Herpes ja alkuraskaus
tein raskaustestin muutama päivä sitten - positiivinen. Tänään kävin lääkärissä kutinan vuoksi. Hän sanoi näkevänsä pari pientä rakkulaa ja sanoi sen olevan herpestä. Olen kuulema varmaan kantanut sitä vuosi kausia ja nyt raskaus herkisti sen (?).
-millaisia riskejä tällä taudilla tässä tilassa on?
-lääkäri sanoi, että olen voinut saada sen vaikka jo lapsena, ei välttämätää seksissä - en oikein usko, luottamus mieheen koetuksella
Auta minua!
Kommentit (6)
tulee varmaan selvemmäksi.
mun huuliherpes oli perintönä äidiltä. mutta jos sitä siis virusta jo kantaa niin pussailemalla se tarttuisi, jos se mulla olisi rakkulana. sormista omiin silmiin tms. ja alapäähän.
mitäs sun mies mieltä?
kun menin esikoista synnyttämään. Shokki oli suuri ja koska herpes oli aktiivi vaiheessa niin vauva joutui saman tien keskolaan aciclovir? (kirjotetaanko noin? ) tippaan jota sai siis 5pv. Ny todotan toista ja kohta on synnytystapa arvio jossa aion kysyä että miten seuraavan synnytyksen kanssa? Haluaisin sektion minimoidakseni tartunta vaaran joten kannattaa kysellä sieltä neuvolasta tarkemmin.
Oletko muuten miehesi ainoa seksi kumppani? Onko hänellä siis ollut muita ennen sinua?
Hän ei ole koko iltana puhunut mitään.
Minulla on syytä epäillä, etten ole ollut hänen ainoa seksikontaktinsa. Pahimmassa tapauksessa myöskään avioliittomme aikana :(
miehelläs on jotain salattavaa. Nosta kissa pöydälle ja vaadi saada tietää onko ukolla ollut muita ennen sua. Älä mainitse vielä mitään epäilyistäsi että avioliiton aikana olis ollu. Tee myös selväksi ettet syytä häntä mistää, sillä jos hänkään ei ole tiennyt kantavansa tautia on se kova isku. Olettaen siis että olet saanut herpeksen häneltä.
alkuraskaudessa kymmenne vuoden tauon jälkeen, oli koko naama turvoksissa! luulen että olet voinut kantaa sitä jo ennen kun miestäsi olet nähnytkään? herpes rakkulavaiheessa voi tarttua synnytyksessä vauvaan ja on paha jos esim silmiin. mutta kyllä nyt sun neuvolalääkärissä varmaan huolehtii tästä.