Gran Canaria/ Bahia Feliz/Blue Village Playa Feliz
Hei!
Kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä paikasta tai yleensäkkin koko saaresta :) minkä kautta olette matkoilla olleet?
minkä ikäisiä lapsia mukana?
Millaisia hotellit olivat?
Ruuasta? plussaa vaiko miinusta?
Saako kaupoista purkkiruokaa? vaippoja?
Kokemuksia matkanjärjestäjän järjestetyistä matkoista?
Vuokrasitteko autoa?
Bamse kerhosta? vesipuistoista yms...?
Muutenkin mitä vaan tulee mieleen mitä kannattaa muistaa kun tuonne menee?
Kiitokset jos joku viitsii ainakin vaikka osaan kysymyksiin vastata :)
Kommentit (16)
Tietäisitkö ketään ketä voisi kysyä bahia feliziin hoitamaan lomalla lapsiamme välillä jos käytäis jossain kahdestaan. Meidän lapset 2 ja 4 vuotta
.Kysymäsi paikka oli näistä tylsin. Ravintolassa oli aivan kauhea häly, ei mitään ääntä vaimentavaa.
SEuraavat lomareissu kohteet olivat:
BlueStarClub®
Blue Star Club Dunas Maspalomas FFF+
BlueVillage® Exotic
Blue Village Exotic Aquamarine FFFF+
Molempiin aiomme mennä uudestaan!!!
Olin tyytyväinen Finnmatkoihin. Bahia Feliz on tosi pieni paikka mutta lapsiperheelle passeli.
Olen ollut siellä lasten kanssa vuosi sitten. Asuimme Playa Felizissä.
Hotellin ruoka oli ok. Meillä oli puolihoito.
Lapset 8 ja 10.
Tervetuloa vaan Gran Canarialle! Taalla olen asustellut jo 5 vuotta ja perheeni perustanut. Myos Bahia Felizissa olen mieheni kanssa tyoskennellyt jo vuosia; siella tavattiinkin. Nyt en siella kylla enaa toita tee.
Matkoja jarjestaa vain Finnmatkat. Kun ostat matkat, voit Guideonlinesta ( saat osoitteet ja muut tiedot sahkopostiisi) kysya mita vaan, he vastaavat vuorokauden kuluessa. Ja nyt kesalla oppaat on vanhoja konkareita, osaavat myos vastata!
Saari on kaunis, mutta kuiva etelassa. Ilmat on paasaantoisesti hyvat, talvella voi olla sateitakin, kesalla kuumaa. Aurinkoa saa kuitenkin palamiseen asti. Merivesi noin 20 asteista, altaat noin 23. Bahia on juuri lapsille tarkoitettu paikka, parempaa ei talla saarella ole. Vastaanottohenkilokunta erinomaista ja puhuvat englantia hyvin, jopa muutamia sanoja suomea. Kaikenikaiset lapset viihtyvat, tekemista on ihan kaikille, jopa vauvoille on oma allas (vesi on sen 23 astetta). Hotellit hyvia, etenkin Playa Feliz, joka on uudehko ja huoneet siisteja, mutta aika pienehkoja. Ruoka on peruskanarialaista, ihan syotavaa, mutta kulinaarisia nautintoja ei kannata odottaa missaan talla saarella -ainakaan mun mielesta. Vauvoja elaa myos talla saarella ja paksusti ja kuivasti voivat. Siis purkkiruokaa on tarjolla hyvat valikoimat kaupassa kuin kaupassa. Vaipat kannattaa ostaa Vecindarion ( n. 10 min. bussi ovelta ovelle)Carrefourista tai muista jattimarketeista. Ovat halvempia. Paras merkki on Dodot, halvin Carrefourin oma merkki ( ok). Jarjestetyista matkoista voi olla kukin omaa mieltaan, valikoimaa on kaikille jotain. Mun mielesta ihan hyvia ja sopivan hintaisia. Ei siis ole ylihinnoiteltuja.
Bahiassa useita autonvuokraamoja, valitkaa itse. Taysvakuutus on ehdoton hankinta. Bamsekerho on hyva, jos on hyvat ohjaajat. Lapset tykkaa kuitenkin ;) Vesipuisto on samoin elainpuisto, ovat kalliita.
Matkalle mukaan ehdottomasti aurinkorasvat ja maitohappobakteerit, turistiripuli uhkaa jokaista, joka ei muista juoda vetta riittavasti.
Hauskaa lomaa!
-ex-opas
tuosta sainkin jo hyviä vinkkejä :) Ollaan menossa syys/loka vaihteessa ja kaksi viikkoa ollaan :) pojalle varasinkin bamsekerhon koko ajaksi.
Tietääpähän ettei tarvitse raahata hirveää satsia omasta takaa noita vaippoja ja ruokia :)
muilla vielä kokemuksia?
Varasin tuonne juuri matkan elokuuksi! Pelkkiä kehuja olen kuullut. Nimenomaan lasten kanssa pitäisi olla hyvä.
Olen ollut poikani kanssa kaksi reissussa (kiitos Finnmatkojen kaksin lapsen kanssa -alennuksen :), ekalla kerralla poika oli 4v, tokalla 5v ja kolmannella matkalla siis tulee oleen 6v. Oon ollut kaikin puolin tyytyväinen, hotelli (Las Pitas tosin) on ollut hyvä, allasalue AIVAN MAHTAVA lapsille, Bamse-kerho tosi kiva juttu, ja kaikki muu ohjelma erityisesti lapsille sen lisäksi tosi kivaa, mm coco-pellen synttärit, iltaohjelmat coco loco -baarissa, bamsen vierailu uima-altaalla yms yms. Täyden kympin lomia! Lisäksi poika on aina saanut kaverin, paikka kun on täynnä lapsiperheitä, niin aina on löytynyt pojalle seuraa altaalta, bamse-kerhosta yms. Ollaan syöty Orquidea-hotellin ravintoloissa, omassa huoneessa ja alueen ravintoloissa. Kaikissa niissä on omat hyvät ja huonot puolensa, mitään gourmet-elämyksiä Bahia Felizissä ei saa, mutta se ei liene päätarkoitus kun lapsen kanssa lähtee lomalle. Lapselle on löytynyt joka paiksta sopivaa ruokaa, kanaa ja ranskalaisia, spagettia ja jauhelihakastiketta yms yms. Suosittelen joku ilta käymään hotellialueen El Sultan ravintolassa kunnon illallisella, on vähän kalliimpi mutta sen arvoinen! Inglesissä on sitten enemmän ravintolatarjontaa, jos alkaa Bahia Felizin ruoat tökkiin.
Itse en _ikinä_ lähtisi aikuisseurassa Bahia Felizin kaltaiseen paikkaan, kiertäisin sen mahdollisimman kaukaan, mutta juurikin pienten lasten kanssa lomaillessa se on ihan täyden kympin arvoinen paikka!
Mukavaa lomaa, ette _varmasti_ tule katumaan valintaanne!!! Olemme itse taas lähdössä kahdeksi viikoksi elokuun loppupuolella.
siellä on pituusrajat niihin liukumäkiin (turvallisuussyistä), ja viime reissussa poikani oli tosiaan 5 v, eikä päässyt muualle kuin pikkulapsille varatulle alueelle, mutta sielläkin on useita eri liukuja ja kaikennäköisiä vesileikkipaikkoja. Poika tykkäs kyllä tosi paljon, mutta itselle jä vähän sellainen fiilis, että tuli maksettua vähän turhasta, kun ei sitten juuri mihinkään päästy. Mutta lapsi tykkäs, joten ehkä se sit kuitenkin oli koko rahan arvoista, vaikka kallista se oli. Ostettiin lippu etukäteen Finnmatkojen oppaalta. En muista paljon se maksoi, mutta aika paljon kuitenkin.
kun ajattelin silloin, että ehkä sit jo ens kerralla (eli nyt tulevana syksynä) voi olla siinä ja siinä et poika pääsee vähän isompiinkin mäkiin. En muista kyllä faktana että mitä oli. Jos ootte menossa Finnmatkojen matkalle, niin teille aukeaa ennen matkaa se guide on line -palvelu, niin kysy sieltä, ne tietää ihan varmaks. Tai ehkä netistäkin jostain löytyy... Mut se ei se vähempää voinu ainakaan olla kun ton 120 cm kun muistan ajatelleeni, että ihan ei pituus riitä mutta melkein.. t nr 7
Meillä isompi lapsi on edelleen pari senttiä vaille 120 senttiä, joten täytyypi tarkastaa tuo vielä! Ollaan jätetty vielä Lintsikin väliin, kun mihinkään ei kuitenkaan pääse.
t. se joka myös lähdössä mutta ei ap
jos ei voi sitää muita "turisteja" kannattaa silloin jäädä kotiin :D
kom. siis sille tyly turistirysä :)
.. mutta sita vartenhan se on rakennettukin. Jos kaipaa Granin saarelta vaan paikallista, ei kannata menna mihinkaan hotelliin vaan vuokrata paikallisilta asunto/villa jostain tosi paikalliselta alueelta. Sori vaan, mutta taa saari elaa turisteilla ja niita riittaa kaikkiin rantakohteisiin, myos Las Palmasiin.
-ex-opas
Jopa minä YLIVAROVAINEN vanhempi uskalsin päästää lapset uima-allasalueelle muutamaa minuuttia ennen minua. Lapset siis 8 ja 10v.
Olin lasten kanssa yksin reissussa.
Kävimme omatoimireissulla mm. Las Palmasissa. (ei kannattanut).
Minulle yksi osa lomasta on myöskin stressaamattomuus. Bahia Feliz on juuri sitä varten.
Ostosreissut- ja kaupunkilomat ovat sitten erikseen.
Kiva jos joku voisi antaa vinkkejä yhtä helposta kohteesta kahden lapsen kanssa matkustavalle äidille.
Ei ehkä ensi vuonna mutta kovasti yritämme säästää matkarahoja seuraavalle vuodelle.
t. 2.
kertoa paikoista hieman lisää.