Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ja lapset mahataudissa. Mitä mieltä isän toiminnasta? (ov)

Vierailija
11.05.2010 |

Meidän kolme lasta on ollu mahataudissa lauantai-illasta lähtien. Eilen iltapäivästä aloin sitte myös itse oksentamaan. Laitoin miehelle viestin, että jos voi tuoda töistä tullessaan coca-colaa ja gefilus-mehuja. Mies tulikin ysin aikaan ja toi kyllä ostokset. Sen jälkeen läsähti sohvalle kattoon jääkiekkoa ja makasi siinä loppuillan. Aamulla lähti 6.45 töihin. Lapsista kaksi oli silloin jo hereillä ja olisivat halunneet aamupalaa. Mies vaan totesi, että äiti antaa sitten kun herää. Oksensin itse koko yön ja pääsin ylös puoli neljän aikaan.

Olenko jotenkin nyt liian vaativa, kun mun mielestä mies olisi voinut illalla laittaa lapset nukkumaan ja siistiä esim. keittiön ja olihuoneen, mitkä oli kuin pommin jäljiltä? Tai edes kysyä, että kuinka mä jaksan? Ei sillä, töihin sen olis joka tapauksessa tarvinnu lähteä mutta kysymisellä olis ehkä tullut edes sellanen olo, että se välittää. Eikä vaan pidä itsestäänselvyytenä, että kaikki hommat vaan aina hoituu!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun tauti hälle iskee, niin et suurin surminkaan auta millään tavalla.

Meillä olis mies vastaavassa tilanteessa tullut töistä kesken päivän kaveriksi.

Vierailija
2/5 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa niin mies oli perjantain pois töistä vaikka olikin terve (ainut terve meidän perheessä). Ja kaksi syytä oli kotonaoloon: mä olin niin huonossa kunnossa etten saanut itseäni sohvalta ylös, ja ne lapsetkin piti tosiaan jonkun hoitaa (5v, 4v ja 3kk). Ja toisekseen, ei tosiaankaan halunnut mennä tartuttamaan virusta asiakkaille!

Joten, mun mielestä sun mies on kyllä aika outo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pari päivää flunssassa. Varsinkin eilen oli tosi rankka päivä ja kun illalla kerroin töistä tulleelle miehelle niin ihmetteli miksen ollut soittanut häntä kotiin. No en soittanut kun ilmankin pärjäsin ja tiesin että miehellä on töissä kiireinen aika.

Illalla mies teki oma-aloitteisesti ruuan, syötti lapset, siivosi keittiön, kävi kaupassa, laittoi lapset yhdessä minun kanssani nukkumaan ja kyseli voisiko muuten auttaa.

Mielestäni miehesi käytös oli kyllä aika ala-arvoista. Toki kannattaisi asiasta sanoa järkevästi niin mies ehkä huomaisi tulevaisuudessa toimia toisin.

Vierailija
4/5 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis mies vastaavassa tilanteessa tullut töistä kesken päivän kaveriksi.

Ja jos toinen vanhemmista on jo kotona sen alle 10v kanssa, niin toinen ei voi olla. Työnantajat voivat soitella toisilleen, koska kyse valtion virastoista, ja tarkistaa tilanne.

Vierailija
5/5 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletitko, että mies oma-aloitteisesti huomaa tällaisen. 99% miehistä ei käsitä moista, koska ei heillä ole hoitoviettiä niinkuin on naisilla. Avasitkos siis suusi ja kokeilit meneenkö viesti paremmin perille korvan kautta?

Ja se keittiö ja olkkari nyt toki saa sairastaessa olla mullin mallin. Oikeesti, ei aina tarvi noudattaa rutiineja, vaan välillä tilanteen mukaan on joustettava. Kokeile ap joskus elämää "kuin ellun kanat" -tyylillä. Meikäläisellä on sellainen ja meilläpä ei siivota, jos löytyy yksikin sopiva veruke, ettei tarvi ja ollaan onnellisia. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme