Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elounelmat toukukuu

10.05.2010 |

Mihinkäs kaikki elokuiset on kadonneet?

Meikällä enää vajaa kolme viikoa töitä ja sit kesäloman kautta äippälomalle,jee!

Omaan napaan ei oikeastaan ihmeempiä.Kovasti toi tulokas tuolla jumppailee,on kyllä tosi kova potkimaan.Selkä reistailee joten töissä joutuu enimmäkseen istumaan ja jalat,lähinnä nilkat on kun norsulla ja ihan täynnä verenpurkaumia,ei kiva.Kauhulla odotan noita lämpimiä ilmoja kun noi jalat turpoo entisestään.

Hemoglobinia en millään tahdo saada noisemaaan,se on koko ajan siellä 110.Nyt vaihdoin obsidanin sellaiseen nestemäiseen litkuun ,joka todellakaan ei ole mitään hyvää,katotaan tehoaako,ensi viikolla olisi taas neuvola.

Kuinkas moni meinaa ottaa äityispakkauksen?Itse otan,kun noilta kahdelta edelliseltä ei pahemmin ole säästössä enää mitään vaatteita,ja musta toi uusi äp oli tosi kiva.Olin kyllä vakaasti päättänyt että otetaan rahana,mutta tulin sitten toisiin ajatuksiin,kun näin ton pakkauksen.

pakkastyttö 28+1

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousuun minäkin. Esikoisesta tuli 20kg ja mukana oli vielä 2v päästä ainakin 5kg. Alussa näytti ihan ok:lta tää painonnousu, mutta nyt viimisen pari kuukautta tullut 500g/vko painoa. Saas nyt nähdä paljonko sitä kerkee kerääntyyn. Mutta ihan omaa syytää painnonnousu, herkut maistuu turhankin hyvin ;)

Itse olin pari päivää sitten gyne käynnillä ja samalla ultrasi. Kaikki oli hyvin, painoarvioo ei muuten kyllä sanonut.. Ja jalkovälistä ei pippeliä löytänyt ;) Joskos meille tulis toinen prinsessa

Vierailija
22/34 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seea: Mä olen käynyt viime syksystä asti samassa paikassa hemmoteltavana/kasvohoidoissa ja kyselin tältä tutulta kosmetologilta onnistuuko tuo kuumakivihoito kun on raskaana. Hän tekee minulle muunnellun kuumakivihoidon, koska oikeasti suuri osa hoidosta tapahtuu mahallaan maaten. Minulle tehdään tunnin hoito, jossa keskitytään kuumakivihierontaan selällään maaten sekä siihen yhdistetään kasvo, decollte ja päähieronta. Kuullostaa vallan ihanalta :) Ehkä säkin voisit ottaa yhteyttä sinne, mistä lahjakortti on ja kysyä voivatko he tehdä muunnellun kuumakivihieronnan... Hemottelu tekee varmasti hyvää tässä vaiheessa kun selällään pystyy vielä makoilemaan, lopussahan ei välttämättä pysty makoilemaan kuin kyljellään. Ja heti vauvan synnyttyä ei ehkä pysty keskittymään hemmotteluun, kun miettii vain vauvaa. Esikoisen ollessa 3 vkoa vanha kävin kasvohoidossa ja suklaahoidossa, mutta kyllä sitä tuli mietittyä miten vauva pärjää kotona sen pari tuntia; vaikka tietenkin hyvin pärjäsi :)

iipukka 28 + 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on vallannut mielikuva siitä ,että tää uusi tulokas olisikin poika. Rakenneultrassahan ei oikein saatu selvyyttä asiaan ja kätilö sanoi, että ehkä tyttö, kun ei siellä jalkovälissä mitään kummempaa näkynyt.

Tämä raskaus, verrattuna edelliseen tyttöraskauteen, on ollut paljon voimakkaampi pahoinvoinniltaan ja hormonienheittelyiltään.

Tytön aikana söin hulluna kaikkea makeaa ja nyt ei makea oikein edes maistukaan.

Vatsa on aivan erimuotoinen, vaikka molemmissa raskauksissa istukka on edessä.

Viivaa ei ole tähänkään mennessä ilmestynyt vatsan koristeeksi, kun ekassa se oli oikein tumma ja teki hauskan mutkan navan kohdalla.

Tämä masuasukki on T-O-D-E-L-L-A aktiivinen, ei ole väliä istunko, makaanko, kävelenkö tai edes mikä vuorokauden aika on. Eka vaan köllötteli ja piti mennä pitkälleen, että rupes potkiutumaan ja yleensä vaan keskipäivällä ja sitten illalla sai kunnon potkut.

No, onhan tietysti tytötkin erilaisia luonteeltaan, mutta tuntuu vaan niin hullulta miten erilainen voi raskaus ollakaan.

Nyt lähden etsimään netin syövereistä meille uutta autoa. Tähän mennessä ollaan lapsen, kahden koiran, vaunujen ja matkatavaroiden kanssa sullouduttu pieneen kolmioviseen Hopeanuoleen. Syksyllä en meidän siihen enää kunnolla usko mahtuvan.. :D

Seea 26+1

24/34 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Jokos teillä muilla on vauva alkanut liikuskella jo navan yläpuolellakin? Itselle oli yllätys että se jo noin ylhäällä kiertelee. Ja kylkiluissa jo käy kääntymässä. Välillä on aina sellanen kova pyöreä jossakin kohollaan (pää tai pylly?) ja välillä tuntuu tosi ilkeältäkin kun tuossa ihan pinnassa liikuskellaan ees taas. Päivisinkin potkuja tulee roppakaupalla, harvoin on ees yhtä tuntia väliä kun jotain ilmoitellaan.

Viime yönä sain nukuttua koko yön ilman vessataukoa enkä herännyt vauvan liikkeisiinkään kuten aina välillä. Vähän oli kiva herätä virkeenä. Lisää näitä!

Pinnasänky saatiin vihdoin mun veljen luota mukaan ja se putsattiin ja koottiin ja vitsit kun oli niiiin söpöä kun laitti lakanat ja pehmukkeet ja peitot ja tyynyt sinne oottelemaan (vaikka tuskin siinä heti aluksi nukkuukaan). Nalle puh lamppukin saatiin kattoon. Äippapakkausta odotellessa.

~Serpentiini 27+0~

Vierailija
25/34 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ainakin poitsu liikkuu jo navan yläpuolellakin:) oikein kovia potkuja jakelee, massu senkun heiluu ;D mutta pahalle eivät liikkeet tunnu, vaikuttaneeko se kun istukka etupuolella? olo mitä parhain(jossei lasketa selän kipuilua..)muutenkin !pari kertaa tullu pissa housuu, kun oon aivastanu, mut tilanne lähinnä naurattanu :D

tänään perhevalmennus, huomenna th+lääkäri ja oottelen jonkinmoist kettuilua tuost painost..

mutt mukavaa alkanutta viikkoa, toivotaan että aurinkokin alkais koht taas näyttäytyä:) cherrrye 27+2

Vierailija
26/34 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pe neuvola,kaikki oli hyvin,mutta mä en kyllä saa tota mun hemoglobiinia nousemaan.Oon nyt 4 viikkoa juonut tota uutta rautalitkua,viimeks hemppa oli 110 ja nyt se oli vain 112.Eli ei hirveesti muutosta,tosin,eipä ole ainakaan laskusuunnassa.Painoa oli neljässä viikkossa tullut se n. 2 kiloo,johon olen kyllä tosi tyytyväinen.Taisin viime viestissä mainita että mulle on tullu yhteensä 10kg lisää,mutta eihän mulle oo tullut ku 8kg.No loppua kohden sitä tulee kuitenkin helpommin.

Sain vihdoin ja viimein laitettua kaikki noi paprut kelaan,eli sitten vaan odotetaan pakkausta ja kelan päätöstä.Meinas jäädä taas viimetinkaan kun toi mun la on 1.8.

Meikäläisellä tuli muuten 30 vkoa(poks,poks) eilen täyteen,kyllä aika menee hurjaa vauhtia.Seuraava neuvola olis sitten 15.6 ja sit joudun menee n.vko 36 tonne naikkarille synnytystapa-arvioon.

Mulla on nää kaikki kolme raskautta olleet ihan erilaisia ja tehnyt eri asioita mieli,mutta silti on kaksi poikaa ennestään ja jotenki on vaan sellainen olo ,että kyllä tää kolmaskin on poika.Pikkasen tietysti toivon ,että tämä olisi tyttö,mutta pääasia mulle kuitenkin on lapsukainen on terve.

Pakkastyttö 30+1

Vierailija
27/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sf mitta kamalan suuri vaikka itse oon pieni(lähdöltä 158cm ja n 50kg)

Isoa poikaa odotetaan ja hiukan kauhistuttaa,vaikka oon jo kertaalleen yli 4 kg:n synnyttänyt.Ja ei mua oikeastaan se synnytys pelota vaan loppuraskauden viime metrit iso vauva vatsassa=o

Neuvolassa oli tänään ja paino tippunut 2 viikossa 100g,jee=)

Kaikki muutenkin hyvin äidin arvot ja vauvan vointi.Vaikka supistukset ja muut epämääräiset kivut vaivaavatkin....

Täytyy vaan yrittää jaksaa!

Leanna ja bonus rv 28+5 sekä 7:n katras

Vierailija
28/34 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun tähän toukokuuhun on osallistunut paljon enemmän kirjottajia kun huhtikuuhun,otetaan kaikki nyt loppu spurtti ja muistetaan kirjottaa kuulumiset elokuuhun saakka :)

Täällä voidaan mainiosti,virtaa on vaikka muille jakaa :) masu on tosi pieni (kuten edellisessäkin raskaudessa)joten sekin mahdollistaa sen että kotihommat ja lenkkeilyt sujuu entiseen malliin eikä painoakaan ole muutamaa kiloa enempää tullut.Töitä olis vielä 6viikkoa jäljellä ja sen jälkeen loma joka on mulle yrittäjänä harvinaista herkkua.Äitiyspakkaus tuli eilen ja nyt on vaatteet koneessa pyörimässä,onko muita aikasia jotka pesee vaatteita tai laittaa tavaroita ylipäätänsä jo esille?vai olenko ainut hätähousu :D Ihanaa niitä on paikoillaan katsella.Vaunutkin nököttää valmiina eteisessä,tosin ne meillä on ollu jo esikoisen ajoilta mutta olen vaan vaihtanut ratas osan vaunuun.

Mukavia viimesiä työviikkoja kaikille,kohta päästään lomailemaan :)

Vierailija
29/34 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain viime th+lääkäri käynnillä viikon saikkua. alkanu kipuilee ihan tosissaa tuo alavatsa ja yöllä heränny ko kohtu kivikova,ei tienny miten päi olisi :/ kivut säteilee kivasti selkään. saa nähdä jatkuuko saikku..3 viikkoa ois töitä vielä virallisesti.

itse olen eritellyt jo vauvan vaatteet, kantokoppakin nököttää makkarissa..että et ole ainut, Eltzu85 !;)

hei kertokaas teidän sf-mittoja, ihan mielenkiinnost kyselen !:)

Vierailija
30/34 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt sit vihdoin ja viimein alkanut kesäloma,enkä töihin siis enää mene,kun äippäloma alkaa juhannuksena.Olo on jotenkin tosi huojentunut,kun tietää,että ei pitkään aikaan tartte mennä töihin :O)),vaikka kyllä pidän työstäni.On se vaan aika raskasta ison mahan kanssa ja kun toi selkä vihottelee.

Mä en ole vielä tehnyt yhtikäs mitään,ajattelin pitää nää lomat ensin pois ja sit siel virallisella äippälomalla alan sitten laittaa noita tavaroita valmiiksi.Matkarattaa on kyllä ostettu ja la pitäis mennä ostaa niihin sopiva kaukalo.mä muutenkin odottelen tota pakkausta,niin saan pestyä sit kaikki vaatteet ja muut samalla kertaa.

Mulla oli viimeviikolla neuvola ja silloin sf- mitta oli 30,mulla viikkoja silloin 29+3

31/34 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juurikin neuvolasta + lääkäristä, jossa toinen sisätutkimus. Kaikki ihan kohdallaan. SF mitta oli nyt rv 27+4 niin 27 cm, joka siis aika ylärajoissa kai. Viimeksi rv22 se oli ”normaali” 19. Syke vain 135 vaikka taas mennä viilletti pitkin poikin tutkimuksenkin ajan. Kalkkikertymän kontrolliultra on viikon päästä. Jännittää sekin.

Nyt on meilläkin suurin osa tavaroista jo hankittu ja paikoillaan. Mietin pitääkö jo valmiiksi ostaa joku rintapumppu. Ootteko muut hankkineet? Haluisin sähköisen, mutta en vielä tohdi ostaa, jos ei sitä maitoa tulekaan ollenkaan. Kuvittelisin, ettei ihan heti synnytyksen jälkeen jaksa paljoa shoppailla puuttuvia tarvikkeita. Vaatteita ja muita on pesty ja järjestelty. IKEA aukesi tänne Tampereelle ja sieltä oli heti käytävä katsomassa tarvikkeita ja sieltä löytyi myös hyvä hoitotaso. Enää puuttuu se itse tärkein.

Äitiyspakkauksesta ei vielä tietoa, hakemus ollut nyt pari viikkoa matkalla. Kärsimätön taidan olla.

PAKKASTYTTÖ: Meillä on Gesslein 4-pyöräiset yhdistelmät. Sivuilla on sellaset klipsipaikat kantokopalle. Josko sitten siihen olis samalla klipsisysteemillä ollut se turvakaari joka on ed .omistajalta hukkunut. En kyllä tiedä.

~Serpentiini 27+4~

Vierailija
32/34 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

serpentiini:jos en ihan väärin muista niin ne on ne samaiset reijät,johon se turvakaari kiinnitetään.voin vielä tuon asian varmistaa,kun tuolla kellarissa käyn.pitäisköhän sun varovasti kysellä siltä keneltä ne vaunut ostit,että mahtaako se kaari olla vielä tallessa.se on vaan aika tarpeellinen sitten kun pikkuinen on siinä vaiheeessa että osaa istua.kaaren saa varmaan kyllä tilattua varaosana,mutta voi olla aika tyyristä.

Vierailija
33/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poksuttiin 30+0! Eli enää 10 ( tai 12) viikkoa vauvan syntymään :) Välillä on kyllä semmoinen olo, että vauva syntyy jo heinäkuussa, mutta todellisempaa taitaa olla, että mennään reippaasti yli la...esikoinen syntyi reilun viikon yli ja silloinkin synnytys käynnnistettiin...

Omasta olosta ei sen ihmeempiä, kun olen potenut todella sitkeää päänsärkyä ja kurkkukipua viime keskiviikosta asti; eli tänään jo 6 päivä, eikä ihan vielä ole hellittänyt :( Lääkärissä olen käynyt perjantaina ja sunnuntaina, mutta kaikki arvot ovat kohdallaan, joten ei auta kun odotella pöpön poistumista...

Rintapumpusta kyseltiin, niin ostin esikoisen vauva-aikana ainun käsikäyttöisen rintapumpun. Tai kun kotiuduttiin sairaalasta ja imetys lähti heikosti käyntiin, niin mies kävi sen kaupasta hakemassa, eli en ostanut valmiiksi varastoon. Täytyy kyllä sanoa, että yritin muutaman kerran tuota pumppua käyttää, mutta todella huonolla menestyksellä; sain lirutettua pulloon vain muutaman kymmenen milliä maitoa, vaikka muuten maitoa tuli ihan kiitettävästi alkuvaikeuksista päästyämme. Helpompi oli lirutella käsin kun ainun pumpulla... Kaverilla oli silloin aventin pumppu 8 myös käsikäyttöinen) ja mielestäni hän kehui, että pumppaus onnistui helposti... Kaipa noissa on eroja mikä pumppu käy kellekin. Sähköpumppu on varmasti helpompi ja parempi, jos on tarkoitus usein pumpata. Jos vain silloin tällöin, niin käsikäyttöinen on halvempi. No, taisi mennä nyt ohi alkuperäisen kysymykssen, mutta ehkä vastauksesta on jollekin iloa....

Nyt taas potemaan...

iipukka 30+0

Vierailija
34/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on alkanut ja nyt on sitten sitä aikaa joten ehkäpä kerkeää tässä koneellakin istua enemmän. Siis oikeestihan pitäs tehdä kaikennäkösiä siivousprojekteja, joita oon aikonu tehdä enen muksun syntymää. =D

Mutta siis täälläpä kirjoittelee 27-vuotias, kohta 4-vuotiaan pojan äippä ja odottelemme tokaa palleroa syntyväksi elokuun lopussa. La on 28.8.

Aluksi krijoittelin syyskuisissa sillä La oli syyskuun puolella mutta ultrissa on aina vauva ollut isompi kun on pitäny. Ekalla kerralla mentiin melkis 2 viikkoa eteenpäin ja tokassa ultrassa eivät enää vaihtaneet aikaa mutta sanoivat vaan että isompi on ku pitäs. =) Eli jospa tää nyytti kuitenki elokuun puolella syntys. Esikoinen syntyi viikoilla 39+5 eli ihan just sopivaan rakoon.

Mulla tosiaan kesäloma on alkanut ja viikon työmatka (rankka sellainen) olis edessä parin viikon päästä, ei enää muita töitä vaan kesäloma jatkuu ja sitten äippäloma alkaa heinäkuun alusta. Mutta ens viikolla on lääkäri ja aion kyllä vähän ehdotella sitä saikkua sillä työmatka on tuskanen ja mulla on ollu jo nyt tosi kipeitä suppareita. Muutama yö sitten vietin oikein kunnon kipujen ja polttojen kourissa ja mietin jo et nytkö se synnytys käynnistyy. Hyi kamala! Ei tarvis vielä tulla muksun maailmaan. Jospa jaksais vaikka tonne heinäkuun lopulle vielä olla mahassa ni sais synnyttää Jorvissa. Ne ei ota alle rv 35 synnyttäviä. Mä kuitenkin mielellään haluisin tuttuun sairaalaan.

Ja siitä tulikin mieleen: onko kukaan harkinnu/ennen synnyttäny polikliinisesti vain? Eli käyny synnyttämässä ja lähteny kotiin? Mä nyt sellasta mietin kun en oikein viihdy siellä sairaalassa. Eli siis vain jos vauva ja minä voidaan molemmat hyvin. Jos kummallakaan mitään kremppaa niin jäädään toki sairaalaan. Viime synnytys meni niin hyvin et jos tääkin menee niin haluaisin lähtee sit heti sen 6 tunnin jälkeen synnytyksestä kotiin.

Täällä ei oikeestaan muita raskausongelmia oo ollu ku noi kipeet supparit mut nekin helpottaa levolla. Sitte suonenvedot yms on niin tavallisia juttuja et ne tosiaan jo kuuluu pakettiin. =)

Me otettiin avustus rahana ihan sen takia kun kaikki ed. pakkauksen tarvikkeet on tallella. Nyt saan tolla summalla kunnon imetysliivit ja urheiluliivit. Mulla tosiaan on tullu kiloja jo 15 tähän mennessä eikä se varmaan tähän jää. Selkä on tällä kertaa ihmeen hyvin jaksanu. Esikoisesta tuli 22kg ja niitä sai sitten tiputtamalla tiputtaa mutta ei se mitään. Mä odotan ihan tulisilla hiilillä et tulee syksy ja pääsen juoksemaan. Rakasta juoksemista! =) Eli kyllä ne kilot lähtee... Viimeksi jäi 2kg, jonka periaattees hyväksyn-> äitiyden tuomat pari kiloa mut nyt tavoitteena on et saan kaikki pois jotka tästä raskaudesta tulee. Eli saa se pari kiloa olla jonka tuo äityis on tuonu tullessaan. Kunhan saa hyvän kunnon takaisin. Ikävä sitä!

Jepulis tällänen stoori mulla...=)

LEANNA: Tunnemmeko? Oletko kirjoitellut joskus kenties truplissa tai jossain samassa pinossa neljä-viisi vuotta sitten? Odotit muistaakseni 5:ttä lasta tai sitten sulla oli silloin 5 lasta? Mä oon ollu täällä myös nimierkillä tarushki joskus vuosia sitten...

Hyviä vointeja kaikille!!

Soffu rv 27+