Olen vastannut että so what jos lapsia ei kutsuta häihin, mutta nyt sain itse sellaisen kutsun
Ja auts, miten se nyt kuitenkin mua sattui. Ehkä siksi ettei meillä ole lapsenvahtia... Pitää siis tehdä niin että vain toinen vanhemmista lähtee.
Kommentit (89)
Että siis me saadaan kerrankin tosi pätevä syy lähteä kahdestaan ja unohtaa lapset jonkun toisen huomaan :)
Minä sain kutsun serkkuni häihin jokin aika sitten. Kutsu oli osoitettu minulle ja 7-v esikoiselleni. Avokkiani tai 3-v kuopustamme ei kutsu koskenut.. Enpä ole vielä päättänyt miten pitäis suhtautua...
Koko talvi meni miettiessä vieraslistaa. Siis sellaista, että kukaan ei veisi huomiota juuri minulta.
Miehen veljen vaimo on todella kaunis- häntä ei kutsuta
Suvun isoäiti. Kaikki hössäisivät hänen ympärillään- ei kutsuta
Pyörätuolissa oleva siskontyttö- ei kutsuta, veisi minulta huomiota liikaa
Sulhanen....hmmmm....pelkään, että pitää jättää sulhanenkin kutsumatta kun se veisi minulta morsiamelta liikaa huomiota. Sehän seisoisi siellä alttarilla minun ja kaasojeni kanssa ja veisi huomion poikkeavalla mustalla puvullaan.
Ja sitä paitsi, olen miettinyt, että minä ja kaasoni olisimme kaunis kokonaisuus seisoessamme siellä alttarilla kuin taivaan porteista esiin astunut enkeli Gabriel palvelijoineen. Miettikääpä nyt itsekin. Sulhanen mustassa puvussa. Sehän sotkisi kokonaisuuden, eikä sovi minun väreihini.
Sulhasen siis ajattelin jättää sinne alttarin taakse takahuoneeseen. Huutakoot sieltä sen TAHDON.
T. onnellinen morsian, joka on sitä mieltä, että hääpari saa päättää, millaiset häät haluaa.
ei saa lapsia viedä. Meillä on 3 lasta ja nuorin on häiden aikaan puoli vuotias. Minä en halua olla vauvasta erossa kahta päivää. Imetänin, eikä vauva pulloa huoli. Häät ovat siis niin kaukana kotoamme, että yöski olisi jäätävä. Ja sen lisäksi kaikki, jotka mahdollisesti haluaisivat/suostuisivat hoitamaan lapsiamme ovat siellä häissä. Joten on kait jätetävä menemättä. En ainakaan vie kyllä lapsia sinne, kun on kerran selvästi sanottu, että aikuisjuhlat ovat. Yleensä hääkutsusta tulee iloiseksi, mutta nyt lähinnä ahdistuneeksi, kun tietenkin meidän odotetaan osallistuvan häihin ilman lapsia.
...joten kannattaa kohteliaasti ilmoittaa, ettette pääse tulemaan. Lähetät postissa pienen lahjan tms.
mutta jos matkaksi tule yhteen suuntaan jo satoja kilometrejä niin ei tulisi mieleen jättää pientä lasta lähes vieraan ihmisen hoitoon useaksi tunniksi kotiin ja itse lähteä huitsin nevadaan. Meilläkin parhaat ja tutuimmat hoitajat ovat olleet aina häävieraitten joukossa niin pakko se vaan on ottaa lapset mukaan tykkäsi häiden pitäjä siitä tai ei jos ne meitä sinne ylipäätään paikalle tahtoo.
En nyt muutenkaan välittäisi yötä myöten missään ryyppäjäisissä hillua, joten lähden pois joka tapauksessa ennen iltahulinoita oli lapsia mukana tai ei.
ei saa lapsia viedä. Meillä on 3 lasta ja nuorin on häiden aikaan puoli vuotias. Minä en halua olla vauvasta erossa kahta päivää. Imetänin, eikä vauva pulloa huoli. Häät ovat siis niin kaukana kotoamme, että yöski olisi jäätävä. Ja sen lisäksi kaikki, jotka mahdollisesti haluaisivat/suostuisivat hoitamaan lapsiamme ovat siellä häissä. Joten on kait jätetävä menemättä. En ainakaan vie kyllä lapsia sinne, kun on kerran selvästi sanottu, että aikuisjuhlat ovat. Yleensä hääkutsusta tulee iloiseksi, mutta nyt lähinnä ahdistuneeksi, kun tietenkin meidän odotetaan osallistuvan häihin ilman lapsia.
...joten kannattaa kohteliaasti ilmoittaa, ettette pääse tulemaan. Lähetät postissa pienen lahjan tms.
Siskon tulevat häät ovat poikkeus, koska tyttäreni on morsiusneito.
kaikilla ei vaan ole semmoista ihmistä joka vois tulla lapsenvahdiks,ja en mä ainakaan mitään ventovierasta palkkaa...
Että siis me saadaan kerrankin tosi pätevä syy lähteä kahdestaan ja unohtaa lapset jonkun toisen huomaan :)
kahdestaan ulkona ilman erityista tekosyytä. Aika huono mielikuvitus jos olette noin ulkoaohjautuvia.
Ihan jonninjoutavia tekösyitä, ettei muka ole lapsenvahtia. Ihan varmasti löytyy Suomenmaasta ja muualtakin lapsenvahteja. Jos on niin urpo ettei osaa ottaa yhteyttä edes MLL:n hoitajavälitykseen, parempi on varmaan sitten tosiaankin jäädä kotiin.
Kukaan tuskin lähettää hääkutsua päivän varoitusajalla. Ehditte hyvin tavata hoitajan ja tutustua häneen, jolloin lasta ei tarvitse jättää "ventovieraan" hoiviin.
kaikilla ei vaan ole semmoista ihmistä joka vois tulla lapsenvahdiks,ja en mä ainakaan mitään ventovierasta palkkaa...
kukaan vapaaehtoisesti ottaa pientä vauvaa juhliin, jossa on kovaääninen bändi, alkoholia ja riehakas tunnelma muutenkin. Meillä häissä vain yksi perhe halusi ottaa 10kk mukaansa vaikka vihjattiin, että on kyllä aikuiseen makuun nämä juhlat, ja heillä olikin kuvista päätellen toooosi kivaa... naama mutrulla vanhemmilla, ja lapsi kiemurtelee itkien sylissä, kun pelästyi bändin yllätysnumeroa jne. Koko pöytäseurue kärsi lapsen kiemurtelusta ja meni hänen hyssyttelyynsä aika, muissa pöydissä poristiin iloisesti ja viini virtasi.
Nyt jos saisin itse kutsun lapsettomiin häihin, pitäisi mennä yksin ja mies kotiin tai toisin päin, riippuen kumpi läheisempi hääparille. Tylsäähän se olisi.
Kutsu tuli muutamaa viikkoa myöhemmin, jossa oli myös maininta, ettei lapsia mukaan.
Saatiin lapset äidilleni hoitoon ilman ongelmia. Kirkossa sitten ilmeni, että monella muulla oli kuitenkin lapset mukana. Olipa tosi mukavaa.
Itse asiassa häät oli aivan kauheat. Ruuan aikana yksi puolituttu tyrkkäsi vauvansa syliini ja sanoi käyvänsä vessassa. Muuten ok, mut en nähnyt sitä naista enää sen jälkeen.
Meni kyllä maku niistä häistä.
mikäs sen mukavampi hääjuhla kun kaikki on kännissä kuin ankat...aika harva tosiaan kyllä osaa aidosti pitää hauskaa ilman viinaa...mutta tosiaan jos on niin idea köyhät juhlat että alkoholi on se pääteema niin parempi tosiaan et lapset ei tule mukaan.
Parissa viikossa tosiaan niihin teinihoitajiin tutustuukin TOSI hyvin.
Ja auts, miten se nyt kuitenkin mua sattui. Ehkä siksi ettei meillä ole lapsenvahtia... Pitää siis tehdä niin että vain toinen vanhemmista lähtee.
Ovatko häät huomenna? Ehditte ihan hyvin järjestää lapsenvahdin jos häät ovat esimerkiksi kesällä, kuten otaksun. Ja miksi tuollainen kutsu "sattuu"?
Me olemme olleet monissa häissä ja hauskinta on aina ollut niissä, joihin emme ole ottaneet lapsia mukaan. Saa kerrankin keskittyä itse juhlimiseen.
se onkin kivaa että äiti ja isä pääsee ryyppään,ja tota en ymmärrä et mukavimmat juhlat on ne jossa ei ole lapsia?what?
ei saa lapsia viedä. Meillä on 3 lasta ja nuorin on häiden aikaan puoli vuotias.
Minä en halua olla vauvasta erossa kahta päivää. Imetänin, eikä vauva pulloa huoli.
Häät ovat siis niin kaukana kotoamme, että yöski olisi jäätävä.
Ja sen lisäksi kaikki, jotka mahdollisesti haluaisivat/suostuisivat hoitamaan lapsiamme ovat siellä häissä.
Joten on kait jätetävä menemättä.
En ainakaan vie kyllä lapsia sinne, kun on kerran selvästi sanottu, että aikuisjuhlat ovat.
Yleensä hääkutsusta tulee iloiseksi, mutta nyt lähinnä ahdistuneeksi, kun tietenkin meidän odotetaan osallistuvan häihin ilman lapsia.
Mäkin ihmettelin että miksi siitä joku loukkaantuu, kunnes meille tuli samanlainen kutsu. Kyseessä ei ollut kaveri vaan sukulainen ja kun suku (=mahdolliset lapsenvahdit) oli häissä niin ei auttanut muuta kuin miehen jäädä kotiin ja minä jouduin lähtemään yksin joka tuntui tosi kurjalta..