsi oli allerginen porkkanalle, maidolle, öljyille, tomaatille jne. Kun löydettiin kaikki sopimattomat ja jätettiin ne sekä lapsen että äidin ruokavaliosta pois niin helpotti.

Suosittelen lueskelemaan histamiini.com sivustoa. Sieltä löytyy vertaistukea ja tietoa. Ja vinkkiä hyvistä allergioihin erikoistuneista lääkäreistä.

Nyt olisi paljon helpompi kokeilla äidin ruokapäiväkirjan ja lapsen oirepäiväkirjan kanssa selvitellä hieman onko kyse ollenkaan allergioista. Sitten kun kiinteät on mukana on paljon hankalampaa ruveta ihmettelmään asiaa.

Toivottavasti korvat on myös tarkistettu. Yhdelle meidän vauvoista kertyy vaikkua korviin ja jo se sai vauvan heräilemään öisin ellei vaikkua poistettu viikoittain esim. Ceridal öljyllä.

Minusta kuulostaa että jokin vaivaa vauvaa joka lohduttaa itseään imetyksellä. Tsemppiä ja jaksamista.

t. Kolmena allergisen lapsen äiti

Vierailija
32/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neidin paino on noussut todella hyvin. Edelliset lapset on syöneet myös tiheään, erona vain se, että heille kelpasi pullo sillon kun äiti ei ollut näkyvissä, tälle kuopukselle ei.

Allergiat on myös käynyt mielessä ja tämän oman epäilyksen takia käytimme neitiä yksityisellä, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että tuskin on allergiaa. Tuolloin vauva tutkittiin muutenkin perusteellisesti eikä mistään löytynyt mitään vikaa. Meidän perheessä siis vain minä olen allerginen, kaikille siitepölyille ja näistä on sitten ristikkäisallergioita niin, etten voi kaikkia ruoka-aineita käyttää. Sen sijaan siskoni keskimmäinen on moniallergikko, vaikka muulla perheellä ei ole allergiaa.

ap

tarkoita sitä että syö koko ajan! Ellei sitten ole ns. läski vauva. Anna kiinteitä, jos maito liian laihaa litkua.

Vierailija
33/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen oli aika lailla tuollainen, mutta hän ei mun mielestä ollut nälkäinen koko ajan, vaan tuo tissillä viihtyminen oli sellaista hupisyömistä. Esikoinen jätti tutin itse pois eli se ei kelvannutkaan ensimmäisten kuukausien jälkeen, tissi vaan. Ekan kerran yritin käydäkään missään kun vauva oli jotain 5-6 kk ja silloin huusi kuin syötävä kunnes tulin kotiin ja sai tissin suuhun.

Muiden lasten kanssa ei ole ollut niin hankalaa, paitsi kuopus näyttää nyt olevan sylissä ja kannettavana viihtyvä ja aika usein hänkin on rinnalla, mutta nukkuu kuitenkin 2-5 tuntiakin välillä. Tuttikin kelpaa ja sitä yritän tarjota.

Esikoisen kanssa helpotti, kun lopetin imetyksen. Sitä ennen hän nukkuikin tissi suussa öisin.

Pullo ei kelvannut ikinä, siirtyi suoraan juomaan mukista noin vuoden iässä.

Vierailija
34/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tehdä kolmaskin lapsi jos perusasiat ovat noin vaikeita? Sellaiset aina tekevät lapsia joista ei ole vanhemmiksi:(

Vierailija
35/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin perusasiat vaikeita? Minun ymmärtääkseni ja lähipiirissä näkemäni mukaan myös sisarukset ovat yksilöitä ja vaikka meidän kaksi aiempaa lasta ovat huolineet pullon sillon kun olen ollut poissa niin ei se automaattisesti tarkoita, että kolmas olisi samanlainen. Näin toki toivoin, että kuopuksellekin kelpais pullo, nokkamuki tmv, mutta ei ole vielä kelvannut.

Jos nyt et osaa itse ajatella niin vaikeuttaa elämää aika paljon, kun en voi lähteä mihinkään ilman vauvaa ja vauvan kanssakin esim. ulkoilu on aika tuskaa kun huutaa vaunuissa suoraa huutoa.

ap

Pitikö tehdä kolmaskin lapsi jos perusasiat ovat noin vaikeita? Sellaiset aina tekevät lapsia joista ei ole vanhemmiksi:(

Vierailija
36/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia... mulla on 2 viikkoa nuorempi ja ihan sama juttu. Ei me nyt ihan kotiin homehduta, mutta reissut pitaa suunnitella tarkkaan. Lahinna kun vauva nukkuu.

Ma olen aina ajatellut, etta hyvin kehittyvat vauvat ja lapset on jossain maarin tyytymattomia.

Vierailija
37/37 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei paljoa lohduta sinua nyt, mutta meillä oli just samanlainen vauva. Meillä alkoi helpottaa kun 8kk iässä alkoi vihdoin mennä enemmän kiinteitä ja samaan aikaan oppi/suostui juomaan lasista. Nokkamukista tai pullosta ei koskaan juonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme