Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varmaan hakenut väärällä tavalla työpaikkaa kun en kehu itseäni,

Vierailija
09.05.2010 |

vaan olen aina jättänyt "kehumiset" luettavaksi työtodistuksista joissa on arvostelu.

Joskus luin ohjeita joissa kerrottiin että pitää laittaa miksi just minä olisin sopiva työhön, paempi kuin muut - suurin piirtein.

En tiedä miksi en ala kehumaan itseäni esim. hakemuksessa esittelyni jälkeen.

Työpaikkahaastattelussa vastaa tehtyihin kysymyksiin ja siinä tulee hyvät puoleni esille itse kertoen.

Työtodistuksissani on laitettu millainen olen, työn vaativuus ja miten siitä olen suoriutunut ym. Olen kai vanhanaikainen tai jotain, mutta tosiaan en kehu yhtään itseäni. Onko muita saman asian kanssa "kehtaamattomia" vai kuuluuko kehua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olen aina jättänyt "kehumiset" luettavaksi työtodistuksista joissa on arvostelu. Joskus luin ohjeita joissa kerrottiin että pitää laittaa miksi just minä olisin sopiva työhön, paempi kuin muut - suurin piirtein. En tiedä miksi en ala kehumaan itseäni esim. hakemuksessa esittelyni jälkeen. Työpaikkahaastattelussa vastaa tehtyihin kysymyksiin ja siinä tulee hyvät puoleni esille itse kertoen. Työtodistuksissani on laitettu millainen olen, työn vaativuus ja miten siitä olen suoriutunut ym. Olen kai vanhanaikainen tai jotain, mutta tosiaan en kehu yhtään itseäni. Onko muita saman asian kanssa "kehtaamattomia" vai kuuluuko kehua?

Ihan asiaa niissa puhutaan, ei niita turhaan ole kirjoitettu.

Itse olen joutunut kahlaamaan lapi tuhansia hakemuksia. Silmissa sumenee kun kahlaa lapi sita harmaata massaa jossa ei ole "kehdattu" sanoa itsesta mitaan positiivista tai mieleejaavaa.

Suomalainen perussynti tuo "kehtaamattomuus".

Vierailija
2/3 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksia tulee yhteen paikkaan usein yli sata, joten niistä täytyy karsia mahdollisimman helposti ja tutustua tarkemmin vain kiinnostavimpiin hakijoihin.

Olen rekrytoinut jonkun verran porukkaa entisessä ja nykyisessä työpaikassa ja vielä yhteenkään työtodistukseen en ole tutustunut. Hakemuksen+cv:n perusteella haastatteluun, haastattelun jälkeen tarvittaessa soitto suosittelijoille, uusintakierros ja valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelisenkymmentä hakemusta, joissa kaikissa oli lähes identtinen "kehumisosa". Lopulta kaipasin oikeastaan sellaista paperia, jossa olisi lukenut, että hakija on tavallinen ihminen, joka hoitaa työnsä hyvin. Samat kehumisadjektiivit siis rupesivat vain ärsyttämään.

Mutta toden totta, nykyohjeistus ilmiselvästi on, että itseään pitää kehua.

Loppupeleissä haastatteluun valittiin ihmiset työkokemuksen perusteella,joten CV on tärkeä. Yksittäisiä työtodistuksia ei kukaan jaksa ruveta kahlaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä