Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotiaan päänsärky..

11.05.2010 |

Poikamme on siis juuri täyttänyt 5 vuotta.

Pari kk sitten hän alkoi flunssan ja kuumeen yhteydessä valittaa päänsärkyä, joka tietty silloin kuului tuohon tautiin.

Nyt myöhemmin hän on muutamana iltana sanonut, että päätä särkee ja puristaa itse käsillään päätään, että "tämä auttaa". Niskakipua valittaa joskus, mutta harvemmin päänsäryn yhteydessä.

Olen kyllä ihan hurja stressaamaan ja huolestumaan kaikesta, mutta tästä haluaisin kysyä, jos joku tietää, kuinka normaalia päänsärky voi tuon ikäisellä olla??

Olen yrittänyt yhdistää sitä johonkin, esim. tv:n katseluun tai pelaamiseen, mutta ei tämä särky ole niistäkään johtuvaa, koska voi ilmaantua muutenkin.

Näkökin on juuri tarkastettu 5v-neuvolassa, ja se oli hyvä.

Särkyyn ei ole tarvinnut antaa lääkettä, koska se menee nopeasti ohi (en saisi muutenkaan lääkettä annettua, koska poika ei suostu ottamaan mitään...)

Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on ollut ensimmäinen migreenikohtaus 5v ja se diagnosoitiin kun olin 7v. Samaan tapaan alkoi ja loppui, iän myötä kohtaukset pahentuneet. Meillä on isän puolen suvussa migreeniä lähes jokaisella, joten olisiko perinnöllisesti teillä tuo mahdollinen vaihtoehto? Toivottavasti ei kuitenkaan mitään vakavaa ole.

Vierailija
2/2 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päänsärkyä aiheutti liimakorva, joka ei oireillut mitenkään muuten kuin päänsärkynä ja jonkinasteisena kuulon huonontumisena. Aikaisemmin ei ollut mitään korvavaivoja. Korvatulehduksia oli ollut alle 1/vuosi. Lapsella ikää siis sama 5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla