Mä en osaa kävellä hitaasti....
Kuljen melkein juoksumarssia, ja sitten hengästyn ja tulee kamala hiki.
Kävin tuossa kaupassa, eikä mitään kiirettä olisi ollut. Mutta eikun, yritän hidastaa vauhtia ja katsella ympärilläni olevaa kaunista luontoa - ja taaas huomaan puuskuttavani.
Tulin just kotiin. Hiukset litimärät, samoin T-paita ja jopa hupparikin. Hikeä vois niistä vääntää.
Matkaa tuollainen 9 km.
Muilla samaa vikaa??
Kommentit (7)
Mutta kun se vauhti menee aina liiallisuuksiin ihan huomaamatta. Vastaantulevat hölkkääjät puhumattakaan sauvakävelijöistä, menevät mua hitaammmin.
Mulla on ollut aina tällainen kova kävelytyyli.
Minäkin olen tottunut kävelijä/juoksija/pyöräilijä/hiihtäjä ja lenkeillä hallitsen vauhtini ja jaksan, mutta juuri tuollaisille kauppareissuille tulee varustauduttua liian raskaasti ja käy juuri niin kuin Ap:lle. Vaatetta on liikaa, kengät on huonot, pää märkänä puuskutan perille.
Olisiko se ongelma juuri siinä lenkkeilyssä? Kun on tottunut painelemaan kunnon vauhtia, niin siitä ei pääse eroon millään ja huvikävelyt ei vaan onnistu. En osaa myöskään pyöräillä rauhallisesti.
arvaatkaapas oliko vaikeaa odotella lapsia, siinä vaiheessa kun alkoivat itse kävelemään:)
Muuten se ei haittaa, en ole kova hikoilemaan, mutta ongelmia tulee, kun pitäisi kävellä lapsen kanssa. Ei millään pää kestä sitä maleksimista...
En mäkään osaa pyöräillä hitaasti. Kaikki kamalat ylämäetkin pitää vetää niin kovalla vauhdilla, kun vain voi.
En kuuna päivänä esim. suostuisi taluttamaan pyörää mäen päälle.
Siis kävin kaupassa 4,5 km:n päässä. Mulla oli kotimatkalla reppu täynnä painavia ostoksia ja lisäksi kaksi kassia, yksi kummassakin kädessä.... ja mä vaan saamari puuskutan menemään, enkä osaa hiljentää. Vaikka kuinka päättäisin ottaa kauppareissun hyötyliikunnan kannalta, ei onnistu. Kun hidastan vauhtia ja ajattelen, että matkaa riittää eikä ole kiire, niin taas muutaman minuutin päästä huomaan meneväni juoksumarssia.
Mä olen varmaan naurettavan näköinen, kun tulen kaupasta. Läähätän repun ja kahden muovikassin kanssa ylämäkeen kamalaa kyytiä, kuin viimeistä päivää....
Olen tottunut kävelijä ja siksi kai kuntoni on melko hyvä.