Onks vaikeeta vai tosi vaikeeta päästä lukemaan psykaa?
Kommentit (9)
on tosiaan se tilastotiede, joka pitää olla hallussa. Se on mielestäni perseestä, koska esim. mulla olis ollut lahjoja alalle, mutta matikassa olen surkea. Hautasin nuo haaveet alkuunsa.
Se vaatii lähinnä hyvää loogista päättelykykyä ja kokonaisuuksien + lainalaisuuksien hallintaa.
T: Lyhyt matikka M ja silti Helsingissä opiskellut
kaikkialla tosi vaikeeta. Esim tampereella sisäänotetaan huimat 1% hakijoista..
Se vaatii lähinnä hyvää loogista päättelykykyä ja kokonaisuuksien + lainalaisuuksien hallintaa.
T: Lyhyt matikka M ja silti Helsingissä opiskellut
jos matikka on sitä tasoa kuin mun, niin ei todellakaan olisi kannattanut lähteä pyrkimään tuonne. M on kuitenkin vielä ihan ok arvosana, mä en edes kirjoittanut matikkaa.
Se vaatii lähinnä hyvää loogista päättelykykyä ja kokonaisuuksien + lainalaisuuksien hallintaa. T: Lyhyt matikka M ja silti Helsingissä opiskellut
jos matikka on sitä tasoa kuin mun, niin ei todellakaan olisi kannattanut lähteä pyrkimään tuonne. M on kuitenkin vielä ihan ok arvosana, mä en edes kirjoittanut matikkaa.
Piti muuten vielä mainita että Psykan maisteritutkintohan on tutkijakoulutus (varsinkin Helsingissä painotetaan tutkimusta). Että siltä pohjalta kannattaa haaveilla tästä ammatista. HC tiedettä ja tieteen tutkimusta. Ei pelkkää Freudilaista sohvilla lepäilyä :)
Siis tilastotieteen kirja pääsykoemateriaalina. Ja hakijoitakin riittä. Mutta ei se ole este päästä sisään.
T. satojen joukosta opiskelupaikan napannut ihan tavallinen nainen
Ot, minusta on outoa että psykaan ei ole mitään soveltuvuushaastattelua
Se vaatii lähinnä hyvää loogista päättelykykyä ja kokonaisuuksien + lainalaisuuksien hallintaa. T: Lyhyt matikka M ja silti Helsingissä opiskellut
Piti muuten vielä mainita että Psykan maisteritutkintohan on tutkijakoulutus (varsinkin Helsingissä painotetaan tutkimusta). Että siltä pohjalta kannattaa haaveilla tästä ammatista. HC tiedettä ja tieteen tutkimusta. Ei pelkkää Freudilaista sohvilla lepäilyä :)
olemaan. Itse olen opiskellut suomen kieltä, eikä se todellakaan ole mikään opevalmistamo, kuten esim. Jyväskylän laitos on (ja ilmeisesti kai vähän muutkin suomen kielen laitokset Suomessa). Mulle se kyllä sopi, koska en missään vaiheessa harkinnut opettajan ammattia.
Mä lueskelin juuri sitä uudehkoa suomalaista Freud-kirjaa (siinä oli siis eri artikkeleita), ja olin todella yllättynyt siitä, että psykoterapiaa tutkitaan niin vähän. Sitä ei myöskään opeteta yliopistotasolla, mika mielestäni on kummallista. Terapiakoulutus käsittääkseni on lähinnä järjestöjen vastuulla.
ei pääse lukeen oikeeta psykaa viidennellä yrittämälläkään! Sospsykaan pääsee heti. Se on vähä niinku et ne jotka ei pääse poliiseiksi ni alkaa vartijoiksi.
jos olet kiinnostunut psykologiasta, mutta et ole matemaatikko. Vaikkei psykka kiinnostaisi, mutta olet lahjakas matematiikassa, piece of cake.
Muista yliopistoista en tiedä.