Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Millainen lapsi ärsyttää?

Vierailija
12.05.2010 |

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä summa vanhemmistaan

Vierailija
2/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät saa sanaa suustaan, eivät vastaa kun kysytään, eivät tervehdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on koko ajan äänessä ja häiritsee muita

Vierailija
4/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman fiksuimpia, kauneimpia ja taitavimpia. Rasittavan itseriittoisia pikkupiruja.

Vierailija
5/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojista (varsinkin jos ovat pieniäkin, tyyliin 3-4v) sellaiset, jotka leikkii sotaleikkejä, tappelemista, yms. Esim. päiväkodissa pari tällaista pikkunaperoa pääkallohuivit päässä leikki tyyliin "nää rätkähiiret tulee tappeleen sen kanssa!", kauheeta ärinää ja kuolonääniä päälle (miksi joku 3v edes tietää mitään Prätkähiiristä?).

Ja omat poikani saman ikäisiä, rajuja leikkejä välillä heilläkin, mutte tuollaista ihme muskeli-uhoamista. Meidän nallepaitaiset "ralliautoilijat" on niin eri maata, kuin nuo tulevat "Halmeet" millisänkineen.

Vierailija
6/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei edes 7-vuotiaana osaa esitellä itseään vieraalle vaan luikkii jonnekin piiloon. Mutta samanlaisia on yleensä vanhemmatkin.

Että kylässä mennään jopa jääkaapille katsomaan, olisko jotain syötävää. Ihmettelen välillä, eikö vanhemmat ruoki omia lapsiaan, kun kylässä vedettäisiin jääkaappi tyhjäksi!

Vierailija
7/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuuntele kun kutsutaan, tönii toisia lapsia ja taistelee ja kun aikuinen komentaa, niin katsoo suu auki hölmistyneenä ja jatkaa vaan.

Vierailija
8/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemalla huomiota jatkuvasti. Semmoiset inisevät on ärsyttäviä. Riehuminenkin on mukavampaa jos se kuuluu ikään siis 3-4

Vierailija
9/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on vasta 5v, mutta kiroilee paljon, puhuu muille lapsille aina tyyliin: kohta heitän sut ikkunan läpi, ja yks ville tulee kohta hakkaamaan sut.

Pylly kakka pissajutut tulee ihan taukoamatta.

Lisäksi valehtelee tosi paljon ja keksii kaikenlaisia outoja juttuja. Tönii muita ja kiusaa, mutta itse itkee kaikista pikkujutuista.

Ottaa tavaroita ilman lupaa ja jättää ne pihalle, tulee sisään koputtamatta ja kävelee kengät jalassa sisällä vaikka siitä on tuhat kertaa sanottu.

Vanhemmat tuntuu olevan ihan ok porukkaa, samoin perheen muut lapset. Ihmettelen mistä tuo poika keksii noi kaikki jutut. Ja tosissani olen miettinyt onko tämän pojan kohdalla kasvatus jäänyt täysin toteutumatta...

Vierailija
10/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei edes 7-vuotiaana osaa esitellä itseään vieraalle vaan luikkii jonnekin piiloon. Mutta samanlaisia on yleensä vanhemmatkin.

Että kylässä mennään jopa jääkaapille katsomaan, olisko jotain syötävää. Ihmettelen välillä, eikö vanhemmat ruoki omia lapsiaan, kun kylässä vedettäisiin jääkaappi tyhjäksi!

Lisäksi minua ärsyttää se, että valtaosa lapsista ei osaa jutella aikuisten kanssa (no ei varmaan, jos eivät edes vastaa tervehdykseen). Tiedän kyllä että on jo aika iso vaatimus (suomalaisilta)lapsilta. Tulee vaan aina mieleen että kasvatetaanko meillä lapset jotenkin ihan erillään aikuisten maailmasta? Elävät jossain omassa todellisuudessaan ilman todellista yhteyttä ympäröivään todellisuuteen joka mielestäni saavutetaan sosiaalisessa kanssakäymisessä kaikenikäisten ihmisten kanssa. Ei vain oman päiväkotiryhmän ja ydinperheen.

Vierailija
11/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseen ei oteta kontaktia, vaan vieras juttelee vain isän ja äidin kanssa, niin ei siinä hyväksi keskustelijaksi opikaan.

Monesti lapsen jutut sivuutetaan, häneltä ei kysytä mitään, ei edes tervehditä ja jos lapsi jotain alkaa kertoa niin aletaan puhua päälle. Lapsi käsketään olemaan hiljaa, kun aikuiset juttelee ja menemään pois jaloista.

Vierailija
12/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette matkustellet ulkomailla lapsen kanssa tajuatte mitä tarkoitan. Tuntemattomatkin ihastetlevat lasta, hymyilevät, ottavat kontaktia. Totta kai lapsi oppii sosialiseksi ja komminikoimaan aikuisten kanssa. Suomessa on yleistä esim sellainenkin, että jonossa aikuiset (yleensä n. 60-kymppiset hienot, burberry-mummot) etuilevat lapsia.

Vierailija
13/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette matkustellet ulkomailla lapsen kanssa tajuatte mitä tarkoitan. Tuntemattomatkin ihastetlevat lasta, hymyilevät, ottavat kontaktia. Totta kai lapsi oppii sosialiseksi ja komminikoimaan aikuisten kanssa. Suomessa on yleistä esim sellainenkin, että jonossa aikuiset (yleensä n. 60-kymppiset hienot, burberry-mummot) etuilevat lapsia.

vetaa lasta korville, jos se kayttaytyy huonosti. Eli onko se parempi? Myos lasten oikeuksia, niinkuin me naemme ne Suomessa, poljetaan yleisesti.

Vierailija
14/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä mitään itse, joka on passattu valmiiks joka asiassa.

-liian hiljaiset

-näsäviisaat

Jos saisin valita, ottaisin villin ja toimeliaan lapsen kun nössön lampaan josta ei ole "mihinkään"

Vierailija
15/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kiusaa.

Vierailija
16/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuuntele kun kutsutaan, tönii toisia lapsia ja taistelee ja kun aikuinen komentaa, niin katsoo suu auki hölmistyneenä ja jatkaa vaan.

Vierailija
17/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti pojat ärsyttää ku ne van riehuu ja riehuu. en ole vielä tavannut poikaa joka ei riehuis ja sen takia en halua meille kylään niitä tuttavia joilla on poikia kun hajottavat aina täällä kaikki tavarat!!

Vierailija
18/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat olevansa jotain maailman napoja, tai vanhemmat luulee niin ja siten vahvistavat lasten ei-toivottua käytöstä. Yksikään normaali ihminen ei jaksa kuunnella kersaa, joka vain hölöttää, vaikkei sillä mitään sanottavaa olekaan.

Vierailija
19/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua turhauttaa, kun en ymmärrä lapsen persoonaa enkä motiiveja käytökseen. Kun sitten pääsee sinne lapsen pään sisälle ja lapsen maailmaan, on kaikenlaisia lapsia helpompi sietää, kun tajuaa miten lapsi nämä asiat näkee. Ainahan siellä joku logiikka on taustalla kaikessa lapsen käytöksessä, se vaan ei heti aukea.

Esimerkiksi ystäväni lapsi on ihan supervilkas ja aina tekemässä jotain joka ei pääty hyvin, ihan joka ikinen hetki. Mä olen kokenut ton lapsen aika uuvuttavaksi enkä ole ymmärtänyt miksi kaikki täytyy tehdä sata lasissa. No, nyt tapasin puistossa lapsen mummonsa kanssa. Heti kun näin mummon niin palaset loksahti kohdalleen, sillä tunsin tuon mummon jo aiemmin jollain lailla. Mä tajusin kirkkaasti, että toi lapsi tarvitsee ensinnäkin voimakkaita ärsykkeitä että mikään tuntuis miltään, aivan kuin mummonsa, ja toisaalta stressaantuu hyvin herkästi kaikesta häsläyksestä ja menemisestä ja tulemisesta. Hän ei olekaan dominoiva lapsi, vaan stressaantunut ja epävarma ja purkaa sen pomotteluun ja sähellykseen.

Nykyään mä tulen ton lapsen kanssa todella hyvin toimeen. Aina kun kipinöi ja rätisee, mä mietin miten mä toimisin hänen mummonsa kanssa. Joka kerta tää konsti toimii.:)

Vierailija
20/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetaa lasta korville, jos se kayttaytyy huonosti. Eli onko se parempi? Myos lasten oikeuksia, niinkuin me naemme ne Suomessa, poljetaan yleisesti.

Itse asun Roomassa ja kyllä täällä vedetään lapsia ympäri korvia, jos eivät osaa käyttäytyä! Suomalaiset lapset ylipäänsä ei osaa käyttäytyä aikuisia kohtaan, ei edes käsitervehdystä saada aikaan. Meidän lapset tervehtii jokaisen aikuisen kädestä eivätkä todellakaan häiriköi kylässä tai ravintolassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme