*^*^*Pitkään tuhtaavien ToUkOkUu*^*^*
Kommentit (43)
Adalmis: HYVÄÄ LOMAA!! Mulla on vielä 2 päivää töitä ja sitten loma! (tai siis työttömäksi päädyn, mutta tod.näkösesti elokuussa työt jatkuu) Tai onhan mulla kyllä itseasiassa lomaa.. Tämän päivän oon lomalla ja sit to ja pe :D Mun pitää lomat pitää pois ennen työsuhteen päättymistä.
Kiva kuulla susta tinttis.. Ja mukava kun olet saanut hiukan lomailla :) Se on aina piristävää! Kyl se aukkari mitä todennäiköisimmin sujuu oikein hyvin :) Tsemppiä sinne!
Ennuli: Olen kyllä lääkkellisten inssien kannalla siinä tapauksessa jos ei ole löytynyt mitään muuta merkittävää syytä lapsettomuudelle.. Jos vaikka omat luomu munasolut on huonoja niin lääkkeillä ne saadaan parempilaatuisiksi ja pelkkä inssikin voi riittää! Uskoisin että meillä kyse on juuri minun huonolaatuisista munasoluista (vaikka ne tosi hyviltä/oikean kokosilta ovat vaikuttaneet ultratessa luomu kierrossa) ja uskon että meillä todellakin on mahdollisuudet onnistua insseillä kun on vaan hormonit avustamassa. Sen todisti tuo heti ensimmäinen onnistunut inssi! Uskoisin että lääkkeillä oli siinä onnistumisessa vaikutuksensa! Ja voi kun toivoisin niin kovasti uutta onnistumista.. Ei tahdo lähteä syksyllä IVF:ään :( On ne paljon vielä rankempia hoitoja..
ON: Täällä on taas tissit kipeytyneet! Mutta näinhän oli myös viime kierrossa ilman positiivista lopputulosta! Mulla ei koskaan luomukierroissa oo ollu tissit kipeenä ennen menkkoja.. Mut näköjään näissä lääkkeellisissä kierroissa on sitten eri asia. Oikeastaan mitään muuta mikä voisi raskauteen viitata ei ole.. Vielä pitäisi vajaa viikko jaksaa jännätä! Oon niin jo nyt repimässä pelihousuni tämän asian kanssa että tuskin maltan olla testaamatta ennen sunnuntaita :/ Varsinkin kun on nuo lomapäivät loppuviikosta eikä juuri parempaakaan tekemistä :D
Nelli pp 10
Hei kaikille!
Avasin meille toukokuun pinon.. Johan tässä ollaan jo kolmasosa toukokuustakin eletty :)
Eilen alkoi sitten odotetusti kp1. Soitin tässä aamusella polille ja onneksi päästään inssiin jälleen. Se on sellanen millä jaksan taas eteenpäin. Tuntuu että ilman inssiä ja lääkkeitä ei ole mitään toiveita onnistumisesta. Meille piti alunperin tehdä kolme inssiä, eli tämä olisi viimeinen, mutta koska se ensimmäinen onnistui niin tämän jälkeen tehdään vielä ainakin yksi. Ja kun tässä olen tuota kalenteria laskeskellut niin on pienet mahdollisuudet sittenkin että se viimeinenkin ehdittäisiin tehdä ennen polin kesätaukoa :) Eli ihan valoisalta jopa näyttää nyt tilanne kuitenkin loppujen lopuksi. Paremminkin tietenkin asiat voisivat olla, mutta ovt ne nyt kuitenkin niin hyvin kuin tilanteeseen nähden voi olla!
KP: Onhan mulla toi yksi koira.. mutta jostain syystä en ole kauheasti löytänyt voimia siihen että alettaisiin harrastamaan jotakin. Olen kuitenkin saanut pientä helpotusta siitä että ollaan alettu kävelemään pidempiä lenkkejä iltaisin. Kävelyynkin saa melko hyvin purettua turhautumista.
Tinskulle ja heljalle toivotaan että olisi apua siitä terapiasta! Itselläni ei ole moisesta mitään tietämystä tai kokemusta..
Emma: Kiva että saitte ajan sairaalaan :) Meillä meni ensikäynnin jälkeen niin että saatiin lähete ainoastaan miehen näytteeseen!! Mulla on aikasemmasta liitosta lapsi niin lääkärit sitten päättivät ettei minussa pitäisi olla vikaa ja lähetteen sai ainoastaan mies! Voi että mua suututti silloin! No miehestähän ei löytynyt vikaa ja koska mulla oli endometrioosi epäillys niin sain sitten ajan tähystykseen jonka yhteydessä tehtiin aukkari.
Eli meillä oli ensi käynti muistaakseni kesäkuussa ja joulukuun alussa olin vasta siellä tähystyksessä. Sen jälkeen kävin tammikuussa yhdessä verikokeessa ja helmikuulle tuli aika inssi-suunnitteluun. Ja nythän meillä on takana kaksi inssiä ja melkein se vuosi kulunut ensikäynnistä! Mutta kaikilla menee noi aikataulut varmastikkin todella henk.kohtasesti. Eli vaikea sanoa kauanko menee teillä mihinkin. Mutta tsemppiä matkaan!
iiris: Tsemppiä sullekkin käyntiin! Tule meille sitten heti kertoon miten meni! Teilläpä on paljon kertyny yrityskertoja.. Mulla vasta käynnisty yk23 vaikka meillä on melkein saman verran yritystä ajallisesti takana. Meillä on alotettu yritys 06/08. Muutaman kierron olen joutunut jättämään yritystä välistä lääkärin määräyksistä.
Niin joo ja Emmalle piti vielä sanoa että lääkäri varmaan tekee sisäultran sillä eka käynnillä. En osaa sen kummemmin sanoa olisiko parempi että olisi joku muu ajankohta kierrosta kuin tuo mikä sinulle osuu.. Mutta ultraan saat varautua.
Nelli kp2/28 (2vuotta yritystä uhkaavasti lähestyy! Ja väkisten tuleekin täyteen koska seuraava mahdollinen plussa menee sinne kesäkuulle jolloin aikanaan yritys aloitettu)
pystyssä Nellin inssiin :) ja kaikille muillekin yrittäjille.
Innostuin kirjottamaan kun oli huhtikuun pinossa tekstiä vyöhyketerapiasta. Ite oon kokenu siitä apua nimenomaan kipuihin (suolistossa endoa) ja onhan se ihanan rauhottavaa/reuntouttavaa. Alussa kävin viikottain, nyt kierron puolivälin paikkeilla eli reilun 3 vkon välein. Raskaaksi en ole tullut, mutta muuten apuja tullut joten en ole lopettanutkaan. Itsellä kipeimmät paikat ovat olleet säären ylä-sisäreunassa olevat pisteet ja kantapään sisäreunan pisteet (vaikea selittää oikeita kohtia...), nämä kuulemma kohtuun liittyviä pisteitä.
omaan napaan sitten: edelleenkään mies ei halukas näytteen antoon, haluaa ns luomulapsen... Terolutilla yritetään kuitenkin vähän pidentää kiertoa, jos vaikka siitä olisi jotain apua (kierto lyhyt 21-23 pvää). Nyt kp 22 ja vajaan vkon on ollut menkkakipuja ja rinnat kipeät, taitaa Terolut myllertää. Haalean ovisplussan sain vappuna, mikä enteilis "pitkää" kiertoa, mutta skeptinen olen näillä yrityskierroilla.
laskinkohan sit ihan oikein noi yrityskerrat?? jos sulla Nelli on 10 vähemmän..no outoa..No lekurilla käyty, ja niinkin ihanasti kävi tuuri kierron suhteen että eka inssi tehdään näillä näkymin viikon päästä tiistaina. Ei sen enempää tartte odotellla, mä olin jo varautunu että menee kuukauden päähän..
Naislääkäri oli aivan huippu mukava, ainoo että teilas mun systeemit täysin, kerroin tästä palstasta sen että täältä saa vertaistukea, siitä ideasta ei tykänny.Lähinnä sanoi että ei kannata siellä olla vaan se simpukkasivusto on parempi ja sen teilas että netistä tilaan ovistestit, nekään ei ole hyviä vaan ainoa oikea on glearblue..
Mutta muuten vastas kaikkiin kysymyksiin ja kertoi kaiken oleellisen ja tsemppas kovasti..
No mulle tehtiin ultraääni kuvaus ja suunniteltiin se että milloin tapahtuis mitäkin, täällä on myös keskussairaala kesän tauolla mutta saa mennä yksityiselle (onneks maksusitoumuksella) jatkamaan hoitoja, että jos(kun) ekasta inssistä ei tärppää niin ei mene syksyyn että saa taas jatkaa. No nyt pitänee aloittaa perjantaina ovistikuttelu ja sitten jännäilee..
Niin tosiaan mulle tehdään inssi luonnolliseen kiertoon, että ei onneks tartte pillereitä nappailee, tietty jos ei tärppää kolmeen ekaan inssiin niin sitten hormoonit (vai mitä ne nyt oli:) otetaan lisäksi.
Mutta on tää niin jännää aikaa :D Sori sekavasta viestistä :) on tää niin ihmeellistä..kyllä oltais toivottu että mukelo olis tullu luonnollisesti mutta mutta..toivotaan että näin ees tärppäis..
nyytikki: oletko jo kauan syönyt teroluteja? Onko niistä ollut yhtään apua kierron pidentymiseen? On sulla kyllä aika lyhyt kierto muuten olemassa..
iiris: Kiva että sulla on hyviä lääkäri kuulumisia. Kumma kyllä noi sen omat mielipiteet tästä palstasta ja netin ovistikuista.. Samanlaisen oviksen oon minä ainaski niilläki saanu bongattua kuin mitä olisin clearbluella saanut. Olen vaan säästänyt huimasti rahaa :) Mutta kiva että lääkäri muuten vaikutti ihan asiansa osaavalta ja mukavalta!
Miten noi yksityiset klinikat.. Oon ite luullu että neki on kesätauolla. Ainaki heinäkuun? Mun tietääkseni ainaki väestöliitto ja muistaakseni joku toinenkin. En ole kuitenkaan ihan varma, kertokoot tämän asian joku joka paremmin tietää. Mutta siis hyvähän se olis jos sinne pääsee kesän ajaksi hoitoon! En mä sillä tuota klinikoiden kesäaukoa ottanu puheeksi, sen vuoksi vaan että osaat varautua että niillä voi myös olla siellä taukoa.
Oliko teillä iiris puhetta että montako ne tekee vielä hormoneiden kanssa inssejä jos nämä luonnolliseen kiertoon tehdyt kolme ei auta?
Mutta nyt vaan tsemppiä sulle että se ovis sieltä löytyy ja inssiin pääsette! :)
ON: Kipuja on mutta pikku hiljaa alkaa helpottaan. Oikeastaan viime menkkojen (km) kipuihin verrattuna nämä kivut ei ole nyt olleet mitään vaikka kipeää nää menkat taas tekeeki.
Tänään olisi sitten taas ensimmäisen clomi-annoksen vuoro tälle kierrolle. Saapa nähdä mitä tällä kertaa saadaan lääkkeillä aikaan :/ Viimeksi ei ollut oikein hyvä saldo (vain yksi melko hyvän kokoinen rakkula), luonnollisella kierrollaki on ollu parempaa saldoa (kaksi hyvän kokoista rakkulaa useasti) kuin mitä oli viime kierto. Mutta varmaan se ero on että kuitenkin lääkkeillä kasvatettu munasolu on ehkä paremman laatuinen ko mitä sitte mun luonnollisissa kierroissa. Vähäisempi mutta parempilaatuisempi tulos, näin pitää ajatella :D
Nelli kp3/28
Nelli: söin teroluteja viime keväänä kuusi kiertoa ja nyt aloitin uudelleen meneillään olevasta kierrosta. Edellisellä kerralla kierto saatiin pitenemään 25-26 päivään. Välillä oli luomunakin tuo, mutta nyt taas alkoi lyhenemään ja siksi otin lääkeet uudelleen mukaan. Saan aikapaljon oireita terolutista, siksi jätin parisuhdekriisin ajaksi pois. Oireita mm turvotus, erittäin kipeät rinnat (normistikin on kipeät mutta ei näin paljoa) ja menkkakivut koko kuurin ajan.
Pidän peukkuja että seuraava inssi tuottaisi tulosta!
Iiris: oon muutamalta taholta kuullut kommentteja varsinkin mammaksi testeistä ja huomasin että iste en saa kunnon ovis plussaa mammaksi testeillä, vaikka toisenmerkkisillä tulee selkeä plussa. Halpoja ne on ja siksi ne käytössä, olen vain alkanut tulkita niitä niin että kun testiviivan väri tummenee edellisistä päivistä niin sitten on plussa vaikka ei olisikaan tummempi kuin kontrolliviiva.
Vertaistukea täältä saa, sitä ei pitäisi mun mielestä lääkärinkään kistää! Sen ymmärrän että palstalta ei voi lääketieteellisiä juttuja noukkia (esim lääkeannoksia tms), mutta kai niistä nyt keskustella voi...
Nyytikki kp23/20-25, yk paljon (yli 4 vuotta)
Nelli. Pahoittelut tädistä ja paljon tsemppiä seuraavaan inssiin! :)
Täällä täti saapui niinkun oli odotettukin, eli ihan tavalliseen tapaansa ja ajoissa. Saas nähdä nyt miten ensi kierrossa käy. Ajattelin kyllä "skipata" senkin kierron ja yrittää vasta sitten kesä-heinäkuussa. Olen vaan niiiin kyllästynyt tähän jatkuvaan yrittämiseen ja ettei sitten onnistu (siis saamaan miestä oviksen aikaan petiin ja muutenkin). Jos kierto pysyisi samassa, niin ovis osuisi kesällä viikonloppuun. Silloin ainakin olisi helpompi puuhailla, ajankohta siis helpompi. Olen antanut tälle "projektille" vähän lisäaikaa, joten jos ei syksyllä viimeistään onnistu, niin tämä yritys loppuu tähän (silloin yritystä kolme vuotta täynnä). Viime viikolla oli jo ihan sellainen tunne, että näin on ihan hyvä kun on nuo kaksikin lasta. Mutta vähän toivo nosti päätään, kun laskin, että ovis voisi osua kesällä viikonloppuun. Epätoivoistako... ? :)
Pienemmällä (3,5v.) on ollut ihan kamala yskä tällä viikolla. :( Kuumettakin oli toissapäivänä jo 38 astetta, mutta nyt onneksi jonkin verran jo laskenut. Mutta parina yönä olen noussut antmaan yskänlääkettä, ja tuli niin elävästi mieleen vauva-ajan yöheräilyt. Ja rupesin ajattelemaan, että jaksaisinkohan sellaista kuitenkaan. ?
Minulla on hartiat tosi jumissa. :(
Tsemppiä ja hyvää helatorstaita! :)
Kp 1/27-32
Mulla on yli kahden viikon ajan ollut menkkamaisia kipuja. Välillä kestävät esim koko iltapäivän, välillä taas jotain 15min ja sillä selvä. Mielestäni tämä ei voi olla tavallista mahakipua, sillä olen tottunut syömään kaikkea, minua ei ole ikinä närästänyt tms... Ja uskon kyllä menkkakivut erottavani tavallisesta mahakivusta. Ei limoja, ei vuotoa, ei mitään. Eilen tuhlasin (tyhmä minä) Clearbluen digitestin ja negahan se oli. Yleensä on tuntemuksia noin viikkoa ennen vuodon alkua, eivätkä ne mitenkään haittaa elämää. Esim eilen kivut olivat kuitenkin aika kovat. Munasarjakysta?
Tympii, stressaa, hermostuttaa. Tuntuu etten ole mikään nainen kun minulla ei parhaassa hedelmällisyysiässä (26v) ole edes kunnollisia kuukautisia!!! Mistään raskaaksitulosta puhumattakaan. 9kk yritystä meni varsin mukavissa tunnelmissa, mutta nyt alkaa nostaa päätään ikävämmät tunteet. Ja kuvitelkaa, yritystä tosiaan 9kk ja yk 5!!!
Myönteistä on ruokaremontti mihin olen kyennyt vuosien kipuilun jälkeen. Syön mm aamupalaksi kaurapuuroa vehnäleseillä ja olen ruvennut syömään siemeniä ym terveellistä. Toivottavasti painokin tippuu jossain vaiheessa. Verikokeitteni tulokset olivat ok, joten ainakaan piilevä diabetes ei selitä lapsettomuutta... Kamalaa jos/kun omalla ylipainoisella elämäntavallani aiheutan itse tämän lapsettomuuden...
No, poliaikaa odotellessa...
Toukokuussa plussia meille kaikille!
Tinsku
Hei,
Meille syntyi pikkuinen keskospoika 2.5. sektiolla rvlla 28+5 pahan raskausmyrkytyksen vuoksi, painoa pikkuisella 960g ja pituutta 36,5cm. Päivä kerrallan eletään ja uskotaan ja luotetaan, että kaikki sujuu mahdollisimman hyvin.
Tsemppiä teille kaikille.
t.Asteri ja pikkuinen 11 vrktta
ja jaksamista pienen kanssa! Toivon että itse toivut hyvin ja pieni kasvaa ilman takapakkeja :)
Onnittelut pienestä pojasta! Voimia teille ja etenkin pojalle, että jaksaa kasvaa isoksi ja vahvaksi! :)
Nelli: kurja juttu, ettei inssi tuottanut tulosta. Hyvä kuitenkin, että pääsitte heti uuteen yritykseen. Jospa kolmas kerta toden sanoisi!:)
Itsellä menee taas kierron loppupuolta, hyödynnetty on, mutta tulos jää taas ensi viikolle nähtäväksi..
Ihana sää, ehkä tämä aurinko sais muunkin kasvamaan, kuin vain luonnon! :)
Sofi
Nelli: mä aloitin agilityn ja hurahdin siihen täysin, joten siihen mun energiani on tällä hetkellä suuntautunut. Ja muutenkin paljon koiran kanssa touhuamista.
Mutta täällä nyt otetaan ihan rauhassa.
Ensinnäkin Onnea Asterille ja paljon tsemppiä pikkuiselle!
Nelli: Toivottavasti kolmannella kerralla lykästää ja kiva, että neljäskin on vielä tiedossa, niin ei tule mitään paineita tällä kertaa! Muuten, onko nuo rajat (kolme inssiä) kunnalliselta, vai julkiselta puolelta? Eli onko ne tehty veronmaksajien euroja ajatellen :/ vai ihan teitä itseänne ajatellen?
Tinsku83: Kylläpä sun tekstisi kuulostaa edelleen ihan kuin omasta näppiksestä lähteneeltä! Itsellänikin on ollut ihan kummallisia kipuja liki kuukauden ajan! Mulla se kyllä selvästi johtuu säännöllisen vuodon puutteesta, sillä kun nuo teroluttien avulla käynnistyneet neljännesvuosittaiset lopulta loppuivat, on olokin helpottanut. Toisaalta vuodot olivat kyllä ihan hirveät! Itsekin olen myös muuttanut ruokatottumuksiani, kun BMI on hieman koholla, joten tsemppiä siihenkin puuhaan!
iiris83: Kuulostaapa mukavalta, että saatte maksusitoumuksella jatkaa hoitoja vuodenajasta riippumatta! Ja omaan kiertoon on varmasti mukavampi inssailla, kun ei ole ihan hormonipöllyissä koko ajan =)
ON: Hermostuin lopullisesti kunnalliseen hoitoon, joka on ollut todella tylyä ja aiheuttanut liki enemmän harmia kuin hyötyä. Viimeinen pisara oli, kun yritin varata aikaa seuraavaan tutkimukseen (SSG), enkä taaskaan saanut aikaa, sillä putiikki on täynnä. Hoitajan mukaan meillä ei ole mitään kiirettä, sillä emmehän me kuitenkaan saa mitään hoitoa lapsettomuuteen vielä vuoteen! Entäs ihan vaan mun kropan saaminen normaalikuntoon, että niiden luomulasten saaminen olisi edes teoreettisesti mahdollista?? Tartuin siis puhelimeen ja kokeilemmekin onneamme seuraavaksi yksityisellä puolella, josko sieltä saisi apua sekä mulle, että siinä samassa myös meidän baby-projektille ;)
Aurinkoisia päiviä toivotellen,
ronja
ja pienelle kauheasti voimia, että jaksaa kasvaa!!
Omaan napaan ei mitään. kp 23/28. Tympii ja masentaa. Pian tulossa vielä ystävien vauvan kastejuhlat, en haluaisi mennä, mutta pakkohan se on.
inkeri mieli maassa
Meille syntyi myös 22.4. pieni tyttö (49 cm,
2 820 g). Alku on mennyt melko lailla sumussa kaiken koetun ja stressaavan raskauden jälkeen. Nyt alkaa kuitenkin helpottaa ja pikku hiljaa pääsemme kiinni arkirutiineihin.
Nellille kiitokset onnitteluista toisella palstalla ja hirveästi onnea inssiin!
Tsemppiä ja plussatuulia myös kaikille muille teille! Yrittäkää pitää lippu korkealla, vaikka se ei niin helppoa aina olekaan. Toivoa kuitenkin on - me saimme vihdoin sen oman "paketin" kolmen vuoden yrittämisen ja yhden keskenmenon (rv20) jälkeen.
Terkuin Pola
Olen ollut reissussa kun oli helatorstain vuoksi ylimääräinen vapaa ja perjantain olin ottanut myös vapaaksi :) Meidän pitää käyttää kaikki pidemmät vapaat hyväksi koska miehellä ei ole kesällä kuin 4 päivää lomaa sen vuoksi että hän vaihtoi työpaikkaa tuossa kevättalvella.
Asteri onkin täällä sen aikana käynyt kertoilemassa uutisia! Paljon onnea pienokaisesta ja voimia pikkuiselle kasvuun ja äidille pienen hoitamiseen! Käy kertoilemassa pikkuisen ja itsesi kuulumisia aina välillä!
ronja ryövärintytär: Kunnallisella on tuo raja 3-4 inssiä (ainakin meidän sairaalassa) En tiedä kuinka paljon käytännöt vaihtelee eri hoitotahojen mukaan. Uskoisin että ne on tehty sitä ajatellen mikä kannattaa.. Jos ei onnistu noilla 3-4 kerralla niin ei varmaan kannata jäädä niihin hukkaamaan aikaa ja rahaa. Inssissähän ei ole mikään kauhean suuri onnsitumisprosentti olemassa. Eli tod. näkösesti ne rajat on hiukan kaikilta puolilta ajateltuja :)
ON: Clomit kaikki syöty tälle kierrolle ja eilen aloitin pistelyt. Keskiviikkona olisi sitten meno ultraan katselemaan kuinka on rakkulat kasvaneet!
Inkerille jaksuja kastejuhlaan ja muutenkin! Ja kaikille muille myös!
Nelli kp 9/28
Löysinpä taasen tännekin. Menkat puoltoistaviikkoo myöhässä ja olo tosi outo. Testi näytti aamulla negaa kuitenkin niin enpä tiedä mitä pitäisi ajatella. Lapsettomuuspolilta ei oo kuulunu mitään. Ovat kai sitten joskus sieltä yhteydessä, ainakin lähete on sisässä.
"Mahtavuutta" lisää sekin, että taasen yks työkaveri on paksuna. Olivat pillerit jättäneet pois ja samantien *naps*. Kyllähän se epäreilulta tuntuu vaikka kuinka olisi toisen puolesta onnellinen :(.
Polalle paljon onnea vauvan johdosta! Ihana juttu!
Onnea Pola ja pieni neitonen!!
Me päästiin kunnalliselle puolelle muuten takaisin hoitoon, ilman ongelmia. Soitin neuvolaan, ja kyselivät tiedot ja mitä yksityisellä puolella oli tehty. Käydään kesäkuussa juttelemassa lääkärin kanssa ja ilmeisesti sit saadaan samantien lähete inssiin. Hieman helpottaa, toisaalta on viel aikaa tuhdata luomusti, mutta toisaalta jotain apua tulossa viimestään syksyllä, hope so! En tiedä, millaset jonotusajat täällä meillä on.
Nellille toivotaan hyviä rakkuloita siellä ultrassa =) Ja muille tsemppiätsemppiä!!
inkeri kp25/28
Täällä tuli eilisestä testistä roskisplussa. Ei tietty pitäis mennä jälkikäteen kattelemaan niitä mutta totta kai katoin. Enpä oikeen tiiä mitä tekis. Ei kai voi muuta ku ootella. Ainakaan vielä ei oo menkkaoloa näkyny. Phuuuuuuh :P.
Paljon aurinkoa kaikille!
Tinttis: Älä turhaan jännitä sitä aukkaria, ei se oo ollenkaan paha! Se on tietty yksilöllistä, mutta ei mulla ainakaan mitään traumoja siitä jäänyt. Burana 400 otin ennen toimenpidettä, en tiedä olisinko tarvinnut sitäkään. Inhottavampi toimenpide on esim. papa-testi mun mielestä.
Nelli: Sain lääkärin kiinni. En huomannut tuosta IVF:stä paljon kysellä, kun lääkäri alkoi kovasti meille suosittelemaan inssiä! Hänestä sitä kannattaisi kokeilla 2-3 kertaa ennen raskaampia IVF-hoitoja. Toki tästä kustannuksia tulisi, sillä meillä ei tosiaan julkisella näitä inssejä tehdä, vaan yksityiselle pitäisi ultriin omalla paikkakunnalla ja itse toimenpiteeseen toiselle paikkakunnalle yksityiselle mennä. Ja tämä voisi olla edessä jo elokuussa! Hui! Emme ole vielä päätöstä asian suhteen tehneet, vaan rauhassa mietimme kesän ajan, mutta alkoi kyllä jotenkin houkuttelemaan tuo inssi...
Lääkäri lupasi kirjoittaa Teroluteja koko vuodeksi (kun ne kerran tasoitti kiertoani) ja lupasi lähettää samalla reseptin clomeihin + irrotuspiikkiin (jos siis päädymme inssiin, niin on resepti jo valmiina ja sit vaan soitan kun elokuun menkat alkaa ja varaillaan ultraan ja inssiin aikaa). Niin ja miehen pitää mennä mm. HIV-, hepatiitti- ja syfilistestiin.
Ja kyllä. Tämä yrittäminen on tosi rankkaa, kun ei ole sitä yhtäkään lasta ennestään. Viikonloppuna olin tapaamassa opiskelukavereitani ja olen siitä viiden hlön porukasta ainut lapseton. Kyllä oli taas ulkopuolinen olo, arvaatte varmaan mikä/mitkä olivat keskustelujen aiheet 99%.
- Ennuli -
Kp 10/25-33