Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä sukunimen antaisitte lapselle?

Vierailija
10.05.2010 |

Hei! Eli tilanne on tämä: minä olen eronnut ja pitänyt ex-miehen sukunimen, sama nimi on myös kahdella yhteisellä lapsella. Nyt odotan kolmatta lasta enkä asu vauvan isän kanssa yhdessä.

Annanko lapselle sukunimeksi saman kuin minulla ja lapsilla, nimi on tietysti ex-mieheni, mutta sitten perhe olisi yhtenäinen?

vai otanko tyttönimeni takaisin ennen lapsen syntymää ja annan tämän nimen lapselle?

vai annanko tulevan isän nimen, vaikka emme seurustelekaan emmekä asu yhdessä? Isä tulee kuitenkin tunnustamaan isyytensä.

Mitä tekisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa. Muuta itsesi ja lapset tyttönimellesi ja antakaa uudelle vauvalle sinun tyttönimesi niin ongelma on ratkaistu

Vierailija
2/7 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipidettä, kiva olis, kun kaikilla sama nimi, mutta jos ex ei tykkää, niin en antais sitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla se on nyt ap:n nimi. Ei se nimi mitenkään lainassa ole vaan se on aivan ap:n oma sukunimi nyt.

Anna ihmeessä sama sukunimi kuin muillakin lapsilla, kätevää, lisää yhteenkuuluvaisuutta, eikä tarvitse selitellä tuntemattomille.

Vierailija
4/7 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsella pitää olla sama sukunimi kuin äidillään. Muuten saat aina seltiellä, että kyllä sinä oikeasti olet tuon Mikko Mallikkaan äiti, vaikka nimesi onkin Maija Meikäläinen.

Vierailija
5/7 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naimisiin mennään niin mahdollinen uusi sukunimi todellakin otetaan omaksi sukunimeksi eikä miksikään lainanimeksi, jonka käytöstä puoliso jotenkin saisi määritä.

Vierailija
6/7 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitten oltaisiin kaikki "yhtä perhettä". olenhan minäkin nimen erosta huolimatta pitänyt, eikä se exää ole haitannut.

minusta tuntuisi oudolta ottaa tyttönimi nyt lapsen syntymän takia käyttöön.

mutta kiva kuulla mielipiteitä. kertokaahan lisää!

Vierailija
7/7 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin eli avoliitos asutaan ja lapselle tuli minun sukunimeni.Jos mentäis joskus naimisii ni pitäsin edelleen oman sukunimeni iha sen takia et säilyis toi nimi tulevaisuudessakin.Nykypäivänähän vaik naimisii menis ni jokainen voi pitää oman sukunimesä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi