Nukahtaako teidän lapset itsekseen?
Kommentit (13)
ovat kyllä kaikki kolme nukahtaneet aina iteksiään...
...tällöin harvoin päiväunille. illalla ei ole ikinä nukahtanut isekseen. kaipa se joskus...
poika 2,5v.
Esikoinen oppi nukahtamaan itsekseen jossain vaiheessa mutten muista milloin. Seuraavat kolme lasta olemme laittaneet sänkyyn, peitelleet ja hyvän yön toivotusten jälkeen ovat jääneet sänkyyn.
Toki on heilläkin ollut vaihtelevasti eri syitä joiden varjolla on noustu pois sängystä ettei ihan vielä olisi tarvinnut mennä nukkumaan.
Kuopus 2 v (ja kyllä koululainenkin nukahtaa ite). Nukutusruba meni jo aivan naurettavaksi, joten päätimme että se on loppu nyt. Jokusena iltana tyttö huuteli ja itki hieman peräämme, mutta todella helpolla päästiin. Alle 10 kertaa illassa piti likka palauttaa sänkyynsä alle viikon ajan. Sen jälkeen on käynyt nätisti itse nukkumaan iltasadun jälkeen.
(Veli oppi vasta 4-vuotiaana lahjonnan kautta. Yritettiin sinnikkäästi aiemminkin.)
kaikki nukahtavat itsekseen - mutta vanhemmilla oli 2v muutaman kuukauden kausi, jolloin eivät nukahtaneet ja nukkumaan meno oli yhtä taistelua.
Olen henkisesti jo varautunut, että sellainen kausi on kuopuksen kanssa tulossa....
kun meillä on aina luettu iltasatu lapsille!
kun iltaimetys loppui, jätettiin sänkyynsä. Nyt ipanat 2 ja 6, molemmat nukahtavat itsekseen- Kummallakin on ollut kausia, jolloin piti palauttaa punkkaan, kuopus olis sitkeämpi tuossa 1,5 vuoden tienoilla. Meni reilu viikko niin, että kipitti pois 5-30 kertaa illan aikana...
mutta ei 2-vuotiaamme siihen koskaan nukahda. Sadun jälkeen valo pois ja poika jää sänkyyn nukahtamaan itsekseen.
on nyt 3 ja nukahtaa itsestään kun vie sänkyyn, mutta nuorempana oli aika hankalaa juoksutti ja piti silitellä ja laulaa ja luke ..joskus meni 1,5 tuntiakin. Alkoi nukahtaa hyvin joskus 2 vuoden jälkeen, mutta iltakirjan ja pusujen jälkeen ja ovi pitää olla auki että näkee äidin.
Nyt sitten nuoremman kanssa päätin tehdä toisin. ALoitin aluksi niin, että laitoin lapsen nukkumaan pullon kanssa. Nukahti sinne itsekseen. tätä jatkui noin 3kk (oli niin helppoa etten meinannut raaskia ottaa pullo pois) mutta nyt sitten olen viikon verran laittanut sänkyyn ilman pulloa. Noin kerran olen vienyt nukkumaan laittamisen jälkeen sänkyyn kun on huudellut tai tullut pois, mutta eilen illalla jäi ensimmäisellä kerralla.. JA ovi kiinni toisin kuin esikoisella.. Ja nuorimmainen on nyt 1v 3kk
Omat lapset siis. Kaikki hoitolapset ovat nukahtaneet päiväunille itse, kun olen sänkyyn heidät pistänyt, nuorimmat 10 kk:n ikäisinä.
Kaikki nukahtavat itsekseen omiin sänkyihinsä.
ja toinen 1.5 v molemmat nukahtavat itsekseen kun vie sänkyihin.