Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön mitat huolestuttaa!

Vierailija
10.05.2010 |

Tyttäreni on 13vuotta vanha yleisterve 165cm pitkä, mutta vain n. 39kg painoinen ? Painosuhde huolestuttaa minua, onko teidän mielestänne suhde ihan normaali? Tyttö on ulkoisestikin katsottuna todella hoikka!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun saman ikäinen saman pituinen tyttö painaa n. 50 kg, ja hoikalta näyttää hänkin. Onhan se tietty ruumiinrakenteestakin paljon kiinni, miltä näyttää, mutta silti on tosi vähän tuo 39 kg.

Vierailija
2/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan älyttömän yleistä, paljon yleisempää mitä aikuiset osaa arvata. Minulla on 15v poika jonka luokalla/kavereista (siis tyttöjä lähes kaikki kaverit) enemmän kuin jokatoisella on jonkinsortin laihdutus menossa vaikka mitään tarvetta ei olisi. Samoin jossain nuorten palstoilla listataan syömisiä päivänmittaan ja todella moni ei syö juuri mitään, tyyliin tomaatti ja omena päivässä.

Poikani on myös alkanut laihduttamaan, kun on "lihonut" eli päässyt lähes normaalipainoonsa, ennen 8kg alipainoa:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syö IHAN normaalisti!

Vierailija
4/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni syömishäiriöinen onnistuu huijaamaan syövänsä normaalisti, oikeasti piilottaa ruokaa tai oksentaa ruuan jälkeen.

Koska syö IHAN normaalisti!

Vierailija
5/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän jopa ottaa lisää ruokaa!

Vierailija
6/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä puutu mitenkään. Kyllä se paino tasoittuu jos ruokahalu ja elämäntavat on ok.

Vierailija
7/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino vaan tulee perässä, siihen ei välttämättä voi juurikaan vaikuttaa, jos lapsi syö kunnolla. liikuntaa ei kannata alkaa vähentämään.

Vierailija
8/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitä tekisi. Jos kerran syö kunnolla ym., niin en olisi turhan huolissani.

Itse olin myös todella hoikka yläaste- ja lukioikäiseni, ihan ilman mitään laihdutuksia. Kauhistelin aina terkan näyttämiä "normaalipainon" lukemia, ajattelin, etten koskaan olisi niissä mitoissa... Mutta niin vain on aika tehnyt tehtävänsä, nyt 20 vuotta myöhemmin olen kyllä ihan normaalipainoinen, mutta varsin kaukana niistä teinimitoista :)

Itse olisin ennemminkin huolissani niistä "normaalin" yärajalla olevista nuorista. Iän mukana kun useimmille kuitenkin tulee painoa lisää, niin ovat sitten todella ylipainoisia.

Jos tyttäresi malliltaan hoikka eikä kuukautisetkaan alkaneet, niin todennäköisesti muotojen "naisellistuessa" kilojakin tulee hieman. Ja aikuisenkin on siten varaa muutama kerätä. Mutta kannattaa tietysti hieman tarkkailla lapsen painoa, ettei ainakaan tuosta enää hoikistu.

Tyttäreni on 13vuotta vanha yleisterve 165cm pitkä, mutta vain n. 39kg painoinen ? Painosuhde huolestuttaa minua, onko teidän mielestänne suhde ihan normaali? Tyttö on ulkoisestikin katsottuna todella hoikka!!!

Vierailija
9/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tyttäresi on kasvanut viimeisen vuoden aikana? onko painoa tullut lisää? paino laskenut? Onko allergioita? keliakia? Kuinka tyttö syö?

Ei todellakaan ole normaali paino tuon pituiselle tytölle.

t. Anorektikkotytön terkkariäiti

Vierailija
10/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tyttäresi on kasvanut viimeisen vuoden aikana? onko painoa tullut lisää? paino laskenut? Onko allergioita? keliakia? Kuinka tyttö syö? Ei todellakaan ole normaali paino tuon pituiselle tytölle. t. Anorektikkotytön terkkariäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan