Pikääkö pikkuveljen aina "ansaita" paikkansa?
Meillä veljesten ikäero on 1,5 vuotta. Isommalla on alkanut käydä koulukavereita kylässä ja pienempi aina pyrkii mukaan leikkeihin. Esikoisemme on todella rauhallinen poika jota eivät taisteluleikit kiinnosta, mutta aina kun menen katsomaan niin nuorempi poikamme on painimassa näiden 1-2-vuotta vanhempien kanssa (tietysti puutun tilanteeseen). Myöhemmin olen kyllä huomannut että nuorempikin on päässyt leikkeihin mukaan. Itse kun en naisena ollenkaan painikuvioita ymmärrä ja kyllä puutun tilanteeseen.
Kommentit (3)
Eli isommat sallivat pienemmän olla leikeissä mukana, ja jos isoille tulee keskenään riitaa, toinen saattaa "omia" pikkuveljen omaksi kaverikseen. Tähän mennessä kolmevuotias on ollut ihan tyytyväinen rooliinsa.
Mä en ole painimiseen puuttunut, ennen kuin näyttää siltä että sattuu. Pojat tykkäävät leikkiä fyysisesti ja mittailla voimiaan, ei siinä mitään pahaa minun mielestäni ole. Kilpailuissa isommat pojat ovat myös hyvin jalomielisiä pienempää kohtaan, esim. kehuvat kun pieni juoksee tosi kovaa. :)
ap korjaa