mitä veikkaatte,kuis äijän käy
tilanne on se että mieheni poika on otettu huostaan äidiltään,joka ei jaksanut hoitaa,mutta jaksaa juoda ja bailata...
lapsi on nyt joka toisen viikonlopun isovanhemmilla(äidin vanhemmilla) ja muun ajan lastenkodin omaisessa paikassa...
mies yrittää nyt saada pojan itselleen eli huoltajuuden.
emme asu virallisesti yhdessä miehen kanssa.seurustelemme.
mitä veikkaatte,mitkä mahdollisuudet isällä on saada poika?(isä on hyvä asunto,hyvät huonekalut ym ja tilaa pojalle,sairaseläkkeellä on tosin ihan fyysisen sairauden takia,auto on,on ihan fiksu ja kunnollinen mies,ei polta,ei juo jne)
jos muuttaisimme yhteen,paranisikohan mahdollisuudet?
Kommentit (13)
vaikee kyllä sanoa. Tietysti sossu yrittää ensisijaisesti sijoittaa huostaanotetun lapsen toiselle vanhemmalle, luonnollisestikin. Kirjoittamasi perusteella isällä vaikuttaisi olevan hyvät mahdollisuudet saada lapsen huoltajuus, mutta mutta...sossun päätöksistä ei koskaan tiedä.
jos hän kerran on kykenevä tätä hoitamaan.
omat vanhemmat ovat aina ensisijalla tuollaisessa tilanteessa. ei siihen tarvita sinua.
niinpä...sitä mieskin sanoi että sossu ku tekee päätöksen niin melkeinpä se tiedetään...
pitäkää peukkuja... kyllä me jaksettas se pieni poika hoitaa tässä.
minulla on kolme lasta avioliitosta,joka särkyi miehen pettämiseen eli ei ole oma vikani että olin sitten vähän aikaa yh. nyt mieheni kanssa meillä on vauva ja tämä miehen poika näitä pikkuisia.
minun kolme on jo aikas isoja koululaisia.
-ap
jos hän kerran on kykenevä tätä hoitamaan.
omat vanhemmat ovat aina ensisijalla tuollaisessa tilanteessa. ei siihen tarvita sinua.
ei tarvita minua? kuulostaa oudolta...
siis tottakai olen miehen kanssa edelleen vaikka poika tulisi hänelle.
ja tarkoituksemme on muuttaa pikimmiten yhteen,olemme jo yli vuoden etsineet sopivan hintasta ja sopivaa taloa...
pojan isälleen. Pikemminkin voi olla parempi, ettette asu yhdessä, näin sossu saa kuvan, ettei isä ole uuden rakkauden huumassa jne. Ja sossun päätöksistä ei tosiaan tiedä. Itsekin alalla työskenneellä joissain kunnissa äideille annetaan niin monta mahdollisuutta, että sitten loppupeleissä lapsi ei pääse isälleenkään, kun on niin sekaisin ja vaatii ammatillista hoitoa :(
myös siitä onko joku syy, miksi ei jo nyt ole yhteishuoltajuutta tms?
ei tarvita minua? kuulostaa oudolta...
siis tottakai olen miehen kanssa edelleen vaikka poika tulisi hänelle.
ja tarkoituksemme on muuttaa pikimmiten yhteen,olemme jo yli vuoden etsineet sopivan hintasta ja sopivaa taloa...
näin ei kuitenkaan ole. et ole lapsen vanhempi, joten on yhdentekevää asutko muualla vai miehen luona kun tuota päätöstä tehdään.
niinno eihän ne sossut sitä oo nähnyt kun olen miehen kanssa käynyt tuota poikaa tapaamassa ja hoitanutkin jonkun verran...
eli jooh, pitää vaan nyt odotella päätöksiä.
mies vaan itse haluaa että olen mukana näissä asioissa.
olemme nimittäin aika paljon yhdessä vaikka asumme eri osoitteissa.
emme ole pitäneet kiirettä yhteenmuutossa,vaan haluamme olla varmoja että pysymme yhdessä...
-ap
niinno eihän ne sossut sitä oo nähnyt kun olen miehen kanssa käynyt tuota poikaa tapaamassa ja hoitanutkin jonkun verran...
eli jooh, pitää vaan nyt odotella päätöksiä.
mies vaan itse haluaa että olen mukana näissä asioissa.
olemme nimittäin aika paljon yhdessä vaikka asumme eri osoitteissa.
emme ole pitäneet kiirettä yhteenmuutossa,vaan haluamme olla varmoja että pysymme yhdessä...
-ap
uskon, että tuossa käy hyvin.
itselläni asuu kaksi lapsista isän luona ja kaksi minun luonani, ja luotan täysin siihen, että isä on vähintäänkin yhtä hyvä kasvattaja kuin äitikin ja tämä otetaan jo nykyään hyvin huomioon noita asioita päätettäessä.
entä kun lapsen äiti on todennut että hän vastustaa lapsen muuttoa isän luo?
kysytäänköhän äidiltä enää tätä?
sos.virastossa totesivat että lapsen isovanhempia ja isää kuullaan.äidistä ei mainittu mitään.-ap
vaikee kyllä sanoa. Tietysti sossu yrittää ensisijaisesti sijoittaa huostaanotetun lapsen toiselle vanhemmalle, luonnollisestikin. Kirjoittamasi perusteella isällä vaikuttaisi olevan hyvät mahdollisuudet saada lapsen huoltajuus, mutta mutta...sossun päätöksistä ei koskaan tiedä.
eikä hän keksi mitään järjellistä syytä vastustaa muuttoa, hän ei voi siihen vaikuttaa kuin sen verran, että asiasta keskustellaan muutama minuutti pitempään.
mutta pelkäänpä, ettei tule saamaan poikaa.
sossutädit antaa lapsen mieluummin muualle, kun omalle isälle!