Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jo toinen keskenmeno :(

Vierailija
11.05.2010 |

Olen ihan epätoivoinen. Onko mammoja. joilla ollut kaksi tai useampia perättäisiä keskenmenoja, mutta seuraava raskaus on onnistunut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme keskenmenoa ennenkuin esikoinen syntyi. Älä luovu toivosta!

Vierailija
2/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi itse kuvitella tilannettasi, mutta eräs ystäväni sai kolme keskenmenoa ennen niin paljon toivotun lapsen syntymää. Eli älä heitä kirvestä kaivoon. Sure hetki ja siirry taas eteenpäin ilman paineita, kyllä se siitä:) Uskon kovasti, että onni tulee teillekin myös lapsen suhteen. Olet kuitenkin tullut raskaaksi, eli kaikki on mahdollista.

Saako kysyä, millä viikoilla keskenmenot tapahtuneet ja onko syytä selvillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen 2 onnistunutta raskautta.

Tsemppiä!

Vierailija
4/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 3 keskenmenoa lapsien välissä. Sain kolmannen jälkeen lapsettomuuspolilta tukihoidoksi keltarauhashormonia, lugesteron heti raskauden alusta. Samaa käytetään keinohedelmöityshoidoissa. En tiedä antoiko lääkäri sen mulle kun ei muuta keksinyt, mutta elävä lapsi tuli. Lisäksi pääsin alkuraskauden aikana tosi usein ultraan. Julkinen puoli aloittaa keskenmenojen selvittelyt vasta 3 keskenmenon jälkeen. Keskenmeno on kauheaa ja sen kauheuden tajuaa vasta kun se tapahtuu itselle.

Vierailija
5/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio on kuollut kohtuun n. viikoilla 6+2-4, lääkkeellinen tyhjennys.

Vierailija
6/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kaksi ihanaa tyttöstä. Se on tosi tavallista. Jatkat nyt vain Eteenpäin, sano mummo lumessa -periaatteella, etkä anna periksi.

Vierailija
7/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä jollekin lapsettomuusasioihin perehtyneelle gynelle jo ennen seuraavaa raskauttasi (tulethan sentään raskaaksi !). Kysy voitko saada reseptin tuohon lugesteron hoitoon seuraavaa raskautta varten. Itse aloitin sen heti ekana plussapäivänä. 3 x päivässä. Auttaa käsittääkseni jotenkin ylläpitämään raskautta. Ei siitä haittaakaan varmaan olisi. No lääkärit tietävät. Itse olin lopulta km-tutkimusten jälkeen yliopistosairaalan lapsettomuuspoliklikan lääkärillä.

Vierailija
8/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tarinat antaa toivoa.

Vierailija
9/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisia. 1 sadasta naisesta saa kolmekeskenmenoa peräkkäin. Ja heistä yli 70 % saa elävän lapsen myöhemmin.

Vierailija
10/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella lääkäri tosiaan sanoi, että siellä aletaan asiaa tutkia vasta kolme km:n jälkeen. Ehkä kyselen omalta gyneltäni asiasta, kun menen jälkitarkastukseen.

Meneppä jollekin lapsettomuusasioihin perehtyneelle gynelle jo ennen seuraavaa raskauttasi (tulethan sentään raskaaksi !). Kysy voitko saada reseptin tuohon lugesteron hoitoon seuraavaa raskautta varten. Itse aloitin sen heti ekana plussapäivänä. 3 x päivässä. Auttaa käsittääkseni jotenkin ylläpitämään raskautta. Ei siitä haittaakaan varmaan olisi. No lääkärit tietävät. Itse olin lopulta km-tutkimusten jälkeen yliopistosairaalan lapsettomuuspoliklikan lääkärillä.

Vierailija
11/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi keskenmenoa, sitten terve tyttö ja sitten kolme keskenmenoa.

Eli jotenkin niitä kasautuu mulle.

Vierailija
12/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkion kehitysvirheestä, joten voi olla, ettei siinä lugestronit auta. Kannattaa vaan kokeilla. Sure suru ensin pois ja sitten ei muuta kun seksiä harrastamaan.

Vierailija
13/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tee vielä mitään. Sulla on keskenmenot kuitenkin niin alkuviikoilla tullut, että menevät vielä sattuman piikkiin. Kolmas kerta onnen tuo. Siihen on vaan uskottava ja mietittävä muita asioita välillä.

Vierailija
14/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi keskenmenoa, sitten terve tyttö ja sitten kolme keskenmenoa.

Eli jotenkin niitä kasautuu mulle.

Vierailija
15/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi keskenmenoa, sitten terve tyttö ja sitten kolme keskenmenoa. Eli jotenkin niitä kasautuu mulle.

Tupakointi, huonot siittiöt (ylil 40 v mies), huonot munat (äidin raskauden aikainen huono ruokavalio), kuume, lääkkeet, huono tuuri....

Vierailija
16/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut 2 keskenmenoa, tyttö, 3 keskenmenoa.

Juu, kyllä oltiin tutkimuksissa, mutta minkäänlaista syytä ei löydetty.

Ja emme muuten tupakoi tai käytä alkoholia ja olimme alle nelikymppisiä molemmat. Ekat 34-vuotiaana ja tokat 36-vuotiaana.

Niiden kolmen jälkeen jotenkin rasituin henkisesti, kun ne tapahtuivat niin tiheästi. Tuntui kohtuuttomalta, että kohdallani on jo 5 keskenmenoa. En pystynyt yrittämään raskautta ja nyt sitten reilusti yli nelikymppisenä yritän jälleen. Ei ehkä kovin järkevää, mutta näin nyt sitten teen.

Vierailija
17/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan huono tuuri on noista vaihtoehdoista mahdollinen. Sinun listasi oli hivenen syyllistävä.

Vierailija
18/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan huono tuuri on noista vaihtoehdoista mahdollinen. Sinun listasi oli hivenen syyllistävä.

nyt syyllistävän saa? Eihän noihin välttämättä pysty vaikuttamaan mitenkään. Ehkei kannata ola niin herkkähipiäinen...

Vierailija
19/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen raskauskolmanneksen keskenmenoissa syy on yleensä sikiöperäinen. Yli 50% tapauksista syynä on kromosomipoikkeavuudet. Muina sikiöperäisinä syinä voivat olla sikiön ja istukan rakenteelliset poikkeavuudet. Muita yleisiä keskenmenon syitä ovat tulehdukset ja infektiot: esim. toksoplasma, listeria, herpes, klamydia tai jopa vaaraton emätintulehdus levitessään kohtuun. Näiden lisäksi myös ulkoiset tekijät kuten alkoholi, tupakka tai säteily. Myös kohdun rakenteelliset ja hormonaaliset syyt voivat johtaa keskenmenoon. Harvinaisena myös naisen ja miehen immunologiset syyt.

Vierailija
20/24 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa suositellaan nykyään, että tutkimukset aloitettaisiin jo kahden keskenmenon jälkeen, sillä kolmannen keskenmenon riski kahden jälkeen on jopa 40% naisilla, joilla ei ole aiempia onnistuneita raskauksia.